Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İBB 2008 Yılı Faaliyet Raporu Onaylandı

Büyükşehir Belediye Meclisi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 5 milyar 450 milyon TL öngörülen '2008 Yılı Faaliyet Raporu'nu oyçokluğuyla onayladı. Rapor, Başkan Topbaş ile Mecliste gurubu bulunan partilerin temsilcilerinin konuşmasının ardından oylamaya sunuldu ve 165 kabul, 78 ret oyuyla onaylandı.

ibb.gov.tr
İBB 2008 Yılı Faaliyet Raporu Onaylandı

Büyükşehir Belediye Meclisi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 5 milyar 450 milyon TL öngörülen '2008 Yılı Faaliyet Raporu'nu oyçokluğuyla onayladı. Rapor, Başkan Topbaş ile Mecliste gurubu bulunan partilerin temsilcilerinin konuşmasının ardından oylamaya sunuldu ve 165 kabul, 78 ret oyuyla onaylandı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 2008 yılında çok iyi bir performans göstererek 5 milyar 450 milyon TL öngörülen bütçeyi gider bütçesinde yüzde 99.9, gelir bütçesinde ise yüzde 93.8 oranında gerçekleştirdiklerine dikkat çekti. Kaynakları olabildiğince verimli ve tutumlu kullanmaya gayret ederek etkili yatırım ve hizmetler ürettiklerinin altını çizen Başkan Topbaş, “Türkiye’yi taşıyan, dünyaya karşı sorumlu olan ve 12,5 milyon nüfusuyla Avrupa’nın 23 ülkesinden daha büyük olan İstanbul, bundan önceki 5 yılda elde ettiği kazanımlarla birlikte şimdi geleceğe çok daha büyük bir güvenle bakıyor. Diğer yandan, 2010 Avrupa’nın Kültür Başkenti vurgusu ve uluslararası organizasyonları başarıyla gerçekleştiren dünya kenti vizyonu, dünyanın tüm ilgisini İstanbul’da yoğunlaştırmıştır. Beş yıllık görev süremizin tamamında olduğu gibi, 2008 yılı içinde gerçekleştirdiğimiz hizmet, yatırım ve faaliyetlerimizin de İstanbul’un cazibesinin ve yaşam kalitesinin artmasına ciddi katkılar sağladığını gururla belirtmek istiyorum. Burada belediyemizin konsolide bütçesinin de 15 milyar 785 milyon lira olduğuna dikkat çekmek istiyorum” diye konuştu.

Bütçenin yüzde 65’i yatırımlara…

Bütçenin yüzde 65’i geçen bir oranın yatırımlara ayrıldığını vurgulayan Kadir Topbaş, bütçe gerçekleşmelerinde beş yıllık ortalamanın da yüzde 99 olduğunu dile getirdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin toplam borcunun sadece 1 milyar 534 bin dolar olduğunu, yarısı iç, yarısı dış borç olan borçların çoğunluğunun vade sonunun da 2018 olduğunu söyledi. Bu borçlanmanın metro inşaatlarında, metro araç alımlarında, feribot ve deniz otobüsü alımlarında ve çeşitli itfaiye araç alımları ile afete hazırlık işlerinde kullanıldığını belirten Topbaş, 2008 yılında raylı sistem projelerinde kullanılmak üzere çeşitli bankalardan olmak üzere toplam 1 milyar 571 bin euroluk kredi anlaşmasını hazine garantisi olmadan imzaladıklarına da dikkat çekti. Geçmiş 5 yıllık dönemde İstanbul’u adeta karış karış dolaşarak hizmetsiz tek bir nokta kalmaması için çalıştıklarını anlatan Topbaş, şöyle konuştu:

“Kaynaklarımızı olabildiğince etkili, verimli ve tutumlu bir biçimde kullanmaya gayret ettik. Sadece şehir merkezine değil, belde ve köylerimize de aynı kalitede hizmeti götürdük. Beş yılda İstanbul’a 25 milyar TL’lik yatırım yaptık. Bu rakamın Türkiye’nin iki yıllık yatırım miktarına eşit. 2009 yatırım programımızla birlikte bu rakam 28,5 milyar TL olacak. 25 milyarlık yatırım içinde ulaşım yatırımlarına büyük ağırlık verdik. Ulaşıma 5 yılda yaptığımız yatırımların tutarı 14,3 milyar TL’ye ulaştı. İstanbul trafiğini rahatlatmak için bir yandan raylı sistem, deniz yolu, metrobüs yatırımlarını gerçekleştirdik. Diğer yandan şehrin tıkanan damarlarını açmak için yol, kavşak ve tünel yol çalışmalarını büyük bir hızla sürdürdük. Dönemimizde 32 kilometre yeni raylı sistem hattını hizmete açtık. 44 kilometre olan raylı sistemi 76 kilometreye çıkardık. Şu an itibariyle 52 kilometrelik, 3 milyar 25 milyon dolar maliyetli raylı sistem yatırımımız devam ediyor. Öte yandan, İstanbul’a 205 tane yol ve kavşak düzenlemesi yaptık. Yaptığımız yolların uzunluğu da 350 kilometreyi buldu. 2008 yılında İstanbul ulaşımında bir devrim olan metrobüsün Topkapı Zincirlikuyu bağlantısını 77 günde gerçekleştirerek Avcılar-Söğütlüçeşme arasındaki 3 saatlik yolu 63 dakikaya indirdik. Şu an metrobüs hattında 300 araç ile günde 750 bin yolcu taşıyoruz. Hedefimiz en yakın zamanda Metrobüsü Beylikdüzü’ne ulaştırmak. İstanbul’un trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak ‘7 Tepe 7 Tünel’ Projesinin ilk adımı olan Kağıthane-Piyalepaşa Tünelinin 2008 yılında test sürüşlerine başlayıp bu yıl içinde de hizmete açtık. 7 tepe 7 tünel projesinin ikinci adımı olan Bomonti-Dolmabahçe Tüneli’ni ise çok yakında hizmete sokacağız. Bu tünelin de hizmete girmesiyle daha önce bir saat süren Kağıthane-Dolmabahçe arası 7 dakikaya inecek. 4 bin 560 metrelik Sarıyer-Çayırbaşı Tünelinin inşaatı da devam ediyor. Bu tünel yol 29 Mayıs 2009’da hizmete girecek. Yine 4 bin 450 metrelik Fulya- Levazım Sitesi tünelinin inşaatı da sürüyor. İstanbul’un tıkanan damarlarını açmak için toplam 33 adet olmak üzere143 kilometre tünel yol yapmayı hedefliyoruz.”

Geçen dönem İstanbul’da İSPARK’ı kurarak değnekçiliği bitirdiklerini ve İstanbul’a 2 milyar TL’lik yeni bir şirket kazandırdıklarını ifade eden Büyükşehir Belediye Başkan kadir Topbaş, “Ayrıca 180 milyon TL’ye 8 bin araçlık otopark yaptık. 350 bin araçlık otopark daha yapacağız. İETT’ye 846 yeni otobüs alarak ulaşımı konforlu hale getirdik. Şu an İETT otobüslerinde geçerli olan İstanbulkart, çok yakın zamanda bütün ulaşım araçları ile ve birçok sosyal ve kültürel hizmetlerin ödemelerinde geçerli olacak” dedi.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/ibb-2008-yili-faaliyet-raporu-onaylandi_68343.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!