Zeytinburnu-Bağcılar-Güngören Cadde Tramvayı Geliyor



İstanbul'un ulaşım sorununu önemli ölçüde rahatlatacak "Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Cadde Tramvayı"nın temeli atılıyor.
15 milyona yaklaşan nüfusuyla birçok ülkeden daha büyük bir metropol olan İstanbul'un en öncelikli sorunu ulaşım... Bu nedenle kentiçi ulaşımın çözümü olarak kitle taşımacılığı ve toplu taşımaya önem ve öncelik veren İstanbul Büyükşehir Belediyesi, raylı sistemin geliştirilmesi için çalışmalarını hızla sürdürüyor.

Belediye Başkanı Gürtuna'nın katılımıyla bugün saat 12:00' de temeli atılacak bu hat, önemli arterlerden birindeki ulaşım sorununu çözecek, hem Bağcılar ile Otogar'dan gelen Hafif Metro Sistemi'ne, hem de Yenikapı'dan gelen Metro Sistemi'ne bağlanacak.

Projenin Amacı:
- Güngören ve Bağcılar gibi nüfusun kalabalık olduğu bölgeleri, Hafif Raylı Sistem ve Tramvay Sistemi ile bütünleştirmek
- Bu bölgedeki minibüs ve otobüslerle yapılan toplu taşıma yükünü önemli oranda raylı sistemle aktarmak
- Bölgedeki araç trafiğini rahatlatmak, insanların işe gidiş ve gelişlerini kolaylaştırmak

2004 yılı sonunda tamamlanması öngörülen Zeytinburnu - Bağcılar Arası Tramvay Projesi'nin İşletme Safhasında;
- Zeytinburnu-Güngören arasında saatte 14.400 yolcu, Güngören-Bağcılar arasında ise saatte 7.200 yolcu taşınacak
- Zeytinburnu-Bağcılar arasında, 2004 yılı sonunda günde 127.000 yolcu, 2015 yılında ise 160.000 yolcu taşınabilecek
- Zeytinburnu-Bağcılar arasında yolculuk süresi yaklaşık 20 dakika olacak
- Zeytinburnu-Güngören arasında 2.5 dakikada bir sefer, Güngören-Bağcılar arasında ise 5 dakikada bir sefer yapılması planlanıyor

Teknik Bilgiler;
- Güzergah uzunluğu 5.423 m. olup, Zeytinburnu Hafif Metro İstasyonu'ndan başlamakta ve E-5 Karayolu'nu viyadük ile geçerek Mehmet Akif Caddesi'nden hemzemin olarak devam ediyor.
- Bu mevkiden Ateş Tuğla ile Dökümay A.Ş arası imar yolundan Güngören istikametine dönmekte ve Kale Kilit arazisi önünden Yıldız Posta Caddesi vasıtasıyla Güngören Abdi İpekçi Caddesi'ne ve Bağcılar'a ulaşıyor.
- Viyadük uzunluğu 372 metre, viyadük yaklaşık yapısı 300 metre, dere üzeri prekast elemanlarla geçiş 646 metre, hemzemin hat uzunluğu ise 4 bin 375 metre.
- Güzergah boyunca toplam 9 adet istasyon bulunacak.
- Elektromekanik işler kapsamında; Enerji Besleme ve Cer Gücü Sistemi (2 adet trafo merkezi) Katener Sistemi, SCADA Sistemi, Telsiz Haberleşme Sistemi ve Yolcu Geçiş Kontrol Sistemleri temin, montaj ve işletmeye alma işleri gerçekleştirilecek.

Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Arası İnşaat ve Elektro-Mekanik Sistemleri Temin-Montaj ve İşletmeye Alma İşleri", 23 Ocak 2003 tarihinde 16 trilyon 963 milyar lira + 4 milyon 693 bin euro + KDV ihale bedeli ile Yapı Merkezi İnş. ve San. A.Ş.'ye ihale edildi. Zeytinburnu - Bağcılar Arası Tramvay Projesi'nin toplam maliyeti (vagonlar hariç) (2003 Yılı Birim Fiyatlarıyla) yaklaşık 30 trilyon lira +KDV olarak tahmin ediliyor.