Emaar Properties
PJSC’nin Guinness Dünya Rekoru sahibi, 'dünyanın en büyük alışveriş
merkezi' unvanını taşıyan projesi Dubai Mall, 2011 yılında
yakaladığı ziyaretçi sayısıyla rekor kırdı. Firma tarafından yapılan açıklamada,
2010 yılında 47 milyon ziyaretçi sayısına ulaşan Dubai Mall'un 2011 yılında
yüzde 15’lik bir artış yakalayarak ziyaretçi sayısını 54 milyona taşıdığı ve
dünyanın en çok ziyaret edilen alışveriş ve eğlence merkezi olduğu
bildirildi.
Ziyaretçi sayısıyla birçok önemli turizm destinasyonunu geride
bıraktı
2011 yılında dünyanın en çok ziyaret edilen alışveriş ve eğlence merkezi olan
Dubai Mall, ziyaretçi sayısı ile dünyanın birçok önemli turizm destinasyonu
geride bıraktı. 2011 yılında 50 milyon 200 bin kişiyi ağırlayan dünyanın başlıca
turistik destinasyonlarından biri olan New York, 39 milyon 200
bin turistin ziyaret ettiği Las Vegas ve 26 milyon 300 bin
ziyaretçisi ile Los Angeles, Dubai Mall’un gerisinde kaldı.
Dubai Mall, dünya üzerindeki önemli temalı parkları da ziyaretçi sayısı ile
geride bıraktı. 2011 yılında, Times Meydanı 39 milyon 200 bin,
Central Park 38 milyon, Niagara Şelaleleri 22
milyon 500 bin ziyaretçisi sayısıyla Dubai Mall’un gerisinde kaldı.
“Dubai dünyanın en önemli destinasyonlarından biri haline
geldi”
Emaar Properties PJSC’in Yönetim Kurulu Başkanı Mohamed
Alabbar, Dubai Mall’un ulaştığı ziyaretçi sayısı ile dünya rekorunu
kırmasının onu dünyadaki en önemli destinasyonlardan biri haline getirdiğini
belirterek, “Dubai sadece bölgede değil dünya çapında önemli bir pozisyonda
bulunuyor. Birleşik Arap Emirlikleri Başkan Yardımcısı, Dubai Emiri ve Başbakanı
olan Majesteleri Şeyh Muhammed Bin Rashid Al Maktum’un stratejik vizyonu ve
büyüme planlarıyla Dubai dünyanın bir numaralı destinasyonu haline geldi. Dubai
Mall’a gerçekleşen ziyaretçi akını da Dubai’nin ne kadar önemli bir turizm
destinasyonu haline geldiğinin ve Emaar’ın liderliğinde şehrin perakende
sektöründe bir patlama gerçekleştirdiğinin de göstergesidir” dedi.
Dubai Mall’un cirosu 2010 yılına oranla yüzde 35 oranında
arttı
Dubai Mall’da 2011 yılında yaşanan ziyaretçi sayısındaki artışın satışlara da
yansıdığına değinen Alabbar, “Dubai Mall’un ulaştığı ziyaretçi sayısının
alışveriş merkezinin cirosuna da etkisi büyük oldu. Dubai mall’un cirosu
geçtiğimiz yıla oranla yüzde 35 oranında bir artış gösterdi. Bu artış
Dubai Mall’un perakende sektöründe ne kadar önemli bir konuma sahip olduğuna
işarettir. Alışveriş merkezi içindeki çeşitli outlet mağazaları, dünyaca ünlü
markaların lokomotif mağazaları sadece Orta Doğu’da değil, Güney Asya,
Afrika, Avrupa ve Rusya, Azerbaycan, Belarus, Türkmenistan, Gürcistan gibi
ülkelerden gelen ziyaretçileri de cezbetmektedir” şeklinde konuştu.
Dubai Mall, 20 milyar dolarlık Downtown Dubai projesinin bir parçası olarak
Emaar Properties’in en önemli projelerinden biri olarak öne çıkıyor. Downtown
Dubai içinde ayrıca dünyanın en yüksek binası ünvanını taşıyan Burj Khalifa, 7
otel, rezidanslar, modern ofisler ve Dubai Fountain (Dubai Çeşmesi) bulunuyor.
Dubai Fountain, 2012 yılı Dubai yılbaşı kutlamalarına evsahipliği yapmıştı.
Dubai Alışveriş Merkezi
1 milyon 125 bin metrekareye yayılan alan üzerine kurulmuş Dubai Mall’da bin
200 mağaza bulunuyor. Dubai Mall; olimpik ölçülerde buz pateni pisti, dev
akvaryum, dünyanın en büyük kuyum çarşısı, çocuklar için eğlence ve eğitim
merkezi KidZania®, haute-couture markalarına ayrılmış özel moda alanı, SEGA
kapalı alan park ve 22 salonlu Cineplex’e ev sahipliği yapıyor. Alışveriş
merkezi, içerisinde yer alan 160’ın üzerindeki yiyecek ve içecek alanıyla da
farklı lezzetleri sunma iddiasını taşıyor.