YAPI
Dergisi’nin Nisan sayısında Şangay Expo 2010’un
ödüllü pavyon tasarımlarına geniş yer veriliyor. Derginin Nisan sayısında ayrıca
Türkiye’den ve yurtdışından proje ve uygulamalarla, çeşitli konulara ilişkin
makaleler yer alıyor. Ayrıca YAPI Dergisi NİSAN sayısıyla birlikte ücretsiz
“YAPIDA EKOLOJİ” eki veriyor.
“Yapıda Ekoloji
eki”
Binalarda Enerji Verimliliği ve Yapı Malzemelerinde
Ekoetiket
Bu yıl dördüncüsü hazırlanan Yapıda Ekoloji Eki’nde,
YEM’in 14 Nisan 2011 günü düzenleyeceği EKODesign 2011 etkinliğinin içeriğine de
paralel olarak, yapılı çevreyi ve bizi bekleyen risklere karşı bütüncül
yaklaşımlar; mimarlık ve ekolojiyi, yapı ve kent ölçeğinde toplumsal boyut ile
birlikte ele alan yaratıcı örnekler ile Türkiye’deki enerji verimliliği ve yeşil
malzeme konularında yasal düzenlemelerin ve uygulamalarının geldiği nokta ve
Türkiye’de sayıları giderek artan çevre dostu bina örnekleri ele
alınıyor.
“Olaylar-Yorumlar”
Doğan
Hasol, derginin Nisan sayısındaki
“Olaylar-Yorumlar” başlıklı yazısında;
“Aklı başında hiçbir kurul, hiçbir belediye, hiçbir şehirci, hiçbir
mimar İnönü Stadı’nın yıkılmasına, yerine başka bir stat yapılmasına onay
veremez” diyor.
Birleşik Krallık Pavyonu, Şangay
Expo 2010
Tasarım süreci sonucunda Heatherwick Studio’nun
tasarladığı Birleşik Krallık Pavyonu, iki temel deneysel öğe olarak ortaya
çıkmış. Bunlardan biri mimari açıdan simgesel bir tohum katedrali, ikincisi ise
6.000m²’lik alanı kaplayan çok katmanlı bir peyzaj.
Alman
Pavyonu, Şangay Expo 2010
Schmidhuber+Kaindl GmbH’nin
tasarladığı Alman Pavyonu’nun mimarisi, dinamik bir kentsel organizma,
Almanya’daki kentsel yaşamın ve ülkenin çeşitliliğini yansıtan üç boyutlu
erişilebilir bir heykel inşa etmeyi amaçlıyor.
Kanada Pavyonu,
Şangay Expo 2010
Saia Barbarese Topouzanov Architectes’in
tasarladığı bu büyük ölçekli, insani proje, aynı zamanda Kanada kültürünün de
temel öğelerini ve kimliğini
yansıtıyor.
Danimarka Pavyonu, Şangay Expo 2010
Danimarka
Pavyonu’nda, bisiklet kullanımının, Şangay’a modern yaşamın ve sürdürülebilir
kentsel gelişmenin bir simgesi olarak yeniden sunulması amaçlanıyor. Pavyonun
mimari tasarımı BIG’e ait.
Fin Pavyonu, Şangay Expo
2010
“Kirnu” (Dev Kazanı) adını taşıyan Fin Pavyonu’nun heykelsi
mimarisi, özgürlük, yaratıcılık ve yenilikçilik gibi temaları işlemeyi
amaçlıyor. JKMM’nin tasarladığı pavyona ulaşmak için konuklar suyun üzeriden
geçen bir köprüyü kullanıyorlar.
Yeosu Expo 2012 Güney Kore
Tematik Pavyonu “Tek Okyanus”
Bir sonraki (daha küçük ölçekli)
Expo, 2012 yılında Güney Kore’nin Yeosu kentinde gerçekleşecek. soma’nın
tasarladığı Güney Kore Tematik Pavyonu, denize doğru uzanan, su ve karayı
birleştiren yumuşak bir sınır niteliğindeki kıvrımlı bir kıyı şeridi
oluşturuyor.
“Çin Malı Expo”nun Düşündürdükleri
Yazı, ülkelerin kendilerini tasarımla ve mimarlıkla ifade etme
aracı olan ülke pavyonları üzerinden Expo’yu anlatmakla sınırlı kalmak yerine
Expo’ların mimarlık dünyasındaki yeri, Şangay Expo’nun mimarlık dünyasında
Çin’in çizdiği resimdeki karşılığı gibi konular çevresinde
gelişiyor.
Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu
Selim Velioğlu, Yüksel Demir, Erce Funda, Orkun Özüer ve Ersen
Gömleksiz’in birlikte tasarladığı yapı Eskişehir’deki 2 Eylül Yerleşke’sinde yer
alıyor. Çeşitli fakülte ve birimlerde öğrenim gören 3.000 kadar öğrencinin
yabancı dil eğitimi için tasarlanan proje, yaklaşık 40.000 m2 kapalı alan
içeriyor.
Ayrıca;
- Space Syntax
Atölyesi’nin Ardından; Işın Can, Ela Çil - “Bugünkü 100 Japon Endüstri
Tasarımı” Sergisinin Ardından... ; Nigan Bayazıt - Paul Klee’de
Düşünsellik; Özkan Eroğlu