Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Antalya'ya Hafif Metro

Antalya'da yapılacak raylı sistemin 2020 yılı ihtiyaçlarının göz önünde bulundurularak hazırlandığına işaret eden Başkan Menderes Türel, "Raylı sistem için Avrupa Yatırım Bankası'ndan 60 milyon dolar, Opec Fon'dan ise 30 milyon dolar kredi temin edildi" dedi.

Yeni Şafak Gazetesi
2


ntalya'da yapılacak raylı sistemin 2020 yılı ihtiyaçlarının göz önünde bulundurularak hazırlandığına işaret eden Başkan Menderes Türel, "Raylı sistem için Avrupa Yatırım Bankası'ndan 60 milyon dolar, Opec Fon'dan ise 30 milyon dolar kredi temin edildi" dedi.

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Antalya'ya basit bir sokak tramvayı değil, hafif metronun yapılacağını söyledi. Antalya'ya yapılacak raylı sistem hakkında bilgi vermek üzere basın toplantısı düzenleyen Menderes Türel, göreve geldikleri sırada, Antalya'nın trafik sorununun ciddi olduğunu belirtti. Türel, "Altyapı önlemleri alınmadığı taktirde Antalya trafiği üstesinden çıkılmaz bir hal alırdı. (Antalya trafiği kilitleniyor) diye şikayet alıyorduk. 9 köprülü kavşağı 2 yılda tamamladık. Şimdi de (trafik çok hızlı akıyor yayaların güvenliği yok) diye şikayetler geliyor" dedi.

Menderes Türel, Antalya'nın Ana Ulaşım Planı'nı hazırladıklarını ve bunu Belediye Meclisi'nden geçirdiklerini belirterek, şu bilgileri verdi: "Göreve gelir gelmez raylı sistemle ilgili çalışmalara başladık. Raylı sistem için Avrupa Yatırım Bankası'ndan 60 milyon dolar, Opec Fon'dan ise 30 milyon dolar kredi temin edildi. Önümüzdeki günlerde bu kredinin sözleşmesi imzalanacak. 120 milyon dolara mal olacak hafif metronun finansman sorunu çözüldü. Maliyetin yüzde 25'i de öz kaynaktan sağlanacak. "

Türel, Türk-Alman ortak girişimi olan müşavirlik grubu ile önümüzdeki günlerde sözleşme imzalanacağına da değinerek, bu grubun çalışmalara hemen başlayacağını bildirdi. Türel, raylı sistem yapımı ve araçlarla ilgili 8 firmanın başvuruda bulunduğunu, bu firmaların ön yeterliliklerinin bir kaç gün içinde verileceğini belirtti. Türel, ön yeterlilik belgesi alan firmaların 50 gün içinde de nihai tekliflerini vereceklerini ve kendilerinin de yapımcı firmayı belirleyeceklerini ifade etti.

Sokak Tramvayı Değil, Hafif Metro
Menderes Türel, Antalya'da yapılacak raylı sistemin 2020 yılı ihtiyaçlarının göz önünde bulundurularak hazırlandığına işaret ederek, şunları söyledi: "Antalya Meslek Odaları Eşgüdüm Kurulu raylı sistemi basit bir sokak tramvayı sistemi olarak göstermiş. Bu haksız ve bilgisiz bir eleştiridir. Antalya'ya yapılacak hafif metronun 1. etap uzunluğu 11 bin 129 metre olacak. Bu etabın 8 bin 30 metresinde 50 kilometre hız yapılabilecek. Hafif metronun ayrı bir yolu olacak. Etabın bin 577 metresinde ise 40 kilometre hız yapılabilecek ve yer altı tünelli hafif metro olacak. 280 metre ise tünelli depo geçişli olacak ve burada 20 kilometre hız yapılabilecek. Sistemin bin 240 metresinde ise araçlarla birlikte caddede seyredilecek. Bu kısım Şarampol kavşağından eski Tekel'e kadar olan bölümdür. Yani raylı sistemin yüzde 87'si tamamen ayrılmış yolda olacak, yüzde 13'ü araçlarla birlikte seyredecek. Bu gibi sistemler dünyada hafif metro olarak adlandırılır. Basit bir sokak tramvayı olarak değil. "

Saatte 14 Bin Yolcu
Hafif raylı sistemin geçeceği istikamette yapılan çalışmalar hakkında da bilgi veren Türel, günümüzde bu kesimde saatte 5 bin yolcu taşındığını açıkladı. Türel, raylı sistem projesinin 2020 yılında saatte 14 bin kişinin bu güzergahtan geçeceği var sayılarak hazırlandığını, ancak aynı hafif raylı sistemle İstanbul'da saatte 37 bin kişinin taşınabildiğini kaydetti.

Hafif raylı sistemin yapımına, 13 bilim adamı tarafından hazırlanan rapor doğrultusunda karar verildiğini söyleyen Türel, Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İşletmeleri Genel Müdürlüğü (DLH) ve Devlet Planlama Teşkilatı (DTP) tarafından da onaylandığını hatırlattı, Menderes Türel, şöyle devam etti: "Bazı kesimler hafif raylı sistem yerine metro yapılması gerektiğini söylüyorlar. DLH ve DTP'den izin alınabilirse ben metro yapmaya hazırım. Bu o kadar kolay değil.

Yapılabileceklerin en iyisini yapıyoruz. Hayvanat Bahçesi'nden başlayacak ve Meydan'da sona erecek 1. etap raylı sistemde 14 durağın ikisi yer altında olacak. Otogar ve Çallı kavşaklarında araçlar için alt geçitli kavşaklar yapılacak. Hafif metro bu kavşaklarda yer altından geçecek. Buralarda yer altı durakları olacak. 1. etap çalışmaları inşaat başladıktan sonra 2 yıl içinde tamamlanarak hizmete girecek. Lara Kundu-Konyaaltı arasındaki 2. etap raylı sistem çalışmalarına da başladık. Planlamaları yapılıyor. Yaptıklarımız siyaseten eleştiriliyor. Meyve veren ağaç hep taşlanır. Biz Antalya'nın geleceği için çalışma yapıyoruz. Antalya'nın geleceğine yön vermeye devam edeceğiz. "

http://www.yapi.com.tr/haberler/antalyaya-hafif-metro_51838.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • Başkan olsam metro için aldığım krediyi Kepez'deki gecekondulaşmayı ortadan kaldırmak için her gecekonduya 60 m2 daire yapar verirdim. Antalya'ya hizmet etmiş olurdum. YANITLA
  • bu iş uzar, ne zaman uzamadı ki. antkarta gerek mi var insanın parası var otobüse zor biniyor, birsey yapamazsınız dogru düzgün:d:d:d:d:( YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!