"Türkiye’de 2015'i 'Süreklilik' Yılı Olarak Belirledik"



Mart Ayında Baumit Türkiye Genel Müdürlüğü görevine atanan Atalay Özdayı, Dilovası-Gebze’de bulunan fabrikada sektör yayınlarının temsilcileriyle buluştu. Baumit Türkiye'nin 2014 performansının değerlendirildiği ve 2015 yılına yönelik beklentilerin paylaşıldığı fabrika gezisinde, ürün yelpazesi ve trendler hakkında da açıklamalarda bulunuldu.

Baumit, Orta ve Doğu Avrupa’nın en büyük dış cephe ısı yalıtım sistemleri üreticisi

Özdayı, Baumit’in 2007 yılında temeli atılan ve 2008 yılında toplamda 14 milyon Euro yatırımla kurulan Türkiye’deki fabrikasının yıllık 300 bin ton üretim kapasiteye sahip olduğunu kaydetti. Toplantıyı fabrikada gerçekleştirmek istemelerinin nedenini “Baumit’in kullandığı teknolojiyi, hep bahsettiğimiz ürün kalitesini ve üretim kabiliyetini yerinde gösterebilmek” şeklinde açıklayan Özdayı, fabrika hakkında şu bilgileri verdi:

Foto: Baumit Pazarlama Müdürü Candan Mumcuoğlu, Baumit Türkiye Genel Müdürü Atalay Özdayı (ortada) ve Baumit Fabrika Müdürü Zeynel Çelik

“Üretim tesisimiz, dikey olarak tasarlanmış bir tesis. 63 metre yüksekliğindeki kule içinde hammaddelerin depolandığı silolarımız bulunuyor. Dikey üretim yöntemi ile hem üretim alanından, hem de enerjiden tasarruf edilebiliyor. Burada göreceğimiz başka bir konu ise tedarikçimiz olan komşu taşocağından temin ettiğimiz kireçtaşını, üretim sistemimizin bir parçası olan kırma eleme tesisimizde işleyerek kendi kumumuzu üretiyor olmamızdır. Taş ocağından gelen taşları konveyör bant ile hatta alıp, üretim için gerekli ölçülere göre kırdıktan sonra silolara alıyoruz. Bu, hem ürün kalitemizin daha yüksek ve sürekli olmasını hem de çimento esaslı ürünlerimizin nefes alma kabiliyetinin daha fazla olmasını sağlıyor”.  

Reklam Goruntulenme Bolumu

2015 yılı pazar büyüme tahminlerimiz yüzde 3,5-4 civarında

2014 yılında Baumit Türkiye'nin yüzde 30 ile inşaat pazarının oldukça üzerinde büyüdüğünü vurgulayan Özdayı, 2015 yılının ikinci yarısına yönelik beklentileri için şunları söyledi:

“Ana ürün grubumuz olan Dış Cephe Isı Yalıtım Sistemlerinde metrekare bazında yüzde 40’tan fazla bir büyümeye ulaştık. İnşaat sektörü 2014 yılını yüzde 2,2 büyüme ile kapadı. Bu son 5 yılda 2012 yılından sonra gördüğümüz en düşük büyüme rakamı. Düşük de olsa bu rakam, özel sektör yatırımlarından geldi. Özellikle 2013 yılında çok artan kamu yatırımlarında geçen yıl frene basıldı. Bu da genel anlamda inşaat pazarı büyümesinin beklentilerin altında kalmasına sebep oldu.  

Bir aydan kısa bir süre içinde önemli bir seçim yaşayacağız. Tabii ki seçim atmosferi her sektörü etkiliyor. 2015 yılında da inşaat büyümesinin genel olarak özel yatırımlardan geleceğini düşünüyoruz. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine baktığımızda geçtiğimiz yıl alınan yapı ruhsatlarında önemli bir artış oldu. Geçen yıla göre yüzölçümü bazında yüzde 24, bina sayısı bazında yüzde 14’lük bir artış gerçekleşti. Bu artış eğer inşaata dönüşür ise sektör büyümesine destek olacaktır. Bununla beraber 2015 yılı pazar büyüme tahminlerimiz yüzde 3,5-4 civarındadır.

Ana hedefimiz dış cephe ısı yalıtım pazarındaki büyümemizi artırarak sürdürmektir. 2015 yılında genel olarak yüzde 20, ısı yalıtım sistemlerinde metrekare bazında ise yaklaşık yüzde 25 büyüme rakamına ulaşmayı hedefliyoruz. 2015 yılının ilk çeyreğini değerlendirdiğimizde, kurda yaşanan hareketlilik, hava şartlarının inşaat için zorlayıcı olması ve ekonomideki genel durağanlık ile sektörün yavaş bir 3 ay geçirdiğini söyleyebiliriz. Baumit olarak biz de Ocak-Şubat aylarını bu durağanlığa paralel geçirdik. Ancak Mart ayı itibari ile hedeflerimizin üzerine çıkarak, ilk çeyreği beklentilerimize yakın bir şekilde tamamladık. Geçen yılın aynı dönemine göre ise büyümemizi sürdürdük”.

