"Yalıtım Yatırımdır" Kampanyası Yüzde 20 Büyüme Getirdi




Isı Su Ses ve Yangın Yalıtımcıları Derneği İZODER'in yürüttüğü "Yalıtım Yatırımdır" kampanyasının da katkısıyla, Türkiye 2006 yılında yalıtıma yaptığı yatırımdan 500 milyon YTL tasarruf sağladı. Yalıtım malzemesi satışlarıyla ekonomi canlandı. Enerji tasarrufuyla hem ülke hem de bireyler kazanırken çevre de daha az kirlendi. Türkiye'deki tüm yapılara standartlara uygun olarak yalıtım yapılırsa yıllık tasarrufumuz 5.5 milyar doları bulacak.

İZODER tarafından 2005 - 2006 yıllarında yürütülen "Yalıtım Yatırımdır" kampanyasının da katkısıyla yalıtım sektörü bu yıl yüzde 20'nin üzerinde büyüme gerçekleştirdi. Ancak sektör için umut verici olan bu büyüme ne yazık ki yalıtım uygulamalarında hala çağın gerisinde kaldığımız gerçeğini değiştirmiyor. Çünkü ülkemizde mevcut 16 milyon konut ve 8 milyon binanın sadece yüzde 4,4'ü yalıtımlı. Türkiye'ye benzer iklim ve nüfusa sahip olan Fransa'da 30 milyon metreküp olan yalıtım ürünleri pazarı ülkemizde 6 milyon metreküpe ancak ulaşıyor.

Yalıtım inancı yaygınlaşıyor
Yalıtım sektöründeki geri kalmışlığımızın en önemli nedeninin bilinç eksikliği olduğunu düşünen ve bunu Türkiye'nin en önemli sorunlarından biri olarak gören İZODER, yaptırdığı algılama araştırması ile de bunu belgeledi. Ancak bununla beraber; 2004 yılında yaptırdığı araştırmaya kıyasla en önemli gelişme; yalıtımın gerekliliğine olan inancın artmış olması. 2004 yılında yapılan araştırmada "yalıtım yaptırmayı düşünmüyorum" diyenlerin oranı yüzde 45 iken bu yıl bu sayının yüzde 25'e düştüğü görülüyor. Yalıtımın gerekliliğine inandıkları halde yalıtım yaptıramayanların sayısı ise yine bir hayli fazla; tabii en önemli gerekçe ise ekonomik. Buradan da ortaya çıkan sonuç; bir lüks değil ihtiyaç olan yalıtım için artık finansal teşvik mekanizmasının oluşturulmasının gerekliliği.

A. Nuri Bulut: Yatırım lüks değildir!
Ülkelerin gelişmişliğinin göstergesi olan yalıtımı, kamuoyuna anlatmayı hedefleyen İZODER, 20 Aralık 2006'da gerçekleştirdiği toplantıda sektörle ilgili bu çarpıcı sonuçları ortaya koydu. Gecede konuşma yapan, İZODER Yönetim Kurulu Başkanı A. Nuri Bulut, "Önümüzdeki yıllarda da kampanyamızı devam ettirerek, kârlı yatırımların daha da artmasını sağlamayı planlıyoruz. Çünkü her zaman önemle vurguladığımız gibi yalıtım; hem bireylere hem ülkeye hem de çevreye katkılar sağlayan, bir lüks olmayıp tüm taraflar için kazandıran akıllı bir yatırımdır." dedi.

İlk kampanyaları ile henüz yolun başında olduklarını belirten İZODER Yönetim Kurulu Üyesi ve İletişim Komisyonu Başkanı Sedat Arıman ise "Bu süreçte tüketicilerin yalıtımın farkına varmalarını, önemini algılamaya başlamalarını hedefledik ve bu hedefimizi sürdüreceğiz. Bundan sonraki aşamada ise harekete geçmelerini ve bu sayede sektörün çok daha hızlı büyümesini amaçlıyoruz." diye konuştu.

İlk değerlendirmeler
2006 yılı sonu itibariyle yapılan ilk değerlendirmelere göre; Türkiye'de ısı yalıtım pazarının 6,0 milyon m3, su yalıtım pazarının 54 milyon m2'ye yükseldiği ve yalıtım sektörünün cirosunun 1.2 milyar doları yakaladığı görülüyor. 2006 yılı içinde satılan yaklaşık 1,8 milyon m3 Ekspande Polistiren Köpük (EPS), 1.1 milyon m3 Ekstrüde Polistiren Köpük (XPS), 500 bin m3 Poliüretan (PU), 2,0 milyon m3 Camyünü, 700 bin m3 Taşyünü'nden oluşan ısı yalıtım malzemesi aynı zamanda yaklaşık 120 milyon m2 yalıtım alanına karşılık geliyor.

Ses yalıtımı, yangın yalıtımı ve tesisat yalıtımı konusunda da önemli gelişmeler olduğu kaydedilen açıklamada, önümüzdeki yıllarda can güvenliği, iş verimliliği ile ekonomik, sağlıklı, konforlu yaşam alanları için önemli olan konuların da daha yoğun gündeme geleceği belirtildi.

Gece, kampanyaya sponsor olan firmalara teşekkür plaketi verilmesiyle sona erdi.