YAPI’nın Nisan Sayısı Çıktı



YAPI Dergisi’nin Nisan sayısında Şangay Expo 2010’un ödüllü pavyon tasarımlarına geniş yer veriliyor. Derginin Nisan sayısında ayrıca Türkiye’den ve yurtdışından proje ve uygulamalarla, çeşitli konulara ilişkin makaleler yer alıyor. Ayrıca YAPI Dergisi NİSAN sayısıyla birlikte ücretsiz “YAPIDA EKOLOJİ” eki veriyor.

“Yapıda Ekoloji eki”

Binalarda Enerji Verimliliği ve Yapı Malzemelerinde Ekoetiket

Bu yıl dördüncüsü hazırlanan Yapıda Ekoloji Eki’nde, YEM’in 14 Nisan 2011 günü düzenleyeceği EKODesign 2011 etkinliğinin içeriğine de paralel olarak, yapılı çevreyi ve bizi bekleyen risklere karşı bütüncül yaklaşımlar; mimarlık ve ekolojiyi, yapı ve kent ölçeğinde toplumsal boyut ile birlikte ele alan yaratıcı örnekler ile Türkiye’deki enerji verimliliği ve yeşil malzeme konularında yasal düzenlemelerin ve uygulamalarının geldiği nokta ve Türkiye’de sayıları giderek artan çevre dostu bina örnekleri ele alınıyor.

“Olaylar-Yorumlar”

Doğan Hasol, derginin Nisan sayısındaki “Olaylar-Yorumlar” başlıklı yazısında; “Aklı başında hiçbir kurul, hiçbir belediye, hiçbir şehirci, hiçbir mimar İnönü Stadı’nın yıkılmasına, yerine başka bir stat yapılmasına onay veremez” diyor.

Birleşik Krallık Pavyonu, Şangay Expo 2010

Tasarım süreci sonucunda Heatherwick Studio’nun tasarladığı Birleşik Krallık Pavyonu, iki temel deneysel öğe olarak ortaya çıkmış. Bunlardan biri mimari açıdan simgesel bir tohum katedrali, ikincisi ise 6.000m²’lik alanı kaplayan çok katmanlı bir peyzaj.

Alman Pavyonu, Şangay Expo 2010

Schmidhuber+Kaindl GmbH’nin tasarladığı Alman Pavyonu’nun mimarisi, dinamik bir kentsel organizma, Almanya’daki kentsel yaşamın ve ülkenin çeşitliliğini yansıtan üç boyutlu erişilebilir bir heykel inşa etmeyi amaçlıyor.

Kanada Pavyonu, Şangay Expo 2010

Saia Barbarese Topouzanov Architectes’in tasarladığı bu büyük ölçekli, insani proje, aynı zamanda Kanada kültürünün de temel öğelerini ve kimliğini yansıtıyor.
               
Danimarka Pavyonu, Şangay Expo 2010

Danimarka Pavyonu’nda, bisiklet kullanımının, Şangay’a modern yaşamın ve sürdürülebilir kentsel gelişmenin bir simgesi olarak yeniden sunulması amaçlanıyor. Pavyonun mimari tasarımı BIG’e ait.

Fin Pavyonu, Şangay Expo 2010

“Kirnu” (Dev Kazanı) adını taşıyan Fin Pavyonu’nun heykelsi mimarisi, özgürlük, yaratıcılık ve yenilikçilik gibi temaları işlemeyi amaçlıyor. JKMM’nin tasarladığı pavyona ulaşmak için konuklar suyun üzeriden geçen bir köprüyü kullanıyorlar.

Yeosu Expo 2012 Güney Kore Tematik Pavyonu “Tek Okyanus”

Bir sonraki (daha küçük ölçekli) Expo, 2012 yılında Güney Kore’nin Yeosu kentinde gerçekleşecek. soma’nın tasarladığı Güney Kore Tematik Pavyonu, denize doğru uzanan, su ve karayı birleştiren yumuşak bir sınır niteliğindeki kıvrımlı bir kıyı şeridi oluşturuyor.

“Çin Malı Expo”nun Düşündürdükleri

Yazı, ülkelerin kendilerini tasarımla ve mimarlıkla ifade etme aracı olan ülke pavyonları üzerinden Expo’yu anlatmakla sınırlı kalmak yerine Expo’ların mimarlık dünyasındaki yeri, Şangay Expo’nun mimarlık dünyasında Çin’in çizdiği resimdeki karşılığı gibi konular çevresinde gelişiyor.

Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu

Selim Velioğlu, Yüksel Demir, Erce Funda, Orkun Özüer ve Ersen Gömleksiz’in birlikte tasarladığı yapı Eskişehir’deki 2 Eylül Yerleşke’sinde yer alıyor. Çeşitli fakülte ve birimlerde öğrenim gören 3.000 kadar öğrencinin yabancı dil eğitimi için tasarlanan proje, yaklaşık 40.000 m2 kapalı alan içeriyor.

Ayrıca;

- Space Syntax Atölyesi’nin Ardından; Işın Can, Ela Çil
- “Bugünkü 100 Japon Endüstri Tasarımı” Sergisinin Ardından... ; Nigan Bayazıt
- Paul Klee’de Düşünsellik; Özkan Eroğlu

YAPI Nisan sayısında...

Yapı dergisini satın almak ya da dergiye abone olmak için tıklayınız