2015, süreklilik yılı

Sürdürülebilirlik konusunun yapı malzemeleri alanının da en önemli unsuru olduğuna işaret eden Özdayı, “Biz bu konunun önemini vurgulayabilmek için Türkiye’de 2015 yılını 'süreklilik' yılı olarak belirledik” dedi. Baumit’in tüm ürün gruplarında yükselen bir grafiğe sahip olduğunu belirten Özdayı, hizmet verdikleri Marmara Bölgesi ve Ankara’da bu başarının devamlılığını korumayı hedeflediklerini belirtti. Öncelikli hedeflerinin, Ankara’daki etkinliklerini daha da artırarak komşu illere ulaşmak ve Ege bölgesinde genişlemek olduğunu kaydeden Atalay Özdayı, ürün, hizmet ve başarı sürekliliğinin önemine değindi.

Baumit’in bulunduğu tüm ülkelerde bütün ürün gruplarında belli bir ürün kalitesi ve standardı sunduğuna dikkat çeken Özdayı, yapı malzemelerinde sağlanan bu sürekliliğin ayırt edici bir özellik olduğunu vurguladı. Özellikle mantolama sistemleri ve şap grubunda büyük projelerin tedarikçisi olduklarını belirten Atalay Özdayı, sözlerine şöyle devam etti:

“2014 yılı ile beraber mantolama sistemlerindeki uzmanlığımızı daha fazla vurgulamaya başladık.  Bu yıl da aynı iletişim ile ilerlemeyi planlıyoruz.  Daha önce de aktardığım gibi Baumit tüm Avrupa’da farklı ülkelerde yılda 40 milyon metrekare ısı yalıtımı yapıyor.  Bu da markanın her geçen gün tecrübesini ve uzmanlığını artırdığının bir göstergesidir”.

Baumit’in diğer ürün gruplarına da değinen Özdayı, henüz istenen düzeyde olmasa da ambalajlı kuru harç kullanımının artacağını düşündüklerini ifade etti. Ambalajlı kuru harç ürününü en büyük faydasının, her paket üründe aynı kalite ve standarda sahip olması olduğunu vurgulayan Özdayı; sahada ürünü hazırlayan kişinin alışkanlıklarına bağlı kalmadan istenen kalite ve özellikte ürün elde etmenin mümkün olduğunu ve hem taşıma hem de stoklama anlamında da kullanıcılara avantaj sunduğunu belirtti.

Çimento esaslı makine sıvaları, zemin şapları ve kendinden yayılan şap ürünlerinin son yıllarda büyük projelerde tercih edilen ürünler olduğunu kaydeden Özdayı, “Kendinden yayılan zemin şapı ürünümüz Nivello Quattro, sıfır çatlak özelliği ile özellikle hastane projelerinde çok kullanılan bir ürün haline geldi. Sıva sistemlerimiz de farklı duvar tipleri için farklı çözümler sunmaları ile birçok projede kullanıldı” diye konuştu.

Malzeme üreticileri olarak güvenli ve enerji verimli yapıların yaratılması konusunun önemine vurgu yapan Özdayı, kullanıcıların doğru sistemlere ve doğru ürünlere yönlendirilmesinin enerji verimliliği açısından ne kadar önemli olduğunu vurguladı. En önemli noktanın haksız rekabetin önlenebilmesi ve tüketici bilincinin artırılması olduğunu belirten Özdayı, haksız rekabetin önlenmesi için önerilerinin piyasa denetim ve gözetimin artırılması olduğunu söyledi.  Bu denetimlerin çok ciddi anlamda yapılmaya başlanmasının hem tüketicilerin yararına olacağını hem de sektörün daha doğru şekilde büyümesine katkı sağlayacağını ifade etti.

Fabrikada bir saatte ortalama 41 ton ambalajlı ürün üretilebiliyor

Toplantının ardından Fabrika Müdürü Zeynel Çelik, basın temsilcilerini üretim ve depolama alanlarında gezdirerek bilgiler aktardı. Fabrika kuruluşundan itibaren Baumit Türkiye’de görev yapan Çelik, üretim ile ilgili rakamlar paylaştı. Alman ve Avusturya teknoloji alt yapısına sahip üretim tesisinde bir saatte ortalama 41 ton ambalajlı ürün üretilebildiğini aktaran Çelik, tüm üretim prosesinin bilgisayar donanımı ile kontrol odasından takip edildiğini belirtti. Bu üretim hızı ile 15-20 dakikada bir kamyon malzeme sevke hazır hale getirilebiliyor. Fabrika açılışından itibaren üretimde 1.100 ton katkı kullanıldığını, 340.000 ton taş kırıldığı gibi farklı bilgilerle fabrika gezisini tamamladı. Üretimin en son aşamasındaki şirinkleme ile ürünlerin açık stok alanlarında rahatlıkla depolanabildiğini, bunun da özellikle şantiye alanlarında ve bayilerin ürün depolamasında büyük avantaj sağladığını aktardı.  2011 yılında devreye alınan ıslak ürün üretim hattında 2014 yılında da boya üretimine başladıklarını anlatan Çelik, bu üretim hattında 8 farklı ürün üretilebildiğini kaydetti.  

Fabrika gezisinin ardından basın mensupları, Baumit ürün gamında bulunan CreativTop ürünleri ile yaratıcılıklarını ortaya çıkardıkları numuneler hazırladı. 

Reklam Goruntulenme Bolumu