İngiltere'nin ünlü mobilya mağazalarından
Habitat, İran krizini kullanarak
Twitter kullanıcılarını kendi markasına ilişkin reklamlara
yönlendirdiği için tepkiler aldı ve kamuoyundan özür dilemek zorunda kaldı.
Twitter'da arama yapanları, reklamlarının bulunduğu bölümlere
"İran" ve "Musavi" gibi sözcükler
yerleştirerek yönlendirmekle suçlanan Habitat, Twitter kullanıcılarının protesto
yağmuruna tutuldu.
Bunun üzerine söz konusu sözcükleri kendi reklam bölgelerinden çıkartan
mağaza kamuoyundan da özür dilemek zorunda kaldı. Mağaza yönetimi, söz konusu
işlemin kimin tarafından yapıldığının bilinmediğini, bilinçli olarak yönetim
tarafından asla böyle bir amacın güdülmediğini de açıkladı.
Bu arada Twitter kullanıcılarının mesajlarında, Habitat'ın "yaptığından
utanması gerektiği", "İran'daki siyasi durumun böyle bir reklama alet
edilmesinin yanlış olduğu" şeklinde ifadelerin yer aldığı
bildirildi.