Therrawood’dan Fayda Oranı Yüksek, İnovatif Ürünler



34. Yapı Fuarı-Turkeybuild İstanbul kapsamında Universal Composite Materials (UCM) firmasının ahşap kompozit ürünler üreten ve pazarlayan Therrawood markası hakkında detaylı bilgi aldık ve Universal Composite Materials firmasının Yönetici Ortağı Cemal Bozyiğit’in sürdürülebilirlik konusuna dair fikirlerini öğrendik.

Therrawood markasının ürünleri hakkında bilgi alabilir miyiz?

Therrawood olarak sektörde yerimizi 3 sene önce aldık, başlangıçta tek bir ürünümüz vardı; zemin döşeme kaplaması, ‘Therrawood Deck’. Bu ürünün ardından yine ahşap kompozit pergola ürünümüz olan ‘Therrawood Pergola’yı ve daha sonra cephe kaplama ürünümüz olan ‘Therrawood Cephe’yi piyasaya sunduk.

Therrawood Deck adlı döşeme kaplama ürünümüz Türkiye’de daha yavaş tanındı ama bazı sektör oyuncularının da ilgisiyle şu anda bilinen bir ürün haline geldi. Bu ürünümüzü satış rakamları kapsamında incelendiğimizde; Avrupa’ya, özellikle Fransa’ya kıyasla Türkiye’nin satış oranlarının daha aşağı seviyelerde olduğunu görüyoruz. Bu durumda birçok faktör devreye giriyor. Öncelikle ev tipleri bu bağlamda önemli; yapının çok katlı bir apartman ya villa olması gibi. Bir diğer taraftan da Türkiye’de villa tipi evlere yönelim söz konusu, bahçeli bir eve sahip olma, peyzaj öğeleri ile ilişki içerisinde olma konusunda insanların istekli olduğunu görüyoruz. Bununla birlikte Türkiye’nin iklim tipi de bu yönelime müsaade ediyor. Ancak tabii ki bu işin başlangıç noktası Amerika, Amerika’daki bir seviyeyi şu anda Türkiye’nin yakalaması söz konusu değil.

Bu ürünleriniz arasında Therrawood Pergola hakkında biraz daha detaylı bilgi alabilir miyiz?

Bütün ürün kategorilerimizin diğer ahşap muadillerine göre çok avantajlı olduğunu düşünmekle beraber özellikle, şu anda sektörde başka örneği olmayan ahşap kompozit pergolamız Therrawood Pergola’nın fayda oranının oldukça yüksek ve aynı zamanda inovatif bir ürün olduğunu söyleyebilirim. Bunun nedenini şöyle açıklayabilirim; söz konusu ürünümüz klasik ahşap ürünlere kıyasla pek çok avantaja sahip; bakım gerektirmiyor, kıymıklanmıyor, çürümüyor, bükülmüyor, uzun ömürlü ve bütün bunlara ek olarak doğal kaynak tüketimini bir anlamda engelliyor. Bu tip ürünlerin büyük bir kısmının üretimi için genellikle çam ağacı tercih ediliyor ancak sürdürülebilirlik perspektifinden ele alacak olursak doğru olan bu yapıda ürünlerin tropik ağaçlardan elde edilmesi.

Therrawood Pergola, güneşten ve yağmurdan korunmak amacıyla kullanılıyor. Bu ürünümüzün fonksiyonları birleştirdiğimiz ve ilave fonksiyonlar eklediğimiz bazı artıları da olacak. Ancak onları şimdi söylemeyeceğim, sürpriz olacak ama insanların temel ihtiyaçlarına yönelik, pratik çözümler sunacağımızı söyleyebilirim.

Güneşin ve yağmurun olduğu her yerde bu ürünümüze ihtiyaç olduğunu söyleyebilirim: özellikle bahçeli evlerde, verandalarda, teraslarda. Therrawood Pergola genelde yazlık olarak tabir ettiğimiz daha sıcak, deniz kenarındaki bölgelerde de sıklıkla tercih ediliyor çünkü genelde ağacın dayanamadığı rutubet, tuzlu su ve güneş faktörlerine karşı da dayanıklı bir ürün. Bu nedenle de çok büyük bir avantaj sağlıyor.



