Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

1000 Mimar, 1000 Okulda Çocuklara Mimarlık Öğretiyor

MİMARLIĞIN önemini, şehir/şehirli bilinci uyandırmadaki önemini yazar dururuz. Çocuklarımıza, gençlerimize mimarlık konusunda ne öğretiyoruz, nasıl

Hürriyet
1000 Mimar, 1000 Okulda Çocuklara Mimarlık Öğretiyor

b>MİMARLIĞIN önemini, şehir/şehirli bilinci uyandırmadaki önemini yazar dururuz. Çocuklarımıza, gençlerimize mimarlık konusunda ne öğretiyoruz, nasıl bilgilendiriyoruz.

Hiçbir şekilde.

Bu yüzden de, çocuklarımız çirkin yapılardan, kötü şehirleşmeden rahatsız olmuyor. Yalnız çocuklarımız mı? Belki de çoğumuz.

İşte TMMOB Mimarlar Ankara Şubesi ile UIA (Uluslararası Mimarlar Birliği)'nin birlikte düzenlediği, çocuklara, gençlere mimarlık kültürü, kentlilik bilinci aşılama kampanyası, dilerim diğer kentlerde de uygulanır.

Projenin adı; 1000 Mimar 1000 Okulda.

Ankara Valiliği Milli Eğitim Müdürlüğü'nün izni ile sekiz ilçede uygulama başlamış.

Şimdiye kadar yapılanları rakamlarla aktaralım:

Proje kapsamında 163 mimar ve mimarlık öğrencisi, 15 farklı okulda, 18 sınıfta, yaklaşık 650 çocuk ve genç ile buluşmuşlar. Her hafta 13 buluşma, toplam 54 buluşma gerçekleşmiş.

Çocukların ürünleri de 7 Şubat 2004'te DSİ Salonu'nda sergilenecekmiş.

Çocuklar ve gençler için gerçekten çok önemli bir eğitim.

Çocuğun kentte, evine, mahallesine bakış açısı değişecek, mimarlıktan öğrendiği estetik kuralları yaşamının çeşit aşamalarında uygulayacak, taze belleği onu hep yönlendirecek.

* * *

DOĞAN HASOL'un 80. Yılda Cumhuriyet Dönemi Mimarlığına Bir Bakış'ını okurken (Mimarlık Kültür Sanat Dergisi Yapı, Aralık 2003, sayı: 265, s.49) bu eğitim programlarının ne kadar yararlı, işlevsel olduğunu düşündüm.

Hasol, cumhuriyet mimarlığının tarihçesini anlatırken, başarılı binaların mimarlarından da söz etmiş.

TMMOB Odası Ankara Şubesi'nin uygulama ayrıntılarını bilmiyorum.

Ancak, çocuklara, gençlere, örnek binaları gösterdiklerini umuyorum, böylece çirkin binalarla güzel binalar arasında bir karşılaştırma yapma ölçütü kazanırlar.

Ayrıca bu eğitimin bir başka uzantısı da, çocukların kent dokusu üzerine bilgi edinmeleridir. Her yapıyı tek tek değil, kentin bütünlüğü içinde değerlendirmeyi öğrenirler. Onun korunmasının da önemini kavrarlar.

Hasol'un bugünkü kötü görünümün nedenlerini sıralaması bir durum saptaması kadar bir uyarıdır da:

‘‘Genelde tek tek başarılı birçok yapıya karşın Türkiye'nin ekonomik ve sosyal çalkantıları nedeniyle çağdaş Türk mimarlığı, toplumun düzensiz hızlı gelişiminden ve bunun sonucu olan kültürel çözülmeden olumsuz etkilenmiştir.

Böylece şehirlerimizin görünümü, kimlik ve kişilikten yoksun anarşik yapılaşma örnekleriyle belirlenirken bireysel iyi örnekler şehirlerin bu kaotik dokusu içinde değer kaybına uğramıştır.’’

* * *

YALNIZ mimarlık alanında değil, sanatın her türünde kurumlar, üniversiteler, meslek odaları bu çalışma yöntemini uygulamalıdır.

Çocukların estetik eğitiminin, meslek eğitimi kadar hatta ondan daha önemli olduğunu bir an önce öğrenebilsek.

http://www.yapi.com.tr/haberler/1000-mimar-1000-okulda-cocuklara-mimarlik-ogretiyor_8710.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!