Yokuşta Zorlanan Otobüsleri Kim Yutturdu?



Getirileli henüz 2 ay olmadığı halde "cami avlusuna bırakılan çocuklar gibi garajlara terk edilen" Hollanda üretimi 50 Phileas marka otobüsü Kadir Başkan’a kim yutturdu?

Aslında bize yutturdular.

Sana, bana, ona...

Her biri 2.4 milyon TL değerinde 50 otobüs 120 milyon TL tutuyor. Şimdi 35’i garajda uyukluyor. Acılı kriz günlerinde halkın 84 milyon TL’si güzellik uykusuna yatmış bulunuyor!

Pahalı hızlandırılmış tren!

Başbakan’a üçüncü uçak.

Asfalt ziftçisine avanta.

Belediyeye yürümeyen otobüs!

İstanbul’un berbat trafiğinde özel otomobili olmayan vatandaşları rahat-hızlı-konforlu olarak "işten-eve-evden okula" taşımak için "Metrobüs hattı" projesi yapıldı.

Doğru bir adımdı. Sevindiriciydi.

Türkiye’de 4 büyük boy, 3 de orta boy otobüs üreten fabrika var. Türkiye’nin bu 7 otobüs fabrikası, parça üreten yan sanayi ile dünyanın 110 ülkesine ve özellikle Avrupa’ya otobüs satıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ise "Metrobüs hattı"nda yolcu taşısın diye toplam 120 milyon TL ödeyerek Hollanda’dan otobüs ithal etti. Bunlar; tepesi-engebesi-yokuşu olmayan dümdüz kentlerde en fazla 175 kişi, özellikle de turistleri taşısın diye düşünülmüş, boyları da normal standarttan daha uzun otobüsler.

İstanbul yokuşlu kent.

Kalabalık şehir.

350 kişi bindi. Otobüsler yürümedi. Garaja terk edildiler. Otobüslerin parası; onu satan firmanın verdiği finansman kredisi (yani borç) ile alındılar. Hep böyle oluyor. Soygun böyle yapılıyor. Belediyeler, kredi bulup otobüsleri alıyor, sonra o borcu ödeyemiyorlar ve borcu Türkiye Hazinesi yükleniyor. Sen, ben, o, çocuklar, hepimiz bu borcu ödüyoruz. Kim soktu bu otobüsleri İstanbul’a? Bu otobüslerin alınmasına aracılık eden Türkiye temsilcisi kimdir?

Çok mu itibarlı biridir?

Torpili kimdir?

Aracı kim?

Kim soktu otobüsleri?

Kadir Topbaş’dan önceki İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, "Bu otobüsleri 2003 yılında bize de satmaya kalktılar, biz reddetmiştik" diyor.