Yeni Otoyol İnşaatları Başlıyor, Karadeniz Limanları Akdeniz'e Bağlanıyor
Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul'a inşa
edilecek üçüncü köprüyle birlikte 4,5 milyar dolarlık
'Kuzey Marmara Otoyol Projesi' için de çalışmalarını
hızlandırdı. Proje, 350 kilometrelik otoyol ile Adapazarı ve Tekirdağ'ı
birbirine bağlayacak. İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu'nda
olduğu gibi proje, yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilecek. Bu yıl sonunda
ihalesi yapılması beklenen proje, Körfez Geçiş ihalesinden sonraki en büyük
otoyol inşaatı olacak.
Çalışmaları Zaman'a anlatan Ulaştırma Bakanı Binali
Yıldırım, güney-kuzey eksenli koridorlara ağırlık vereceklerini
vurguladı. Bu kapsamda 11 koridor belirlediklerini söyleyen Yıldırım, bunlardan
4 tanesini yüksek standartlı hale getirerek Karadeniz limanlarını karayolu ile
Akdeniz'e bağlayacaklarına dikkat çekti. Bakan, çalışmanın Türkiye'deki göç
sorununu büyük oranda durduracağının da altını çizdi.
Neticede kuzey-güney aksında düşük standartlı 11 tane koridor tespit ettik.
Özellikle belli başlı limanlardan güneye doğru olan 4 tanesini yüksek standartlı
hale getirmeye karar verdik. Bunları gerçekleştirdiğimizde, bölgesel kalkınmaya
büyük katkı sağlayacağız. Zira, dengeli kalkınmanın en önemli ayaklarından biri
ulaşımdır. Ulaşımın olmadığı yerde dengeli kalkınmadan söz etmek söz konusu bile
olamaz. Devlet olarak biz yeni koridorlarla, ülkemizin her kesimindeki ulaşım
altyapısını yeterli seviyeyle getirsek, müteşebbis de o bölgelere yatırım yapar.
Artık o bölgeler cazip hale gelmiş olur ve insanlar yerlerinden yurtlarından
kalkıp büyük şehirlere göç etmek durumunda kalmaz." Söz konusu hatların devreye
girmesiyle Karadeniz sahilindeki limanların, Akdeniz limanlarına bağlanacağını
ifade eden Ulaştırma Bakanı, "Böylece, Karadeniz limanlarını da ithalat ihracat
yaptığımız Suriye, Irak, İran gibi ülkelere bağlamış olacağız. Bu Türkiye adına
büyük bir gelişme olacak." dedi.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyol Projesi'nin güzergâhı
hakkında bilgi verdi. Buna göre, Adapazarı-Akyazı kavşağından başlanacak.
Adapazarı'nın kuzeyinden devam edecek. İzmit'in kuzeyinden geçerek Gebze'nin
kuzeyinde yapılması planlanan Gebze-İzmir otoyolu ile irtibat sağlayacak.
Kuzeyden TEM otoyolundan Ömerli-Sultançiftliği bölgesinden devam edip burada
diğer akslarla birlikte Boğaz'dan (üçüncü köprü için belirlenecek güzergâhtan)
Avrupa yakasına geçip, Kemerburgaz civarında birleşecek. Hadımköy ve Silivri'yi,
mevcut TEM otoyolunun yaklaşık 4,5 kilometre kuzeyinden devam ederek Kınalı
Kavşağı'nda TEM otoyoluyla birleşecek.
Bakan Yıldırım'a göre, kuzey-güney aksında düşük standartlı 11 koridordan 4'ü
standartlı hale getirilecek. Bunlar Trabzon, Gümüşhane, Erzincan ve Malatya.
Malatya'nın bir kolu Elazığ'a, bir kolu Adıyaman, Antep, Urfa istikametine
iniyor. İkinci ana aks olarak düşünülen Ordu, Koyulhisar, Sivas, Kahramanmaraş,
Körfez yoluna iniyor. Bunların yanında Ünye, Niksar, Akkuş, Tokat, Kayseri
hattından Adana'ya doğru inilecek. Konya'ya doğru bağlantı yapılacak. İnebolu,
Kastamonu, Çankırı hattından gelip Konya'dan Antalya'ya, Mersin'e ulaşım
sağlanacak. Yıldırım, önemli bir aksı tamamlamak üzere olduklarını belirterek,
"Adapazarı, Kütahya, Afyon, Antalya aksını tamamlamak üzereyiz. Gebze-İzmir
projesi de kuzey-güney akslı en önemli projelerimizden biri olacak."
dedi.