Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Hafif Çelik Kullanımı Yaygınlaşıyor

Rüzgar ve deprem etkisinin yoğun olduğu ülkelerde, esnek yapıların tercih edilmesinin hafif çelik kullanımını yaygınlaştırdığı bildirildi.

Ticaret



b>Rüzgar ve deprem etkisinin yoğun olduğu ülkelerde, esnek yapıların tercih edilmesinin hafif çelik kullanımını yaygınlaştırdığı bildirildi.

ERDEMİR dergisinde yayımlanan bir yazıda, hafif çelik konut teknolojisinin geleneksel yapı sistemleri karşısında alternatif model haline geldiği, bu konuda ABD, Kanada, Avustralya, İsveç, Finlandiya, Danimarka, Hollanda, İngiltere, Fransa, Japonya ve Kore gibi ülkelerde birçok araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütüldüğü belirtildi.

Hafif çeliğin, sektör içindeki pazar payının büyüdüğü kaydedilen dergide, şöyle denildi:

“Soğukta şekillenmiş hafif çelik profiller, günümüzde tamamlayıcı yapı elemanları olarak kullanılmaktadır. Oda sıcaklığında istenilen ölçülerde bükülmesiyle elde edilen profiller, ahşap ve betonarme gibi geleneksel yapı malzemelerine kıyasla birçok avantajlara sahiptir. Seri üretime uygun oluşu, imalat ve montaj kolaylığı, kalite standardı, hafiflik ve taşıma kolaylığı gibi hususlar da göze çarpmaktadır.

Rüzgar ve deprem etkisinin yoğun olduğu ülkelerde, esnek yapıların tercih edilmesi hafif çelik kullanımını yaygınlaştırmaktadır. Ülkemizin deprem kuşağında oluşu ve yapı güvenliğinin büyük önem taşıdığı düşünülecek olursa, hafif çelik yapılarının ileride önemli bir alternatif haline geleceği açıktır.”

”DÜNYA TİCARETİNDE MARKALAŞMA”

Dünya ticaretindeki gelişmenin şifresi olan markanın, tüketiciler için güvenirlilik, gelişmişlik ve temsil gücünün ifadesi olduğu belirtilen dergide, şu görüşlere yer verildi:

“Girişimcilerin yaratma çabasında oldukları marka unsuru, küresel pazarda ülke imajı unsurlarıyla birleşerek değerlenmekte ya da değerini kaybetmektedir. Tüketiciler, bulundukları ülkeye göre daha az gelişmiş yerlerin ürünlerine değer vermemektedir. Genelikle bunlar teknolojisi düşük, servis güvencesi olmayan ve sonuçta da fiyatı düşük olarak algılanmaktadır. Ürün ve ülke imajının birbirleriyle doğrudan etkileşim içinde oldukları açıktır. Türkiye, markalı ürünlerini ön plana çıkarmak ve kendi modasını yaratmak için Turquality kavramını uygulamalarla geliştiriyor. Ülkemizin ihracaat stratejisinin temel unsurları arasında katmadeğeri yüksek ürünlerin ihracı ve nihai tüketiciye ulaşmak yer alıyor. Hedef olarak da komşu pazarlar ve Türkiye’ye sınırı olmayan yakın ülkeler bulunuyor.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/hafif-celik-kullanimi-yayginlasiyor_2831.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!