TİM'den "think-tank" Hamlesi



TİM Başkanı İsmail Gülle, TİM tarafından "Türkiye İnovasyon Haftası" öncesinde düzenlenen tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, inovasyon denince akla gelen kurumun TİM olduğunu aktararak, yeni TİM yönetimiyle birlikte her alanda olduğu gibi İnovasyon Haftası'na da yeni bir soluk getirdiklerini dile getirdi.

İhracatın geleceğinin inovasyona dayalı kalkınma ile olacağına inandıklarını dile getiren Gülle, "Bu nedenle bugüne kadar inovasyona başlığı altındaki tüm faaliyetlerimizi 'TİM İnovasyon ve Girişimcilik Akademisi' altında topluyoruz. Çünkü; Türkiye'de kimse inovasyon konuşmazken sokaktaki vatandaştan en üst düzey devlet yetkilisine kadar TİM inovasyonu konuşur hale getirdi. Bu çalışmalarımız TİM'de de inovasyon kültürünün gelişmesini ve yerleşmesini sağladı." değerlendirmesinde bulundu.

"Türkiye İnovasyon Haftası' 2012 yılından beri düzenleniyor"
TİM Başkanı Gülle, uluslararası yönetim danışmanlığı firması IMP3rove Academy iş birliği ile gerçekleştirdikleri Türkiye'nin ilk inovasyon geliştirme programına değinerek, "İnovaLig ile şirketlerimiz hem inovasyon yetkinlikleri bazında yarışıyor hem de inovasyon kültürlerini interaktif bir platformda geliştirme fırsatı buluyor" dedi.

Gülle, "İhracatçı birlikleri üyesi şirketlerde inovasyon yönetimi yetkinliğinin sürdürülebilir şekilde artırılması, inovasyon yönetimi altyapısının oluşturulması, güçlendirilmesi, firmaların kurumsal inovasyon sistemlerini tasarlaması ve hayata geçirmesini amaçlıyoruz" bilgisini verdi.

Dünyada ve Türkiye'de fark oluşturan uluslararası profesyonelleri, sanayicileri, akademisyenleri ve üniversite öğrencilerini İstanbul'da bir araya getirerek; inovasyon odaklı konferans, sergi ve atölye çalışmaları ile dünya çapında bir etkinlik gerçekleştirmeyi hedeflediklerini aktaran Gülle, sanayi ve akademik çevre arasındaki bilgi ağını genişleterek yenilikçi fikirler oluşturmak, dolayısıyla geleceğe yönelik çözümler üreterek Türkiye'nin 2023 vizyonuna giden yolda emin adımlarla ilerlemek istediklerini kaydetti

Gülle, 2012 yılından bu yana düzenledikleri Türkiye İnovasyon Haftası'nda bugüne kadar 400 bin ziyaretçiyi ağırladıklarını vurgulayarak, "Farklı yıllarda İrlanda, Hollanda, İsviçre, Finlandiya ve Fransa ülkeleri ile stratejik partnerlik yaparak iki ülkedeki ekosistemi tek bir platformda buluşturduk, olası iş fırsatlarına zemin hazırladık. 2012 yılından itibaren bugüne kadar, 6 yılda; 140 yabancı, 570 yerli olmak üzere toplam 710 konuşmacı, bin 246 adet kurum standı, yaklaşık 400 bin katılımcı, her sene 140 üniversiteden 2 bin İnovaTİM'li öğrenci gönüllü olarak aktif görev aldı" bilgisini verdi. 

Reklam Goruntulenme Bolumu

"TİM ihracatçıların yanında olup, ihtiyaçlarına cevap vermeli"
İsmail Gülle, TİM'in değişmek ve dönüşmek durumunda olduğunu belirterek, şu bilgileri verdi:

"TİM'in sadece ihracat açıklamalarıyla gündeme gelen, ihracat rakamlarını açıklayan bir kurum olmaktan çıkması lazım. TİM'i 'TİMTank' çatısı altında think-tank (düşünce kuruluşu) haline getireceğiz. Buradan Türkiye'nin de ihtiyacı olan stratejik raporların, bilgilerin, sektörlere hizmet edecek firmaların, dünyayı ve Türkiye'yi analiz edecek bir takım çalışmalar yapması imkanı sağlayacak bir yapıya dönüştürmek istiyoruz. TİM'i ihracat yapan herkesin kullanabileceği, bilgi edinebileceği bir hale getirmek istiyoruz. Çünkü TİM bunları sağlamalı. İhtiyaçları olduğu anda TİM onların yanında olup, ihtiyaçlarına cevap vermeli."

"Bu kurlarla ihracat zarar etmiyor"
Basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Gülle, dolar kuruyla ilgili bir soru üzerine, şu cevabı verdi: 

"Daha önce, 'Dolar 5,6 TL'nin altına düşmesin.' demiştik. Arada biraz enflasyon farkını da koyarsak beklentimizin biraz daha üstünde gibi. Benim tek söylediğim şey şu: 'Biz ihracatçıya para kazandıralım'. İhracatçı para kazansın, söylediklerimiz gerçek olsun ki ihracatın para kazandığını gören herkes daha güzel ihracat yapar, daha iyi ihracatçı olur. İşin sonunda para varsa, kar varsa bütün söylemler, motivasyon, hedef her şey gerçekleşir. Ancak işin sonunda zarar varsa bu söylediklerimiz havada kalır. Hep söylüyoruz ihracatta kurun kaç olduğu önemli değil. Bugün bu olur yarın başka bir şey olur. Çünkü yıllardan beri hep aynı şeyi konuşuyoruz. 3 TL iken de farklı şeyler söylemiyorduk. İster 3 TL, ister 4 TL, ister 5TL, isterse 6 TL olsun ancak ihracatçıya zarar ettirmesin."
Gülle, herkesin şu anda bütün hedefini ihracata yüklediğini kaydederek, oradan para kazanmayı, devlet desteğinin sürmesini istediğini söyledi.

"Şu anda ihracatta para var mı, kar var mı?" şeklindeki bir soru üzerine Gülle, "Bu kurlarla ihracat zarar ediyor desek olmaz. Etmiyor, kar var tabii ki" dedi.

İhracatçı ihtiyacı olan her bilgiyi bulabilecek
Gülle, ihracatçılara yönelik hazırladıkları aplikasyondan bahsederek, bütün ihracatçıların telefonlarla girebilecekleri bu uygulamada ihracat yapan kişinin devlet yardımları, pazarlara giriş, fiyat karşılaştırma gibi neye ihtiyacı varsa her şeye ulaşabileceğini söyledi.