Yapı-Yol Sen Başkanı Tekin: Vatandaşlar Toplu Taşımaya Yönlendirilmeli

Yapı-Yol Sen Genel Başkanı Bedri Tekin, İstanbul'un trafik sorununun "vatandaşların toplu taşıma araçlarına yönlendirilmesiyle çözülebileceğini" bildirdi.
Tekin, yaptığı yazılı açıklamada, toplu taşımanın önemine değinerek, özel otoların yolların yüzde 60'ını kullanırken, yolcuların yüzde 20'sini taşıdığını, yolların yüzde 5'ini kullanan otobüslerin ise yolcuların yüzde 35'ini taşıdığını kaydetti.

Özel otoların Boğaz köprülerinin kapasitesinin yüzde 87'sini kullanarak yolcuların yüzde 43'ünü taşıdığını ifade eden Tekin, buna karşın trafiğin yüzde 7.5'ini kullanan belediye otobüslerinin yolcuların yüzde 40'ını taşıdığını anlattı.

Tekin, vatandaşların rahatça toplu taşıma seçeneğini kullanabileceği alt yapıyı yaratmadan alınacak hiçbir kararın trafik sorununu çözmeyeceğini savundu.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın İstanbul'un trafik sorunuyla ilgili açıklamalarına da değinen Tekin, "İstanbul trafiğinin çözümü için 'yeni araç alınmasın' demek çözüm değildir. Vatandaş ihtiyaç duyduğu şeyi almak ister. Bundan daha doğal bir şey yoktur" dedi.

Köprü fiyatlarını artırmanın ve OGS'nin trafik sorununu çözemeyeceğini ileri süren Tekin, şunları kaydetti:

"OGS'nin çözüm olmadığı Boğaziçi köprüsünün tamamen OGS sistemine geçilmiş olmasına rağmen tıkanıklığın çözülmemiş olması ile görülmüştür.

Gişelerin yerinin değiştirilmesi de çözüm değildir, trafik köprülerde değil, bağlantı yollarında tıkanmaktadır. Sabahları Anadolu'dan Avrupa'ya, akşamları Avrupa'dan Anadolu'ya geçişte tıkanıklık artarak sürmektedir. OGS sistemi ancak ve ancak para ödemeden geçen araç sayısını artırmıştır. 2006'da sadece Boğaziçi Köprüsünden ücret ödemeden geçen araç sayısı 695 bindir. Bu araç sahiplerinin cezalı geçiş ücreti borcu 21 milyon YTL'dir.

İstanbul trafiğine günde 600-700 araç daha katıldığı doğrudur. Bu araçları arka arkaya sıraladığınızda 2 kilometrenin üzerinde yol ihtiyacı doğurduğu da bir gerçektir.

Ancak bu sorunu yasaklarla değil, vatandaşın toplu taşımayı tercih edeceği alt yapı yatırımlarıyla, demir yolunu ve raylı sistemi tercih edeceği projelerle, deniz yolunu alternatif haline getirmeyle çözülebilir."