Yeni Bir Bina İçin 62 Kalem Evrak, 255 İmza Gerekiyor

Yeni bir binanın yapılabilmesi için 62 kalem evrak, 255 mevkideki kişinin imzası gerekiyor.İnşaat Mühendisi Ümit Alp, vatandaşların yeni bir binanın tamamlanabilmesi için kurumdan kuruma koşuşturulduğunu, zamanının çoğunun buralarda geçirtildiğini kaydetti.

Alp, “Vatandaş, yeni bir bina yapabilmek için, Tapu, Kadastro, Tedaş, Telekom, Valilik, Sivil Savunma, Belediye kurumlarıyla ayrıca, inşaat mühendisleri odası, mimarlar odası, elektrik mühendisleri odası, makine mühendisleri odası, jeoloji mühendisleri odası ve harita mühendisleri odalarıyla muhatap oluyor. Buralarda işlemlerini tamamlayabilmesi için 62 kalem evrak ve 255 mevkideki yetkili kişinin imzası gerekiyor.” dedi.

Bazı işlemleri yapabilmek için birkaç kuruma dilekçe verilmesi gerektiğini de ifade eden Alp, “Kurumlar için bu evraklar ve imzalar gerekli olabilir. Bunu söz konusu daireler kendi arasında yapmalıdır. Bir vatandaş tek bir kurumla muhatap olmalı, diğer işlemleri o kurum yapmalıdır. Konya örneğinde olduğu gibi bir bina yıkıldığı zaman sorumlunun kim olduğu belirsiz hale geliyor.” şeklinde konuştu.

Vatandaşın bina yapımındaki teknik konuları bilmesi zorunluymuş gibi hareket edildiğini kaydeden Ümit Alp, “Halkımız bir kurumdan diğerine zamanını evrak takibiyle geçiriyor. Bir bina ruhsatı için ortalama 45 gün geçiyor. Bazı kurumlardaki kişiler yoksa, raporlu veya izinliyse bu işlemlerin yapılması daha da uzuyor. Yaz döneminde bir bina hemen bitirilmesi gerekiyorsa bu işlemler nedeniyle kışa sarkıyor. Buna bir an önce çözüm bulunmalı, kanunlar hazırlanırken uygulayıcıların görüşü de alınmalı.” dedi.

İnşaat Mühendisleri Uşak Şube Başkanı Mehmet Çakır da konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Yeni bir bina yapımında aşırı bürokrasi olduğu doğrudur. Ancak bu işlemlerin belki yapılması da gerekmektedir. Önemli olan kamu kurumlarının bunu kendi arasında daha hızlı bir şekilde yapmasıdır. Yerel yönetimler kanunu hazırlanırken buna da dikkat edilmeli.” şeklinde konuştu.