Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

1 Milyon Dolara Tamirhane

Levent Oto Sanayi Sitesi ile Maslak’taki Atatürk Sanayi sitesi, Karayolları’na ait Zincirlikuyu’daki 96 bin 505 metrekarelik arazinin 800 milyon dolara Zorlu Grubu’na satılmasının ardından İstanbul’daki en değerli araziler konumuna geldi.

Hürriyet Emlak
1 Milyon Dolara Tamirhane

event Oto Sanayi Sitesi ile Maslak’taki Atatürk Sanayi sitesi, Karayolları’na ait Zincirlikuyu’daki 96 bin 505 metrekarelik arazinin 800 milyon dolara Zorlu Grubu’na satılmasının ardından İstanbul’daki en değerli araziler konumuna geldi. Önde gelen gayrimenkul kuruluşlarının bir anda ilgi odağına dönüşen bu iki oto sanayi sitesindeki tamirhanelerde metrekare fiyatları 10 bin dolara kadar ulaştı. Bundan 10 yıl öncesine kadar kimsenin yüzüne bakmadığı bu tamirhanelerde fiyat artık, 1 milyon dolardan başlıyor. Şu ana kadar 6 farklı gayrimenkul kuruluşundan teklif aldıklarını söyleyen Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi Esnaf Odası Başkanı Mustafa Keskin, "Arazimizle ilgilenen yabancı kuruluşlar emlak danışma şirketleri aracılığıyla tekliflerini sunuyor. Türk kökenli firmaları ise kendi arazi kurumlarını aracılığıyla görüşmeye geliyor. Teklifte bulunan kuruluşlar arasında Mashattan projesini uygulamaya koyan Taşyapı’da bulunuyor" dedi. Oto sanayi sitesi arazisiyle Nurol ve Kanadalı bir firmanın da ilgilendiğine dikkat çeken Keskin, site arazisinin satışıyla ilgili olarak şunları söyledi: "Zincirlikuyu’daki Karayolları arazisinin 800 milyon dolara satılmasının ardından, sanayi sitelerinin bölgedeki en değerli arsalar arasına girmesi, bir anda fiyatların aşırı artmasına neden oldu. Daha önce 250 bin YTL’ye el değiştiren tamirhanelere, şimdi 1 milyon dolar isteniyor. Bu da metrekare fiyatlarının daha şimdiden 10 bin dolarlara çıkmasını sağladı. Şu anda, bölgede bir misyon değişikliğine gidilmesi gerektiğini herkes söylüyor. Yetkili yetkisiz sürekli bize akıl verilir oldu. Buranın binlerce ortağı var. Herkesin tapusu cebinde... Onlara tek tek izah etmek gerekir. İkna olan olur, olmayan olur. Bu nedenle şu anda net olarak satılır demek mümkün değil. Tapu sahiplerinin adına karar verme yetkimiz yok" dedi. Fabrikalar satıldı Bugün sadece İstanbul’un değil, Türkiye’nin en pahalı bölgesi haline gelen Zincirlikuyu-Maslak hattında, Tekfen Ampül Fabrikası Tefken Tower’a, Philips TV fabrikası Metrocity’ye, Eczacıbaşı İlaç Fabrikası da Kanyon’a yerini bıraktı. Fabrika arazileri üzerinde gerçekleştirilen ve tamamlanan bu projelerin gördüğü talep sonucunda Zorlu Grubu Deva İlaç’ın, Landmark İnşaat Renault Genel müdürlüğü’nün, Özdilek de Roche İlaç Fabrikası’nın, Zorlu Gurubu da Karayolları’nın arazilerini satın alarak, yeni projelerini hayata geçirmeye hazırlanıyor. Tüm bu gelişmeler gözleri Dördüncü Levent ve Maslak’taki oto sanayi sitelerinin arazilerine çevirdi. Bölgede arazi bulmak bir yana, boş ofis bulmanın bile imkansız hale gelmesi, gökdelenler arasında sıkışıp kalan tamirhane ve apartmanların arazilerini yeniden gündeme gelmesini sağladı. Bu da, gayrimenkul firmalarını, çok ortaklı sanayi sitelerinde dükkan sahiplerinin peşine düşmesine yol açtı. Fiyatlar 5 kat arttı Çevrede yapılan satışların metrekare fiyatlarını artırması, sanayi bölgelerindeki arsa fiyatlarının son yıllarda 2 ile 5 kat arasında artış göstermesine yol açtı. Karayolları ve İETT garajı satışları Maslak’taki sanayi sitesinde de dükkan fiyatlarının artmasına neden oldu. Sanayi sitelerindeki dükkan sahiplerinin işlenmemiş arazi hesabını yaptığını söyleyen Mustafa Keskin, "Esnaf metrekare başına 10 bin dolar istemeye başladı. Eskiden fiyatlar 250 bin YTL civarında olan tamirhanelere şimdi milyon dolarlar istenmeye başlandı" dedi. İşe yatırım durdu Gayrimenkul firmalarının taleplerinin esnafı rahatsız ettiğini dile getiren Maslak Atatürk Oto Sanayi Esnaf Odası Başkanı Mustafa Keskin, "Bu söylemler çıkmadan önce sitede arz-talep oluyordu. Dükkanlarda alım satım dönüşümü yaşanıyordu. Şimdi ise burası satılıyormuş diye duraklamalar yaşanıyor. İşini büyütmek isteyenler zaten satılacak diye vazgeçiyor. Yatırım yapmak isteyenler de geri çekiliyor" dedi. Bölgeye 1968’de geldiklerini hatırlatan Keskin sözlerine şöyle devam eti: "Maslak, İstanbul’un en kıymetli yeri oldu. Biz 34 yıldır buradayız ama şimdi bize gidin diyorlar. Burada çalışan 25 bin kişi ne yapacak? Gayrimenkul firmaları bu talepleriyle bizi sıkıntıya soktu." Sanayi siteleri 100’ü buluyor İstanbul ’daki sanayi sitelerinin sayısı 100’ü buluyor. Gayrimenkul firmaları, Maslak ve Levent’te gökdelenlerin arasında kalan sanayi sitelerinin dışında şehir merkezinde kalan diğer sitelerle de ilgileniyor. Firmaların dikkatini çeken sanayi sitelerinin arasında Dolapdere, Kasımpaşa, Kuştepe ve Fikirtepe’nin yanısıra Anadolu Yakası’ndaki Yukarı Dudullu Organize Sanayi Bölgesi de bulunuyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/1-milyon-dolara-tamirhane_60735.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!