Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Klima Enerjide Günah Keçisi Olunca, Yüzde 80 Tasarruflusunu Yaptık

Son dönemde klimalara aşırı yüklenilmesi sonucunda enerji sıkıntısı gündeme gelince, sektörde yeni bir trend gündeme geldi. Çevre dostu, enerji tasarrufu sağlayan klimalar ön plana çıktı. Sabancı Holding bünyesindeki İklimSA da yeni markası Sigma’yla pazara yeni bir giriş yaptı.

Akşam Gazetesi



on dönemde klimalara aşırı yüklenilmesi sonucunda enerji sıkıntısı gündeme gelince, sektörde yeni bir trend gündeme geldi. Çevre dostu, enerji tasarrufu sağlayan klimalar ön plana çıktı. Sabancı Holding bünyesindeki İklimSA da yeni markası Sigma’yla pazara yeni bir giriş yaptı. Ozona dost R410 A gazlı, A enerji sınıfına ve inverter teknolojisine sahip Sigma, yüzde 80’e varan enerji tasarrufu sağlayan modelleri ile dikkat çekiyor. İklimSA Genel Müdürü Adnan Paputçu, ağustos ayı başında piyasaya çıkan Sigma’nın kendi segmentindeki yabancı markaların yarı fiyatına satıldığını belirtti.

Yüzde 44 büyüme
Adnan Paputçu’nun verdiği bilgilere göre Türkiye’de elektrik tüketiminin yüzde 8’ini klimalar oluşturuyor. 2002 yılından bu yana Türkiye’de klima fiyatlarının yaklaşık yüzde 50 düştüğünü belirten Paputçu, bu fiyat indirimi sayesinde klima talebinin arttığını, pazarın yaklaşık 7 katına çıktığını ifade etti. 2007 itibarıyla klimaların harcadığı enerjinin de yüzde 44 arttığını vurgulayan Paputçu, “Ancak bu pazarın yüzde 44 büyüdüğü anlamına gelmiyor. 2006 sonunda 1 milyon adet civarında olan pazarın 2007’yi 1 milyon 200 bin adetle tamamlaması bekleniyor” dedi. Tüketicinin klima seçerken çoğunlukla fiyat faktörünü ön planda tuttuğunu vurgulayan Paputçu, “Tüketici bilinçli değil, Türkiye’de satılan klimaların yüzde 50’den fazlası D enerji sınıfına dahil” dedi.

Türkiye’de klima pazarında 50’nin üzerinde firma ve 100’ün üzerinde marka bulunuyor. Adnan Paputçu, İklimsa’nın yüzde 10 paya sahip olduğu pazarın özelliklerini şöyle özetliyor: “Pazarın yaklaşık yüzde 7-8’ini birinci segmentteki ürünler oluşturuyor. Fiyat olarak da daha pahalı olan bu ürünler genelde Japon markalarından oluşuyor. Pazarın yüzde 50-55’ini de genelde yerli markalardan oluşan orta segment ürünler oluşturuyor. Kalan kısım ise ucuz fiyatlı alt segment ürünler.”

Türkiye’de üretim yapabiliriz
Adnan Paputçu, Sigma modellerini Malezya’da ürettirdiklerini belirtti ve ekledi: “Sigma, çok iddialı olduğumuz bir ürün. Sadece tanıtımını yapmak için de yaklaşık 2 milyon dolar yatırım yaptık. Sigma’nın kısa vadede kendi pazarını yaratacağını düşünüyorum” dedi. Paputçu, Sigma’nın hedeflenen başarıya ulaşması durumunda kısa süre içinde üretimi Malezya’dan Türkiye’ye kaydırabileceklerini ifade etti.

ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/klima-enerjide-gunah-kecisi-olunca-yuzde-80-tasarruflusunu-yaptik_55811.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!