Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

‘Geniş Evleri Tercih Eden Ortadoğu Mobilyacılar İçin Çok İyi Bir Pazar’

Türk mobilya sektörü yeni hedef olarak, insanların geniş evlerde oturmayı tercih ettiği Ortadoğu pazarını seçti.

Zaman



ürk mobilya sektörü yeni hedef olarak, insanların geniş evlerde oturmayı tercih ettiği Ortadoğu pazarını seçti.

Mobilya Sanayicileri Derneği ve Seray Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özkan, küçük evlerde oturan Avrupalıların mobilya alma ve değiştirme konusunda yavaş hareket ettiğine dikkat çekiyor. Ortadoğu ülkelerinde ise daha fazla mobilya satıldığını vurgulayan Özkan, “Mesela sadece Irak’ta en küçük ev 300 metrekare. Dolayısı ile yeni mobilya alma veya değiştirmede daha rahat hareket ediyorlar. Avrupalılar ise 50 metrekarelik evlerde oturuyor; istese de yeni veya fazla mobilya alamıyor insanlar. Çünkü, bir çekyatı koyacak yer yok.” diyor.

Dünyanın önde gelen mobilya mağazalarından İkea’nın Türkiye’ye gelmesi, mobilya sektörünü hareketlendirdi. Ancak mobilya sanayicileri, İsveçli firmanın Türkiye’ye gelmesini önemsemekle birlikte olayın biraz abartıldığı görüşünde. Dernek Başkanı Özkan, yabancı sermayenin Türkiye’ye gelmesine karşı olmadıklarını kaydederek, bu çerçevede İkea’nın Türkiye pazarına girmesini olumlu bir gelişme olarak değerlendirdi. Özkan “Biz Türkiye’de yatırım yapan, istihdam oluşturan şirketleriz. İkea ise perakende sektörüne giriyor, yatırım yapmıyor. Yani firma, Türkiye’de sektörün kaymağını yemeye geliyor. Türkiye’de 6-7 bin kişi istihdam eden mobilya şirketleri var.” değerlendirmesini yapıyor. Ayrıca Özkan, İkea’nın mobilya aksesuarı üzerine yoğunlaşmasına karşın kendilerinin sadece mobilya üretimi yaptıklarına işaret ediyor. Özkan, yabancıların gelmesinin kaliteyi artıracağını vurguladı ve bu konuda otomobil sektörünü örnek gösterdi.

2005 yılında mobilya ihracatının 1 milyar doları bulacağı bilgisini veren Ali Özkan, mobilyanın bir sektör olarak kabul edilmemesinden şikayetçi. Özkan’a göre halen sektörel değerlendirmede mobilyanın, kağıt, ağaç gibi orman ürünleri ile aynı başlık altında yer alması yanlış.

Yerli üretimin Avrupa ülkelerinden kaliteli olmasına karşın tasarımda geri kalındığına dikkat çeken Özkan, bu konuda İtalya’yı örnek gösteriyor. “Tarihinde mobilya olmamasına karşın İtalya tasarımla dünya markası oldu. Biz de bunu sağlamalıyız.” diyen Özkan sektörün desteklenmesini istiyor. Ali Özkan, mobilyacıların bir sektör olarak kendisini göstermek için verdikleri gayretleri de dile getirdi. 3 yıl önce dernek kurduklarını vurgulayan Özkan, iki hafta önce dünyanın en önemli mobilya fuarlarından birisini düzenlediklerini kaydediyor. Dernek Başkanı Özkan, mobilya sektörünün reklamda ilk 10 içerisinde olmasına rağmen, basında yeterince yer alamamaktan yakınıyor.

Üç yıl önce kurulan Mobilya Sanayicileri Derneği’nin (Mosder) 23 üyesi bulunuyor. Derneğe Alfemo, Bellona, Casa, Çilek, Doğtaş, Donat, Gala, İdaş, İpek, İstikbal, Kilim, Konfor, Mobi, Mobiland, Mondi, Poli, Seray, Teleset, Temo, Tepe, Vitella, Yataş, Yatsan firmaları üye. Derneğin ticari ilkeleri şöyle: Üyeler arasında haksız rekabete sebep olmamak, ticari etiğe uygun hareket etmek, başka firma ürünlerini kopya etmemek, ulusal ve evrensel hukuk kurallarına göre üretim yapmak, yasadışı ağaç kesimini teşvik etmemek ve satın almamak, ürün ve hizmetler konusunda sorumluluk taşımak ve zararı tazmin etmek.

Yeni teşviklerle ihracat yüzde 200-300 artabilir

Mobilyacılar, sektörün marka anlamında ulusal ve uluslararası pazarlarda daha fazla yer alması için teşvik istiyor. Ancak mobilyacılara göre yapılacak teşvikler sektörel farklılık göstermeli. Ali Özkan, her yıl ortalama yüzde 50 büyüme gösteren sektörün, desteklenmesi durumunda daha büyük başarılara imza atacağını belirtiyor. Destekle iç pazarın yanı sıra ihracatın da yüzde 300 artabileceğini ifade eden Özkan, teşvikle ilgili şu eleştirilerde bulunuyor: “Verilen destekler yanlış. Mesela, Dubai fuarına gidiyoruz. Tekstilci, eline iki bavul alarak fuara katılıyor. Aynı şekilde mücevher ihracatçısı da elinde bir çanta ile fuara gidiyor, ürünlerini sergiliyor. Biz ise fuar tarihinden bir ay önce malımızı hazırlıyor, gümrüğe veriyoruz, bu mallar bir ayda Dubai’ye varıyor. Fuar tarihinden beş gün önce ürünler sergilenmeye başlıyor. Taşıma, yerleştirme, hizmet verme için fazladan personel getiriyoruz. İki bavul ile gidenle, bir ay önceden konteynırlarla mal gönderenlere aynı teşviki vermek yanlış.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/genis-evleri-tercih-eden-ortadogu-mobilyacilar-icin-cok-iyi-bir-pazar_27385.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!