Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk,
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının, Sapanca
Gölü'nün kuzeyinden İstanbul Sultanbeyli'ye gideceğini, burada
ikiye ayrılacak hattın bir kolunun Boğaz'a inşa edilecek üçüncü köprüye, bir
kolunun Marmaray'a bağlanacağını söyledi. Bakan Soluk, her iki hattın da 350
kilometre hıza uygun olarak inşa edileceğini kaydetti. AA muhabirinin sorularını
yanıtlayan Soluk, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Kınalı ile Akyazı arasında,
yan yol bağlantılarıyla birlikte 414 kilometre uzunluğunda olduğunu ve proje
kapsamında İstanbul Boğazı'na üçüncü köprü yapılacağını anımsattı.
Köprü'de 2x4 karayolu, 2x1 demiryolu güzergahı bulunacağını belirten Soluk,
“Demiryolu güzergahı köprüyle aynı düzlemde mi olacak, yoksa asma mı olacak bunu
alacağımız tekliflerde değerlendireceğiz. Şartnamemizde böyle bir madde var. 23
Ağustosta yüklenici teklifleriyle değerlendireceğiz. Şu anda bu konuda hiçbir
kesinlik yok. Köprüden hızlı tren geçebilecek. Projedeki tekliflere bağlı olarak
hız değişecek. Ankara-İstanbul YHT hattı, Sapanca Gölü'nün kuzeyinden
Sultanbeyli'ye gidecek. Burada ikiye ayrılacak hattın bir kolu üçüncü köprüye,
bir kolu Marmaray'a bağlanacak.
Marmaray'da banliyö hatları ile Avrupa'ya geçecek. İki hat da 350 kilometre
hıza uygun olarak inşa edilecek. Bunun proje ihalesini yaptık. Kısa zaman içinde
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile görüşme yaparak son şekli vereceğiz.”
“Ankara metrolarının tümü öncelikli”
Bakan Soluk, lastik tekerlekli araçlar için inşa edilen Avrasya Tüneli'nde
çalışmaların başladığını ve herhangi bir sıkıntı yaşanmadığını söyledi. Soluk,
bu projenin 3,5 yıl sonra hayata geçmesiyle İstanbul'un trafik sorununa büyük
ölçüde çözüm sağlanmış olacağını da dile getirdi. Soluk, yarım kalan
metroların Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile imzaladıkları 4 ayrı
protokolle Bakanlığına devredildiğini anımsatarak, metroların elektro mekanik
işlerini yürüten firmayla sözleşmenin yenileneceğini, metroların inşası için ise
ihaleye çıkacaklarını bildirdi.
Soluk, metroların Bakanlar Kurulu imzasıyla yatırım programına girdiğini de
kaydetti. Güzergahlarla ilgili bir öncelik sıralaması yapmadıklarını ifade eden
Soluk, “Bizim için tüm güzergahlar aynı ancak fiziki ilerlemeleri ve uzunlukları
farklı olduğu için aynı anda bitmeleri söz konusu değil. Ankara'daki metroları
ihalelerini yapıp, sözleşmelerini imzalayıp yer teslimlerini yaptıktan sonra iki
yıl içerisinde bitirmeyi hedefliyoruz. Eylül'de inşaata başlanabilir” dedi.
“Beyaz gömleğim kapkara olmuştu”
Türkiye'de ulaştırma sektöründe önemli gelişmeler yaşandığını dile getiren
Soluk, özellikle demiryollarında büyük projelerin hayata geçirildiğini söyledi.
İlk kez 1969 yılında Sivas-İstanbul arasında trene bindiğini anlatan Soluk,
sözlerini şöyle tamamladı:
“Trene binerken beyaz olan gömleğim, indiğimde kapkara olmuştu. Daha sonraki
yıllarda da birkaç kez trene bindim. Ancak aradan geçen zaman içerisinde TCDD
öyle muhteşem projelere imza attı ki, 2009 yılında ilk kez Ankara-Eskişehir
arasında hizmete giren Yüksek Hızlı Tren'e bindiğimde bunların hiçbirini
hatırlamadım. Gerçekten bu ülkenin insanın layık olduğu hizmetler bunlar.
Ulaştırma Bakanlığı olarak vatandaşımızın konforu, rahatlığı için çalışmaya
devam edeceğiz.” (AA)