Tüketici Konut Alırken Buna Dikkat Ediyor!



Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER) Başkan Yardımcısı Özlem Gökçe, büyükşehirlerde hızla yayılan markalı konut projelerinin, Anadolu’nun birçok kentinde de hayata geçmeye başladığını söyledi. Gökçe, konut sektöründe artık alıcı odaklı pazar oluştuğunu ifade etti. Tüketicinin bilinçlendiğini ve aynı oranda taleplerin detaylanarak, arttığına dikkati çeken Gökçe, 2005-2007 döneminde projelerde artı değer olarak verilen tüm özelliklerin artık projelerin olmazsa olmazı haline geldiğini belirtti.

Tüketici bilinçlendi

Gökçe,  2005-2007 döneminde her projenin bir alıcısı bulunduğunu dile getirerek, günümüzde ise sadece doğru projelere alıcı çıktığını vurguladı. Hedef kitlenin taleplerine göre lokasyonunu, içeriğini, niteliğini ve fiyatını belirlemenin doğru projeyi oluşturduğuna dikkati çeken Gökçe, “Günümüzün bilinçli tüketicisi tüm bu unsurları inceleyip karşılaştırmalar yaparak karar verir. Hedef kitlenin profiline göre de bazı talepler ayrışmaya başladı. Markalı konut statüsündeki projelerden beklentiler ise daha fazla. Kullanıcı maksimum fayda alabileceği, güvendiği ve standartlarına uygun projeleri tercih ediyor” diye konuştu.

Markalı konut güven veriyor

Gökçe, hayata geçirilen proje sayısı arttıkça kullanıcının daha farklı alternatiflere ulaşarak, en doğru seçimi yapabilme imkanına sahip olduğunu anlattı. Markalı konutların, yatırımcı için büyük bir güven unsurunu temsil ettiğini dile getiren Gökçe, şunları kaydetti:
“Tüketici güvendiği firmadan ön satış veya başka kampanyalardan faydalanarak ev sahibi olmayı tercih ediyor. Büyükşehirlerde hızla yayılan markalı konut projeleri Anadolu’nun birçok şehrinde de hayata geçmeye başladı. Gelecekte bu oran daha da artacak. Ulusal firmalar daha çok yerel pazarlara girerken bir taraftan da yerel konut üreticileri ulusal firmalar haline dönüşecek. Yatırım aracı olarak da bu projelere ilgi yüksek.”