Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

1.5 Milyar Dolarlık Projemiz Var

1.5 Milyar Dolarlık Projemiz Var

Radikal
1.5 Milyar Dolarlık Projemiz Var

b>Alarko Holding Genel Koordinatörü Ayhan Yavrucu yurtiçinde ve yurtdışında yürüyen projelerinin büyüklüğünün 1.5 milyar dolara ulaştığını söylüyor.Yavrucu'ya göre Türkiye ekonomisi bu yıl yüzde 5'lik büyüme rakamını rahatlıkla yakalayacak. Alarko Holding'in 2005 büyüme hedefi ise yüzde 10.

Alarko Holding hem kurucuları Üzeyir Garih ve İshak Alaton'un, hem de yöneticilerinin her zaman altını çizdikleri gibi Türkiye'nin en büyüğü değil, en sağlamı olmayı hedefledi. En önemli hedef olarak Türkiye'nin en sağlamı olmayı öne alan Alarko Holding'in Genel Koordinatörü Ayhan Yavrucu 2004'e ve geleceğine ilişkin planlarını anlattı.

Nasıl bir yıl geçirdi Alarko Holding?
2004'te genelde hedeflerimizi aştık.
Neydi bu hedefler?
Turizmde başlangıçta Irak krizi nedeniyle ciddi endişeler vardı. Fakat Irak krizinin öngörülenden daha kısa bir zaman alması ve endişelerin de gerçekleşmemesi çok olumsuz etki yapmadı. Belki mayısta bir miktar negatif etkisi oldu. Fakat ondan sonraki aylarda turizm sezonu oldukça iyi geçti. Tesislerimizde yüzde 90 doluluk oldu. Turizm açısından 2004 Türkiye'de de iyi oldu ama Alarko'da da olağanüstü iyi bir yıl yaşadık. 2004'te çok önemli projelere başladık. Bunun başında İstanbul-Ankara demiryolu projesi geliyor.

Hızlı tren projesi mi bu?
Konuya bir açıklık getireyim. Mevcut yol rehabilite ediliyor ve ileride yalnızca yük nakliyesi için kullanılacak hale getiriliyor. Hemen yanında da yeni bir platform yapılıyor ve o platformda 250 kilometre/saat hızla bir geliş bir de gidiş yolu var.

Sizin aldığınız ikinci proje mi?
Hem ikincide, hem de birincide varız. Mevcut yolu rehabilite ediyoruz. Bugün hem yük, hem insan taşıyan mevcut yol rehabilite ediliyor ve ikinci yolun devreye girmesiyle birlikte yalnızca yük taşımasında kullanılacak. Bunun yanında hızlı trenin Ankara-Eskişehir bölümünün inşaatı bizde. Bu da bu yılın sonunda veya en geç önümüzdeki yılın başında tamamlanacak. Eskişehir-İstanbul 2005'te ihaleye çıkacak. Bu da 2006-2007'de tamamlanır. Şöyle söyleyeyim 2007'nin sonu geldiğinde İstanbul'dan Ankara'ya 3 veya 3 saat 15 dakikada gelmek mümkün olacak.

Peki o zamana kadar Ankara'dan Eskişehir'e hızlı gidip, Eskişehir'den İstanbul'a yavaş mı geleceğiz?

