Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU
İLİŞKİLİ HABERLER

İETT'den Körüklü Otobüs için İhale

Üçüncü Köprü İnşaatında Kaza

3. Köprü’ye ÇED Yolu Gözüktü

3. Köprü Ayaklandı!

‘Yavuz’un Boyu 198 Metre Oldu

Kuzey Ormanları’nın Son Durumunu...

3. Köprü Havadan İşte Böyle Görüntülendi

3. Köprü Yükseldikçe Madenciler...

3. Köprü Bağlantı Yolunda İnşaat Durdu

"Uyan İstanbul, Fatih Ormanı...

İşte 3. Köprüden Son Görüntüler!

"3. Köprü Güzergahında da...

Çiller'in 3. Köprü İsteğine...

2 Bin Yıllık Köprüler için Acil Önlem

3. Köprünün Güzergâhı Değişecek mi?

3. Köprü'den Hazine Çıktı, Ama...

3. Köprü için 2.3 Milyar Dolar Finansman

3. Köprünün Bağlantı Yolları Belli Oldu!

3. Boğaz Köprüsü'nün İnşaatında...

En Uzun Üçüncü Köprüde Sona Yaklaşılıyor

Bilim İnsanları Uyardı: Bunlar...

3. Köprü İnşaatında Korkutan Kaza

3. Köprü Barajları Etkileyecek mi?

3. Köprü Bittiğinde İstanbul'u...

'Hazine 3. Köprü için İmza Atmıyor'

3. Köprü Katliamı: Sevgililer...

Üçüncü Köprüde 3 İşçi Hayatını Kaybetti

3. Köprü Yolunda 8 Engel!

3. Köprü Yeni Sanayi Bölgeleri Yaratıyor

"Orman Varlığının Artırılması...

3. Boğaz Köprüsü'nün Kuleleri Eşitlendi

"3. Havalimanı İnşaatı Hukuka Aykırıdır"

İşte 3. Boğaz Köprüsü'nden...

Marmaray ile ‘Çılgın Projeler’...

İstanbul Adaylarının En Önemli...

Bugünün Türkiye'sini 2981...

Garipçe Köyü'nde 'Üçüncü Köprü'...

Üçüncü Köprüye 629 Milyon...

Köprü Yolunda Fiyat Şişti

Kuzey Ormanları için Çadır Kurdular!

3. Köprünün Etkileri Hakkında Bilgi Sahibi Değiliz

17 - 23 Kasım 2013 tarihleri arasında İstanbul genelinde 34 ilçe ve 180 mahalleden 3019 kişi ile gerçekleştirilen 'İstanbul’da Yaşam, Ulaşım Koşulları ve 3. Köprü' başlıklı anket çalışmasının sonuçları, TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi’nde düzenlenen basın toplantısıyla açıklandı.

3. Köprünün Etkileri Hakkında Bilgi Sahibi Değiliz

Her köprü kendi trafiğini ve yerleşimini yarattı

Toplantının açılışında İstanbul Boğazı üzerine inşa edilen köprülerin kentin gelişimine etkileri üzerine kısa bir sunum yapan Çare Olgun Çalışkan; yükselen her köprüyle birlikte kentin de kompakt yapısından daha çok uzaklaştığını aktardı. Boğaziçi Köprüsü inşa edildiğinde 1973’ten 1974’e boğazı geçen taşıt sayısı yüzde 200 artarken, taşınan yolcu sayısının ise sadece yüzde 4'lük bir artış kaydettiğini söyleyen Çalışkan, 1970 - 1990 yılları arasında da özel otomobil sahipliliğinin yüzde 230 artış kaydettiğini ifade etti. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün inşa edilmesiyle birlikte kentin sıçramalarla yayılmaya devam ettiğini söyleyen Çalışkan; 2. köprü ve TEM’in faaliyete geçişini takip eden 10 yılın sonunda TEM boyunca uzanan ve köprü bağlantılarıyla beslenen yerleşim alanlarından Gaziosmanpaşa’nın nüfusunun 360 bin, Ümraniye’nin 305 bin, 1989’da Ümraniye’ye bağlı bir yerleşim olan Çekmeköy’ün de 13 bin 500’den 37 bin 500’e yükseldiğine dikkat çekti. Çalışkan, Sultanbeyli’de 1985-1990 yılları arasında nüfus yüzde  2100 artarken, İstanbul’un nüfusunun sadece yüzde 23 oranında arttığının da altını çizdi.

 
Araçlı yolculukların sadece yüzde 11’i köprülerden

2. Boğaz Köprüsü yapıldıktan sonra Boğazdan geçen taşıt sayısı yüzde 1180 artarken, yolcu sayısındaki artışın yüzde 170'te kaldığına işaret eden Çalışkan, kentin bugünkü ulaşım istatistikleri hakkında ise şu bilgileri verdi:

Araçlı yolculukların yüzde 11’ini kentin iki yakası arasındaki Boğaz geçişleri oluşturuyor ve bu geçişlerin yarısından fazlası iş amaçlı. Bir günde ortalama 1,2 milyon kişi Boğaz köprülerinden ve 300 bin kişi ise deniz yoluyla yakaları geçiyor. Yakalar arası geçişlerde Anadolu’dan Avrupa’ya yapılan yolculukların payı -sabah zirve saatlerinde- yüzde 72 iken, Avrupa’dan Asya’ya yapılan yolculukların payı ise yüzde 28. Boğaz köprülerinden geçen otomobiller ortalama 1,2 kişi taşıyor. Dünya metropollerinde toplu ulaşım ağının bel kemiğini oluşturan raylı sistemlerin toplu ulaşım içindeki payları yüzde 70'in üzerindeyken; bu rakam İstanbul'da yüzde 15,6 ile oldukça gerilerde kalıyor.

3. Köprü Projesi’nin kentin kuzey kesimleri üzerindeki yapılaşma ve nüfus baskısı değerlendirildiğinde, kente en iyimser senaryoyla 7,3 milyonluk bir nüfusun eklenmesinin söz konusu olduğuna dikkat çeken Çalışkan; köprülerden önce kentin 3/2'si yeşil alanken, köprülerden sonra bu oranın tam tersi olduğunu sözlerine ekledi.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/3-koprunun-etkileri-hakkinda-bilgi-sahibi-degiliz_118038.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!