Türkiye, Google ile Tanıtılacak



Kültür ve Turizm Bakanlığı, ABD-New York ofisi aracılığıyla internet üzerinden Türkiye ve İstanbul tanıtım filmlerini, geniş kitlelere ulaştırmak amacıyla Google arama motoru ana sayfasına yerleştirecek.

Belek Turizm Yatırımcıları Birliği'nin düzenlediği seminer çerçevesinde, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Yazar, 2007 yılı tanıtım stratejisini açıkladı.

Avrupa ve Rusya tanıtımları
Seminerde, Başbakanlık'tan onay bekleyen 'Türkiye Turizm Stratejisi 2023' belgesi de anlatıldı. Yazar, geçen yıl turizmde kuş gribi kaynaklı yaşanan gerileme üzerine, ocak ayında Türkiye tanıtım filmini Avrupa ve Rusya'da gösterdiklerini kaydederek, bunun Türkiye'ye yönelik ön rezervasyonlara olumlu yansıdığını bildirdi.

ABD'ye internet aracılığıyla ulaşmayı hedeflediklerini belirten Yazar, bunun için Google'a Türkiye'nin tanıtım filmini koyacaklarını, Yahoo'yu da değerlendirdiklerini ifade etti.

AB üyeliği stratejiden çıktı
'Türkiye Turizm Stratejisi 2023' belgesinde ise 'Frigya, Troya, Afrodisya, Söğüt, Hitit, Göller Bölgesi, Urartu, Kapadokya ve GAP' gelişim bölgeleri olarak belirlendi. Ayrıca yedi ayrı turizm gelişim koridoru, 'İpek Yolu, Yayla, Kış, İnanç ve Gurme, Kültür, Zeytin ve Batı Karadeniz Kıyısı' olarak adlandırıldı.

Strateji belgesinde, Bursa Uludağ'ın küresel ısınma nedeniyle kış turizmi açısından olumsuz etkileneceği hesaplandı. Hava sıcaklığı artışı öngörülmeyen Erzincan, Erzurum, Ağrı, Kars, Ardahan hattındaki dağlarda kış turizmini geliştirmek gerektiği kararlaştırıldı. Türkiye'nin 2023 turizm hedeflerinde ise AB üyeliğiyle Avrupa'dan serbest dolaşımla turist geleceği senaryosunun belgeden çıkarılması dikkat çekti.