Her göreve gelen belediye bir önceki dönemdeki belediyenin yaptıklarını yıkıp kendisi başka şekilde tekrar yapıyor. Bu tür politikalardan vazgeçilmelidir. Sonuç olarak Büyükşehir için çok uzun vadeli (50 yıl gibi) bir plan hazırlanmalı ve her başa gelen belediye de bu plan çerçevesinde işleri yürütmelidir.
Ziyaretçi
7 NIS 2009
Megakentin tüm dünyada çözümü toplu taşımadır.
Ziyaretçi
7 NIS 2009
1. İstanbul'a özel ehliyet olmalı ve gerçekten ehli olanlara ehliyet verilmeli. Arabasının lastiğini değiştiremeyen, silecek suyunu koymayı bilmeyen ve en önemlisi bir kavşakta kimin geçiş önceliği olduğunu bilmeyenlere İstanbul ehliyeti VERİLMEMELİ! (Aslında hiçbir yerde verilmemeli ama belki bu sayede trafikteki araç sayısı azaltılabilir) 2. Toplu taşıma aracı ve taksi sürücüleri ciddi bir şekilde disipline edilmeli, yolun ortasında durup yolcu indiren/bindiren araçlara, emniyet şeridinden giden dolmuşlara vs. etkili cezalar getirilmeli ve bu cezalar gerçekten infaz edilmeli! 3. Araç trafiği yoğun bölgerlerde mutlaka yeterli park alanı sağlanmalı, makul bir ücret karşılığında insanlar araçlarını rahatlıkla bırakıp işlerini görebilmeliler. Kaçak otopark ve değnekçi mafyasına izin verilmeden medeni çözümler getirilmeli. 4. VE ELBETTE TOPLU ULAŞIM ADI ALTINDA METROBÜS GİBİ UYDURMA VE İSTANBUL ALTYAPISINA UYGUN OLMAYAN SİSTEMLER YERİNE ALTERNATİF GÜZERGAHLARDA MEVCUT ARAÇ TRAFİĞİNİ DAHA DA KÖTÜ HALE GETİRMEYEN RAYLI SİSTEMLER OLMALI!!!
erc_g@yahoo.com
Ziyaretçi
5 NIS 2009
Şahsi aracı olan vatandaşlarımızı eğitmenin aksaklığa uğrayacağı gün gibi ortada. Sadece belediye otobüslerini mümkün olduğunca azaltarak onların yerini raylı sistemlere bırakmak bile bu konuda büyük bir adımdır. Raylı sistemler bir ülkenin ulaşım sorunlarının çözülmesindeki en büyük ve uzun ömürlü projelerdir. Bu projelere hayat vermek sadece ulaşıma değil ekonomiye de büyük oranda katkı sağlayacaktır. Yorumlarda gördüğüm kadarıyla hepimiz bu noktada hemfikiriz. Raylı sistemler geliştirilmeli ve sadece ana güzergahlarda kalmayıp sokak aralarına kadar ulaşım sağlayacak şekilde projelendirilmelidir.
Ziyaretçi
31 MAR 2009
Her taşıtın bulunduğu şerit sınırları içinde ve toplu taşıma araçlarının sağ şeridi terketmeden, birbirleriyle yarış içine girmeden seyretmesi sağlansa doluluk olsa bile akıcılık sağlanacaktır diye düşünüyorum. Elbette ki raylı sistem şahsi taşıtı olmayan kişiler için teşvik edici olacaktır ancak karayolunda süregelen trafik sorununa tek başına bir önlem olamayacaktır.
Ziyaretçi
31 MAR 2009
Amerika'yı yeniden keşfetmiyoruz alt tarafı insanları taşımanın en kısa ve tek çözümü var. Bunu baştakiler de biliyor fakat birilerinin çıkarlarına ters düşecek diye yapmıyorlar. Hepsi dünyanın her yerine gidiyorlar hiç mi farketmediler? İşlerine gelmiyor. Bütün Avrupa nasıl çözmüş? Hadi Avrupayı da geçelim hiç mi ESKİŞEHİR'E gitmediler. Bunun tek çözümü var METROOOOOOOOOOOOOOOOO.