Therrawood Pergola’nın satış oranları nasıl? Talep edilen bir ürün haline geldiğini söylemek mümkün mü?

Therrawood Pergola adlı ürünümüzü Kasım 2010 tarihinde ilk defa piyasaya sunduk, Mayıs 2011’deyiz ve iki sene içinde Therrawood Deck için yakalamış olduğumuz satış oranını bir senelik zaman zarfında Therrawood Pergola için yakalamış bulunuyoruz. Söz konusu ürünün büyük bir ihtiyaç olduğunu fark ettik, sektörde bu anlamda bir boşluğu doldurduğumuzu düşünüyorum.

Ürünlerinizin en fazla tercih edildiği sektör hangisidir?

Sektörel dağılımlar kapsamında ele aldığımızda; Therrawood ürünlerini en fazla turizm sektörünün talep ettiğini görüyoruz. Turizm sektörünün dolayısıyla otellerin bu ürünü tercih etmesindeki temel neden ise ahşap ürünlerin işletme maliyetinden kurtulmak. Çünkü bu işletme maliyeti yıllar içerisinde çok ciddi rakamlara ulaşıyor. İşletme maliyetinden kurtulmak istedikleri ve bakımla uğraşmak istemedikleri için ürünlerimiz bu alanda fazlasıyla tercih ediliyor.

Bununla birlikte büyük projeler geliştiren inşaat firmaları ürünlerimizi tercih edebiliyorlar. Bu kapsamda büyük plazalarda ya da site tarzında geliştirilen bahçeli, ortak alan kullanımı ve peyzaj düzenlemesi olan projelerde de ürünlerimizi görebilirsiniz. Aslında ürünlerimiz tercih eden belirli bir kitle yok, oldukça geniş bir yelpazede yer alıyoruz.



Firma olarak sürdürülebilirlik konusuna yaklaşımınız nasıl?

ÇEDBİK üyesi bir firmayız, öncelikle bunu belirtmek isterim. Firma olarak sürdürülebilirlik konusuna önem veriyoruz. ‘Yeşil Bina’ konsepti kapsamında geliştirilen yapılar için çok uygun ürünler ürettiğimizi düşünüyorum. Çünkü firmamız üretim sürecinde direk doğal kaynak tüketimi yapmıyor. Üretimimiz tamamen kapalı sisteme sahip ve herhangi bir atığımız yok. Üretimden çıkan hatalı ürünlerin ise hiçbir şekilde atığı yok, hatalı ürünler tekrardan çekiliyor ve yeniden kullanılıyor bu bağlamda da yüzde yüz geri dönüştürülüyor. Ürünlerimizin yaşam evresine bakacak olursanız 20 yıl garantili olduklarını göreceksiniz. Ancak belli bir süre sonra, örneğin onuncu yılında, kullanmakta olduğunuz ürünümüzden sıkıldınız, böyle bir durumda söz konusu ürünü çıkartabiliyoruz ve bu ürün o kadar süreden sonra bile yüzde yüz geri dönüştürülebiliyor ve tekrar üretilebiliyor.

Peki, ürün bağlamında bu duyarlılığı destekleyici neler yapıyorsunuz?

Öncelikle üretim aşamasında bu işi yaparken herhangi bir ağacı kesmediğimizin altını çizmek isterim. Kereste endüstrisinin atıklarını kullanıyoruz. Bu atıkları bir anlamda katma değerli ürün haline getiriyor ve tekrar ekonomiye kazandırıyoruz: bunları alıyoruz, kurutuyoruz, öğütüyoruz ve polimerle karıştırıyoruz.

Firma olarak ikinci bir hedefimiz var; ürünlerimizin ‘yeşil etiketli’ olması. Türkiye’de gözlemlediğim kadarıyla bunu bir tek YTONG hayata geçirdi. Bu oldukça zor bir süreç; fabrikada kullandığınız elektriğin bile günün sonunda yenilenebilir enerji kaynaklarından olması gerekiyor, Bu konuda biraz daha yolumuz var ama onun da yatırımını yapmayı planlıyoruz.