Tüp Geçidin Temeli 9 Mayıs’ta

İstanbul’un trafik sorununu önemli ölçüde azaltacak Boğaz tüp geçidinin temeli, 9 Mayıs’ta atılıyor.

İnşası 4 yıl sürecek proje, Gebze ve Halkalı’yı raylı geçişle Boğaz’ın altından birbirine bağlayacak. Kent içi raylı ulaşımla da entegre olacak tüp geçit, her gün İstanbullular için bir çileye dönüşen iki yaka arasındaki ulaşım süresini de yarı yarıya azaltma iddiasında.

Boğazın iki yakası arasında bir tüp geçit ilk kez 1870’lı yıllarda tasarlanmıştı. 150 yıl bekleyen proje şimdi uygulama aşamasında. 9 Mayıs’ta Başbakan Erdoğan’ın Üsküdar’dan ilk kazmayı vuracağı tüp geçit, öncelikle araç değil insan taşımacılığına dayanıyor.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tüp geçitten araç geçmeyeceğini, raylı bir sistemin geçeceğini söyledi. Yıldırım “Asya ve Avrupa’dan karşılıklı geçecek 2 hattan oluşuyor ve bu iki hattan saate 150 bin kişi geçecek” dedi.

TOPLAM 77 KİLOMETRE
77 kilometrelik proje, iki kıtadaki raylı sistemi, deniz yoluyla birbirine bağlayacak. Projenin 66 kilometrelik bölümü, Gebze-Haydarpaşa ve Halkalı-Sirkeci gibi varolan hatların iyileştirilerek, geçiş yollarının artırılmasını kapsıyor. Projenin 1 buçuk kilometrelik bölümü ise, Boğaz’ı geçecek olan toplam 13 kilometrelik tüp geçit tüneli

KAZLIÇEŞME-SÖĞÜTLÜÇEŞME
Tüp geçit, Avrupa yakasında Kazlıçeşme’den yerin altına inip, Yenikapı ve Sirkeci istasyonlarını aşarak Boğaz sularına girecek. Asya yakasına Üsküdar’dan bağlanacak geçit Haydarpaşa istasyonunun ardından Söğütlüçeşmede yeniden yerüstüne çıkacak. Proje, belediyenin kent içindeki metro ağıyla da, entegre olarak inşa edilecek.