Ziylan Gayrimenkul’den Ataşehir’e Gastronomi Ve Eğlence Merkezi



Proje sahibi Ziylan Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan; basın toplantısıyla açıkladığı proje hakkında, “İstanbul’un Anadolu yakasında, Ataşehir’e yeni bir soluk getirecek WaterGarden İstanbul projesini 750 milyon TL yatırımla 2016 yılının ikinci çeyreğinde hayata geçireceğiz. Böylesi büyük rakamlarla, Türkiye’de ve dünyada ilk olması hedefiyle yola çıktığımız ve yatırım yaptığımız WaterGarden İstanbul’un inşasına başlarken içimiz çok rahat. Biz Türkiye’nin ekonomik istikrarına ve geleceğine güveniyoruz” dedi.

Mehmet Ziylan, “Son yıllarda ülkemiz ekonomisinde yaşanan istikrar yeme içme ve eğlence sektörünün büyümesi için çok önemli katkılar sağladı, sağlamayı sürdürüyor. Ataşehir’in hızla değişen sosyo-kültürel ve demografik yapısına yeni bir soluk getirecek WaterGarden İstanbul, eğlence, kültür, gastronomi ve alışveriş alanlarıyla dikkat çekerken, içinde pek çok ilki de barındıracak” dedi.

Projenin detaylarından bahseden Ziylan, “Avrupa’nın en gelişmiş, en büyük ve en kapsamlı Show Havuzu, Türkiye ve dünya mutfaklarından özenle seçeceğimiz yeme içme mekanları, temalı alanlarımızla WaterGarden İstanbul’u, saat sınırlaması olmayan İstanbul’un dinamiklerine yön veren farklı bir konsepti hayata geçiriyoruz” dedi.

Günümüzde rekabetin yalnızca ürünler veya firmalar arasında olmadığına vurgu yapan Ziylan, “Ülkeler ve şehirlerarasında da ciddi bir rekabet yaşanıyor. Beklentileri değişen ve gelişen yerli ve yabancı turist taleplerine uygun olarak ülkemizde ve özellikle İstanbul’da, turizm sektörünün dünyaya sunabileceği pek çok alternatif ürün bulunuyor. WaterGarden İstanbul, bünyesinde toplayacağı  gastronomi ve eğlence markalarıyla, İstanbul’un dünyanın sayılı marka şehirlerden birisi olmasında rekabet gücünü artıracak bir yatırım olarak da önemli bir rol oynayacak” diye ifade etti.

“Yeme içme sektörünün potansiyeli çok yüksek”

Dünyadan ve ülkemizden yeme içme rakamlarını da paylaşan Mehmet Ziylan, National Restaurant Association (NRA) ile Türkiye Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği’nin (TURYİD) verilerine dayanarak şunları söyledi: “2014 yılında, Amerika’da ev dışı yeme içme içmeye harcanan toplam miktar 600 milyar dolar. Türkiye’de ise yılda toplam 24 milyar dolarken, bu rakamın yarısını İstanbul tek başına karşılıyor. Bu verilerden yola çıkarak söyleyebiliriz ki Amerika’da yıllık kişi başı ev dışı yeme içme harcaması 1900 dolar iken, Avrupa’da 1300,  ülkemizde ise kişi başı harcama sadece 300 dolar. Bu rakamlar sektörde, ileriye yönelik gelişme potansiyelini çok açık bir şekilde gösteriyor.” Mehmet Ziylan; “Projemizin inşaatı sırasında 1000, açıldıktan sonraysa 2000 kişiye istihdam sağlayacağını söylemekten de mutluluk duyuyorum” diye belirtti.

Avrupa’nın en büyük gösteri havuzu

Günün ilk ışıklarıyla açılıp gece geç saatlere kadar hizmet verecek WaterGarden İstanbul’da, 5 bin metrekare alan üzerine kurulacak Avrupa’da bir yaşam merkezi içinde yer alan en büyük ve en gelişmiş gösteri havuzu yapılıyor.
Bu özelliğiyle dünyada bir ilk olacak WaterGarden İstanbul’da su, müzik, ateş, lazer, ışık ve eşsiz koreografi eşliğinde etkileyici gösteriler ziyaretçilerle buluşacak. Bu özel havuz, Water Garden’ın ismindeki suyu temsil ediyor. Projenin mimari master planı Hollanda’dan TConcept Willem Joost de Vries tarafından hazırlandı. Projenin gastronomi kurgusunda Solid Consulting Tolga Atalay danışmanlık verirken, iç mimari konseptini MD Arch Mimar Görkem Volkan oluşturdu. Projenin kiralama danışmanı Mergen Consulting Nilgün Erman oldu.

15 bin metrekare park

WaterGarden İstanbul’da ayrıca mini golf, extreme park, çocuk parkı da bulunan, çok çeşitli bitkinin ve ağaçların yer aldığı, 15 bin metrekarelik park kuruluyor. Park, yemyeşil bir alan olarak konumlanan ve açık alanların yarısını kaplayacak. İçinde botanik bahçesi de olacak ve WaterGarden’ın ismindeki bahçeyi temsil ediyor.

Gastronomi merkezi

Yaşam ve gastronomi merkezi olarak konumlanan WaterGarden İstanbul’da; Türk ve dünya mutfağından lezzetler, Türkiye’nin her köşesinden yöreye özgü geleneksel tatların İstanbul’daki ilk adresleri, Anadolu ilk defa yer alacak markalar, restoranlar, bistrolar, kafeler, food court ve lezzet noktaları yer alacak.

Nostalji sokağı

Show Havuzu’nun etrafında konumlanacak yeme içme mekanlarının dışında, projenin dikkat çeken önemli bölümlerinden biri de en az 50 yıllık geçmişi olan lezzetlerin bulunacağı Nostalji Sokağı.

Organik pazar

Dünyada sağlıklı yaşam trendinin hızla artması, doğal ürünlere gösterilen talebin çoğalmasından yola çıkarak planlanan Organik Pazar da, haftanın yedi günü açık olacak.

Çocuk yuvası

Ataşehir’de konumlanacak WaterGarden İstanbul’da, 11 salonlu sinema kompleksi, yerli ve yabancı sanatçıların, grupların, orkestraların sahne alacağı ve açık hava sineması olarak da kullanılabilecek 4000 kişilik etkinlik alanı, tiyatro salonu, eğlence kulüpleri, çocuklar ve yetişkinlere hizmet verecek mutfak sanatları okulu, spor merkezi, bowling salonu, çocuk oyun alanı, çocuk yuvası yer alıyor. Ayrıca projede çocuk yuvası da olacak.

Reklam Goruntulenme Bolumu