Turquality'de Marka Sayısı 67'ye Çıktı



DYO, Dewilux, Hunca, Samet, BMC ve Viko'nun da girmesiyle Turquality Destek Programı'ndaki marka sayısı 67'ye yükseldi. Devlet destekli markalaşma programı Turquality'de firmalara global markalaşma süreçlerinde sağlanan finansal destekle birlikte eğitim ve stratejik danışmanlık da veriliyor. Turquality'den dün yapılan açıklamada firmaların yurtdışında markalaşmaya yönelik harcamalarının yüzde 50'sinin, üst limit olmaksızın program kapsamında destekleneceği duyuruldu.

Turquality kapsamına alınan firmalardan Viko Elektrik ve Elektronik Endüstrisi Sanayi ve Ticaret AŞ İcra Kurulu Başkanı Cahit Durmaz, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, şunları kaydetti: "Uluslararası ölçekte bir Türk markası olma yolculuğumuzun heyecanını Turquality projesi kapsamına girerek daha da pekiştiriyoruz. Sektöründe her zaman ilklere imza atmayı başarmış bir Türk markası olarak, yurtdışındaki marka bilinilirliğimizi artırmak yolunda bize destek olacak bu programa dahil olduğumuz için çok mutluyuz."
    
Dünya pazarında yeni açılım

Dyo Boya Fabrikaları Sanayi ve Ticaret AŞ Genel Müdürü Hüseyin Çeliker ise, Dyo ve Dewilux markalarının Turquality kapsamına alınmasının firma için gurur kaynağı olduğunu, Türkiye ve Dyo için dünya pazarlarında yeni açılımlar sağlayacak bu oluşumun çok güzel başarıların önünü açacağına inancının tam olduğunu vurguladı.

Samet Kalıp ve Madeni Eşya Sanayi ve Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Saldıray Kızıltan, program bünyesine alınmanın, Samet'in bir dünya markası olma hedefinde önemli bir adım olacağını ifade ederek, şirketin, 35 yıldan bu yana mobilya aksesuarları konusunda bilgi ve birikimiyle Türk sanayisine ve tüketicisine hizmet veren bir kuruluş olduğunu kaydetti.

BMC Sanayi ve Ticaret AŞ Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Turgut Cankılıç da, uluslararası rekabet güçlerini artırarak, BMC markasını global oyuncular arasına sokmanın ana hedefleri olduğunu belirtti.

Hunca Kozmetik Sanayi ve Ticaret AŞ Genel Müdürü Zafer Şahin ise, Hunca'nın, kozmetik piyasasında 50 yılı aşkın bir süredir kendi özgün markalarını yaratarak varlığını sürdürdüğünü vurgulayarak, Hunca çatısı altındaki markaların uluslararası pazarlarda da varlığını güçlendirmesi sürecinin, şirketin Turquality teşvik programına kabul edilmesi ile hızlanacağını ifade etti.