Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İstanbul'a Trafik Işıksız Yollar Geliyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi son 9 yıl içerisinde gerçekleştirdiği yolundan köprüsüne, kavşaklarından, atık suyuna, dere ıslahından, PTT ve elekt

Dünya



b>İstanbul Büyükşehir Belediyesi son 9 yıl içerisinde gerçekleştirdiği yolundan köprüsüne, kavşaklarından, atık suyuna, dere ıslahından, PTT ve elektrik hizmetlerine kadar çeşitli alanlar için hızlandırdığı altyapı çalışmalarının gideri, yaklaşık 1.4 katrilyon liraya (Yaklaşık 855 milyon dolar) ulaştı.
Kentin iki yakasının sessiz sedasız altyapı görünümünü değiştirmeye devam eden İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2 milyonun üzerindeki araç sayısına her gün yeni 300 vasıtanın katıldığı şehir içi trafiğini rahatlatmak için ana arterlerde, "ışıksız yol" yapımına ağarlık verdi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Koordinasyon Dairesi'nin, Karayolları Genel Müdürlüğü ile birlikte projelerini yaptığı, yaklaşık 55 trilyon liraya ihale edilen Büyükdere Caddesi'nde yapılacak 5 adet köprülü kavşak, üst geçit (viyadük), tünel, trafiği 2004 yolu sonunda rahatlatacak. Beşiktaş ile Sarıyer arasında 10 kilometre uzunluğundaki ana arterde uygulanacak olan "ışıksız yol" nedeniyle yollarına beklemeden, "dur-kalk"a yakalanmadan devam edecek olan sürücüler, İstanbul'da yıllar sonra araç kullanmanın da zevkini yaşayacaklar.

İlk planda başlatılan Barbaros Bulvarı üzerindeki Yıldız Kışla önü kavşağı ile Ayazağa 3 katlı kavşak yol (tünel, viyadük ve normal yol) hazırlık çalışmaları nedeniyle, araç sürücüleri trafikte sabah ve akşam saatlerinde geçici olarak sıkıntı yaşamaya başladı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanı inşaat mühendisi Yunus Balta, şehrin büyük problemlerinden biri olan ulaşım konusunda, büyük ihalelere yöneldiklerini belirterek, Büyükdere Caddesi üzerindeki çalışmalarını şöyle özetledi:

"Beşiktaş ile İstinye arasında uzanan Büyükdere Caddesi üzerinde 5 ayrı noktada yapılacak kavşaklardan birincisi Balmumcu'da, Yıldızkışla önü kavşak inşaatı. Bu kavşak önümüzdeki ekimde hizmete girecek. İkincisi, Levent'te Merkez Bankası önünde yükseltilmiş yol (Viyadük) şeklinde kavşak olacak. 3'ncüsü Ayazağa 3 katlı kavşak. 4'üncüsü Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ndeki üst geçit kaldırılarak yola alınacak. 5'incisi de Park Orman Bölgesi'nde, Sarıyer Büyükdere Caddesi'ni İstinye kavşağı bağlantı yol inşaatı. Bu projeler tamamlandığı zaman, güzergahta trafik ışığı lambaları olmayacak. Araç sürücüleri diledikleri yöne bir başka aracın yolunu kesmeden yönelebilecek. Şehrin ortalama ulaşım süresini 54 dakikadan şu anda 36 dakikalara indirdik. Hedefimiz yarı yarıya, hatta daha aşağıya 24 dakikaya çekmek."

"Ayazağa 3 katlı yoldaki sorun"

Büyükdere Caddesi üzerinde 2001 fiyatıyla 4.3, 2003 birim fiyatına göre ise 8.8 trilyon liraya çıkacak olan Ayazağa 3 katlı otoyol projesinde, yolun bir kısmının zorunlu olarak askeri bölgeden geçeceği için, Genelkurmay Başkanlığı ile protokol çalışmalarının devam ettiğine değinen Fen İşleri Daire Başkanı Yunus Balta; "Burada askeri bölgeden geçecek olan yolun bir kısmında tünel olacak. Ayrıca normal yol ve viyadük, yani yükseltilmiş bir yol var. Sonuç olarak Kağıthane, Eyüp, Ayazağa köyü, Beşiktaş ve İstinye yönüne gidiş geliş sırasında araç sürücüleri, ışıksız yolda kesişmeden ve hiç durmadan yollarına devam edecekler. Okulların tatili ve bu arada yazlığa gidenler nedeniyle trafik rahatlayacağı için, müteahhit firma çalışmalarını bundan sonra daha hızlandıracak. Ayrıca, bu güzergahta da İSKİ, İGDAŞ ve TEDAŞ'ın hatları var. Bunları da deplase etmemiz, çıkarıp yolun yanına almamız gerekiyor. Bu arada İTÜ ve Harp Akademileri'nden yol için arazi alınmayacak. Sadece karşısındaki 3. Kolordu Komutanlığı'nın bulunduğu yerden mecburen bir bölüm istimlak edilecek. Burada da yolun bir kısmı da inşa edilecek tünelden geçecek" diyor.

Balmumcu kavşağının önümüzdeki ekimde hizmete gireceğini, Büyükdere Caddesi üzerindeki tüm projelerin ise aslında bir yılda tamamlanabileceğini fakat, İstanbullular'ı trafik açısından rahatsız etmemek için iş gücünün 2004 yılı sonuna göre yayıldığını söylüyor.

Fen İşleri Dairesi Başkanı inşaat mühendisi Yunus Balta, şehrin çeşitli yerlerindeki 200 şantiyedeki görevli 100'ü teknik 300 personelin, İstanbul'un yeniden yapılanmasında akla gelen her hizmetin yanında yer aldıklarını ileri sürüyor.


Fen İşleri Daire Başkanlığı Altyapı Koordinasyon Müdürlüğü tarafından

1994 Nisan-2003 yılları arasında yapılan işler


Uzunluk/ton-adet 2002 B.F. ile maliyet Dolar bazında maliyet

Yol (çeşitli genişlikte) 410 Km. 676.500.000.000.000. 422.812.500

Yağmursuyu (çeşitli çapta) 320 Km. 117.333.333.333.333 73.333.333

Atıksu (çeşitli çapta) 400 Km. 180.631.578.947.368 112.894.737

İçmesuyu 55 Km. 13.612.500.000.000 8.507.813

PTT 50 Km. 15.468.750.000.000 9.677.969

Aydınlatma 38 Km. 13.062.500.000.000 8.164.063

Dere ıslahı 115 Km. 134.166.666.666.667 83.854.167

Asfalt kaplama 943.000 Ton 46.200.000.000.000 28.875.000

Baca kapağı ve ızgara ayarı 29.000 Adet 10.233.571.428.571. 6.408.482

Köprü ve kavşaklar 159.661.764.705.882 99.788.603

T O P L A M 1.366.890.665.081.820 854.306.666

(* 1 dolar 1.600.000 TL olarak hesaplandı).

http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbula-trafik-isiksiz-yollar-geliyor_4374.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!