Tekstilci BigBlue'dan İnşaata 3 Milyon Dolarlık Yatırım

BigBlue markasının üreticisi Sistem Tekstil, tekstil ve hazır giyim sektörünün içinde bulunduğu darboğazdan kurtulmak için inşaat sektörüne yatırıma yöneldi. Firma belli bir geçiş dönemi olarak gördüğü bu süreçte, Yenibosna ve Güneşli'de yaklaşık 3 milyon dolarlık toplu konut yatırımı yapacak. Sistem Tekstil Genel Müdürü Yusuf Yar, inşaat sektörüne geçici olarak girdiklerini asıl yatırım alanlarının tekstil olduğunu belirterek, "Tekstilden şu anda para kazanmıyoruz. Bu bir süreç, bir iyileşme olana kadar bir değerleme yoluna gittik" dedi.

Yar, şirketi kurdukları yıllarda İsviçre orijinli Blue System'in Türkiye'deki üretim ve satış hakkını aldıklarını, Güneşli'deki fabrikalarında üretime başladıklarını anlattı. Yar, kısa bir süre sonra Blue System'in Avrupa satış haklarını da almak istediklerini ama ana şirket ile anlaşma sağlayamadıklarını bu nedenle 1996 yılında özellikle Avrupa'da satılmak üzere BigBlue markasını yarattıklarını açıkladı.

O dönemde başta Almanya olmak üzere birçok ülkeye ihracata başladıklarını ve şu anda üretimlerinin yüzde 80'inin dış pazara yönelik olduğunu bildiren Yar, yurtiçinde yabancı orijinli bir marka, yurtdışında ise kendi markaları ile satış yaptıklarını ancak 2004 yılından itibaren BigBlue markasını yurtiçinde de satmaya başladıklarını ve şu anda Blue System markasının iç pazardaki satışını bitirme noktasına geldiklerini ifade etti.

Ciro hedefi 17 milyon dolar
Yar, BigBlue olarak yurtiçinde yeni bir mağazalaşma atağı içinde olduklarını şu anda, Beyoğlu İstiklal Caddesi, Olivium Alışveriş Merkezi, Beylikdüzü Migros AVM, Aquairum AVM, Merter ve Bursa'da mağazalarının bulunduğunu önümüzdeki dönemde de açılacak alışveriş merkezlerinde yer alacaklarını ifade etti. Bu yıl 17 milyon dolar ciro hedeflediklerini açıklayan Yar, şöyle devam etti: "Şu anda tekstilden para kazanamıyoruz. Bir geçiş dönemi olarak inşaat sektörüne yatırım yapmaya karar verdik. Bizim Güneşli ve Yenibosna'da 2 tane arsamız vardı, bunlara toplukonut yatırımı yapıyoruz. Yatırıma bu yıl başladık. 2007'de bitireceğiz. Bu alandaki yatırımımız şu an için yaklaşık 3 milyon dolar olacak. Buraya geçici bir iş olarak bakıyoruz. Bizim asıl işimiz tekstil."

Avrupa'da bin 500 noktada var
BigBlue'nin şu anda Avrupa'da raf ömrü en kısa ilk üç marka içinde yer aldığını dile getiren Yar, "BigBlue şu anda yurtışında, bin 200'ü Almanya'da olmak üzere Avrupa'da bin 500 noktada yer alıyor. Türkiye'de ise 150 civarında satış noktasında bulunuyoruz. Almanya, Avusturya, İsviçre, Hollanda, Belçika, Fransa, Rusya, ABD, Makedonya, Bulgaristan'a satış yapıyoruz. Geçen yıl sadece yurtdışında yapılan satış adedimiz bir milyon adedin üzerinde gerçekleşti. BigBlue'nun 2 adet Rusya'da, bir tane de ABD'de mağazası bulunuyor. Yurtdışında özellikle Almanya'da perakende konusunda yoğun çalışmalar yapıyoruz; Almanya ve Avusturya'da toplam 5 mağaza hedefliyoruz" dedi.