Viyadük Kazasından Kurtulan İşçi: İskelede Dengesizlik Vardı



İzmir Menemen’de viyadük inşaatında beton dökülmesi sırasında meydana gelen göçükte 4 işçinin ölümü ve 7 işçinin yaralanmasına ihmaller zincirinin neden olduğu ortaya çıktı. Milliyet'ten Taylan Yıldırım'ın haberine göre, İzmir -Çanakkale Otoyolu projesinin İzmir - Çandarlı etabı viyadük inşaatında çelik konstrüksiyon iskelenin yıkılmasıyla viyadük üzerinde bulunan 4 işçi yaklaşık 150 ton harcın ve demirin altında kaldı.

Faciadan 7 işçi de yaralı kurtuldu. Beton pompası operatörü İbrahim Yurt (43) ile işçiler Mehmet Reşit Işık (40), Hakan Bilmez (22) ve Sefer Aslan’ın (22) cesetleri, yaklaşık 12 saat süren çalışmalar sonrasında enkazın altından çıkartıldı.

Facia sırasında viyadük üzerinde bulunan, daha geride olduğu için mucize eseri hayatta kalan işçilerden Mehmet Gürkan’ın anlattıkları ihmaller zincirini özetler gibiydi: “Çalışırken başımızdan çıkarmamamız gereken baretler, kalitesizdi, sürekli başımızdan düştüğü için kimse takmıyordu. İnşaat alanında giyilmesi zorunlu özel yapım ayakkabıları şirket almadığı için işçiler terlikle çalışıyor. Viyadük altına, yaklaşık 400 ton harç ve demiri tutması için kurulan iskelenin üzerinde krikolar vardı. Bunlar kalıpları tutuyordu. Bunların normalde 30 santim olması gerekiyordu. Ama 10 santim yapılmıştı. İskelede dengesizlik vardı. Bizler de bunu şantiye şeflerine söyledik. Onlar da bize ’mühendislerden iyi mi bileceksiniz’ dedi ve harcı dökmemizi istedi. Saat 07.00’de çalışmaya başladık. Artık harç dökülmesinin bitimine 5 dakika vardı. İşimiz bitecek ve aşağıya inecektik. O sırada iskele ağırlığa dayanamayınca yıkıldı. Ben diğer tarafta olduğum için hayatta kaldım. Yalan yanlış bilgilerle, arkadaşlarımızın ölümlerinin üzerleri karartılmasın.”

Faciayla ilgili soruşturma sürerken şantiye şefi ile yardımcısının gözaltına alındığı öğrenildi.

Reklam Goruntulenme Bolumu