ürkiye genelinde 200 mağazası ile iklimlendirme sektöründe 23 yıldır faaliyet gösteren İklimsa, ISO 9001:2000 Kalite Belgesini alarak hizmet kalitesini belgeledi. Dünyada bir çok firmanın kalite sistemlerini belgeleyen İngiliz Standardları Enstitüsü (BSI) tarafından 4 Ekim 2007 tarihinde alınan belge, üç yıl boyunca geçerli olacak. Bu süre içinde BSI denetimleri belirli sıklıklarla devam edecek.
Kalite Geliştirme Müdürü Dr. Ümit Özen tarafından 2005 yılı ortalarında başlatılan kalite çalışmaları dahilinde dökümentasyon sisteminin kurulması ve iş süreçlerinin çizimi ve takibi ile ilgili yeni programlar satın alınması ve çalışanların bu programları etkin kullanarak sistemi sürekli iyileştirebilecekleri bir altyapı kurulması, çalışmaların sürdürüldüğü iki yıl boyunca yapılanların yalnızca bir kısmı. Kurum içi tüm çalışanların ISO 9001:2000 Kalite Yönetimi Sistemi Bilgilendirme eğitimi alarak kalite yönetim sistemi konusunda bilinçlendirilmesi gibi faaliyetler de belgenin gerekliliklerinden.
Bu belge kapsamında İklimsa İklimlendirme Merkezleri ve iş ortakları ile ısıtma/soğutma ürünlerinin pazarlama, tedarik ve satış faaliyetlerinin, satış ağlarının ve satış sonrası hizmetlerin yönetilmesi yer alacak.
ISO 9001-2000 Kalite Belgesi Nedir?
ISO 9001, Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO) Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemi Teknik Komitesi tarafından geliştirilen uluslararası bir belgelendirme standardıdır. ISO 9001 Standardı organizasyonların kalite sistemlerinin ISO Standard Prosedürleri'ne uygun olarak değerlendirilmesini, ürün veya hizmetin kalitesinin hem organizasyon hem de organizasyonun müşterileri ve tedarikçileri açısından en iyi hale getirilmesini saglar. Organizasyonlar ISO 9001 belgesi almak için onaylanmış bir üçüncü taraf kurum tarafından tetkik edilerek belgelendirilir.
Kalite Yönetim Sisteminin Amacı Nedir?
Müşteriler her geçen gün daha bilinçlenmekte ve beklentileri de artmaktadır. Herhangi bir iş için, işi devam ettirmede geçerli tek yol bir kalite taahhüdünde bulunmaktadır. Günümüzde çoğu firma giderek ISO 9001 kalite belgelerinin potansiyel müşteriler üzerinde bıraktıgı imajın farkına varmaya başlamıştır. Bir firmanın uygun ürün veya hizmeti verebilecek kalite kültürüne sahip olduğunun gösterilmesi yöneticilerin en önemli sorumluluğudur. Etkili bir ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi müşteri memnuniyetini ve iş verimliliğini artırarak, bir yandan maliyette kayda değer azalmalar sağlarken öte yandan şirket imajını pozitif yönde geliştirmektedir.
|