Veya Afyon'a kadar yavaş gelinecek oradan sonra hızlı trenlerle daha hızlı bir şekilde ilerlenecek. Bu, alternatif ulaştırma araçlarının geliştirilmesi açısından oldukça önemli bir proje. Türkiye 1950'den beri demiryollarına hiç yatırım yapmadı. Karayollarına çok büyük bir ağırlık verildi. Denizyollarını da ihmal ettik. İstanbul'un trafiğini hafifletilmesi için önemli rolü olabilecek denizyollarını ihmal ettik. Ama o konuda da ciddi yatırım yapılıyor. Demiryolları bununla birlikte ciddi bir yatırımın içine giriyor. Özellikle İstanbul ve Ankara'da. Bugün Anadolu yakasındaki bir kişinin sabah kalkıp, havalimanına gitmesi, orada beklemesi, uçağa binmesi, Ankara'ya gitmesi dört, beş saat sürüyor. Halbuki hızlı demiryoluyla üç saatte Ankara'ya gidilecek. Büyük bir zaman tasarrufu sağlıyor. Bu proje Türkiye için çok önemli. Çünkü Türkiye'nin ticari ve endüstriyel merkezi İstanbul ile idari merkez Ankara'yı birleştiriyor. Projenin birinci ayağı başladı. İnşallah önümüzdeki yıl başlarında bitmiş olacak. İkinci kısım da ihaleye girecek yakında ve o da 2007'de bitmiş olacak.
Başka ne var?
İkinci önemli projemiz İstanbul Metro Projesi'nin başlamasını beklediğimiz Taksim-Yenikapı ayağı. İhaleyi biz aldık, projenin tüm idari formaliteleri bitti. Kredi paketi hazır, iş düğmeye basmaya bakıyor. Projede bir köprü ve tarihi eserler sorunu vardı. O da halledildi. Köprü geçişini de belediye başkanının geliştirdiği bir köprü konseptiyle çözdük. Bu projeye de 2005 yılı içinde başlamayı düşünüyoruz. Kredi paketi hazırlandı.
Ne zaman bitecek?
Projenin toplam süresi 30 ay. Rahatlıkla tamamlanacak. Metro tümüyle toprağın altından geçecek. Projenin büyüklüğü 270 milyon dolar. Üçüncü proje yine bir metro projesi hattı. Dört Levent-Ayazağa hattı. Bu da 70-80 milyon dolarlık bir iş. Ona da bir iki ay önce başladık. 2006'nın sonunda tamamlanacak. Önümüzdeki yıllarda İstanbul için çok önemli olacak bir projemiz daha var. Bu Bolu Melen çayından İstanbul'a su taşıma projesi. Bu projede dört veya beş müteahhit çalışıyor. Bizimki yaklaşık 70 kilometrelik bir bölüm.
Adapazarı'ndan alıp suyu İzmit'e götürüyoruz. 2 metre çapında boru döşüyoruz. İşimiz zannederim 2005-2006'da biter. Tamamı ne zaman biter bilmiyorum. Daha Boğaz geçişi ihale edilmedi. İstanbul İSKİ'nin çok başarılı çalışmalarıyla su problemini çözdü. Ama bu daha çok yağışa dayalı bir çözüm. Yağışlar azaldığında, barajlara gelecek su da azalıyor. İstanbul aşağı yukarı dört-beş yıldır çok yağışlı bir sezon yaşadı. Bu sene çok kurak geçiyor. Böyle kurak geçerse o zaman 2007-2008'e doğru İstanbul'da su probleminin çıkacağı muhakkak. O zaman Melen Projesi'nin önemi çok büyük ölçüde artıyor. Oradan getireceğimiz su İstanbul'un su sorununu çözmekte oldukça büyük bir önem arz ediyor. Melen Projesi'ne İstanbul'un ihtiyacı var. 2007-2008'de şehirleşme devam ettiği takdirde -ki ediyor bu projelerin hayata geçirilmesi şart.
Bir başka projemiz ise Adana Metrosu. Birinci bölümü tamamlandı. İkinci bölümü için Hazine ile görüşüyoruz. Türkiye'deki belli başlı projelerimizi aşağı yukarı böyle sıralayabiliriz. Bunun yanında iki projemiz daha var. Biri Tüpraş'ın İzmit'teki rafinerisinin iyileştirilmesi, diğeri Kırıkkale Rafinerisi. İzmit rafinerisi başladı. 2006'da bitecek. Kırıkkale Rafinerisi de bu aralar başlayacak ve 2007'ye doğru bitecek. Türkiye'deki projelerimiz bunlar. Yurtdışında da altı projemiz var. Bunlardan Astana Havalimanı Projesi bitti. Sayın Nazarbayev'den açılış için gün bekliyoruz. 445 kilometrelik Batı Kazakistan Otoyolları 2006'da bitecek. Bir başka projemiz de Almaata-Bişkek otoyolu. O da 2005'in sonunda tamamlanacak. Cezayir'deki rafineri projemiz önümüzdeki yılın sonunda bitiyor. Moskova'daki sigara fabrikasını 2005 sonunda teslim edeceğiz. Rusya'da Sahalin'deki petrokimya tesisini 2006 başında bitiriyoruz. Moskova'daki çocuk hastanesi 2005 yılında başlayıp, 2006 yılının sonunda bitirilecek.
Şu anda ne kadarlık iş var elimizde?
Elimizdeki işlerin toplamı yurtdışı da dahil 1 milyar 250 veya 1.5 milyar dolar civarında.
Müteahhitlik iyi. Turizm de iyi geçti.
Turizmde gerçekten 2004 yılı gayet iyi geçti. İmalatta ise Alarko Carrier olarak genelde yatırım malı üreten bir şirketiz. 2004'te yatırım malları talebinde ciddi artış oldu. Fakat onların bize yansıması 2005'e sarktı. Türkiye'de ısıtma, soğutma, klima cihazları inşaatlar tamamlanırken alınır. Fakat 2004'te gerek ihracat, gerekse Türkiye'de şehirlere doğal gaz verilmesindeki artış nedeniyle iyi bir sezon geçirdik. Ama hedeflerimizin aşağı yukarı yüzde 4-5 gerisinde kaldık. Birçok şehre gaz veriliyor şu anda. Sokaklarda altyapı çalışmaları devam ediyor. Bunların hepsi kombi olarak bize dönecek. 2005'te özellikle ısıtma sektöründe ciddi bir canlanma bekliyoruz.

http://www.yapi.com.tr/haberler/1-5-milyar-dolarlik-projemiz-var_22227.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın
Haftanın ürünü Newlux PC Modüler Paneller

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!