Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Metro Çalışmaları Sırasında İzmir Büyükşehir’in Çiğli’de İşi Zor

Aliağa–Cumaova arası hafif raylı sistem projesinin hayata geçirilmesi için Çiğli’deki Kipa’ya ait arsanın kamusallaştırılması sırasında büyük bir s

Zaman



b>Aliağa–Cumaova arası hafif raylı sistem projesinin hayata geçirilmesi için Çiğli’deki Kipa’ya ait arsanın kamusallaştırılması sırasında büyük bir sorun yaşacağını ileri süren Devlet Demiryolları İzmir 3. Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, metro tartışmalarına yeni bir boyut kazandırdı.

Hatırlanacağı gibi Çiğli’liler metronun Çiğli’de de Karşıyaka gibi yeraltına alınmasını istiyordu

TCDD 3. Bölge Müdürlüğü’nü ziyaret eden İzmir Büyükşehir Belediyesi AK Parti meclis üyeleri, yetkililerden Aliağa–Cumaova arası hafif raylı sistem projesi hakkında bilgi aldı. Aliağa–Cumaova arası hafif raylı sistem projesi hakkında bilgi veren TCDD Bölge Müdürü Eriş, TCDD’nin üzerine düşen görevi yaptığını dile getirdi. Eriş, “Şu anda bu projenin en büyük handikapı Çiğli Kipa’nın önündeki arsanın kamulaştırılması. Bu arsayı kamulaştırmak kolay olmayacak. Şu anda projede buranın kamulaştırılması darboğaz olarak görünüyor. Kamulaştırma sırasında sorun yaşanacak gözüküyor.” dedi.

Aliağa–Cumaovası arasındaki demiryolundaki çalışmaların tamamlandığını ve 6 aydan bu yana hazır bir şekilde beklediğini ifade eden Eriş, “650 milyon dolara mâl olacak projenin 250 milyon dolarlık kısmını biz yaptık. 350 milyon dolarlık kısmını ise Büyükşehir Belediyesi yapacak. Hafif raylı sistem projesinin hayata geçirilmesi için İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD arasında 1999 yılında protokol imzalandı.

Protokole göre; İzmir Büyükşehir Belediyesi, banliyo güzergâhında yolcu taşıyacak tüm çeken–çekilen araçları temin etmek, 23 yüksek standartta istasyon ve durak ile 7 aktarma istasyonu inşaatını gerçekleştirmek, 11 karayolu alt ve üst geçidi ve 50 yaya üst geçidi inşaatını gerçekleştirmek, Karşıyaka’da 3 kilometre, Şirinyerde 2 kilometre demiryolu tüneli inşaatını gerçekleştirmek, çeken ve çekilen araçların bakım onarım atölyelerini inşa etmek ve işletmek ile banliyo hattı istasyon ve yolcu hizmetleri işletmeciliğini yürütmek maddeleri yer alıyordu. Biz TCCD olarak protolde yer alan bütün işleri yaklaşık olarak bir yıl önce bitirdik. Büyükşehir Belediyesi ise, sadece proje hazırlığını tamamlanmış, TCDD ve DLH görüşleriyle DPT ve hazine olurlarını aldı ve Halkapınar Gar inşaatını tamamlayarak TCDD’ye teslim etti. Bu projenin sadece Alsancak–Cumaovası arası için çalışma başlatılsa dahi en az tamamlanması 2 ile 2.5 yıl sürer. Bu proje hayata geçirildiğinde 10 yılda kendini amorti eder. Ayrıca şehiriçi ulaşımı çok büyük ölçüde rahatlatacağı gibi çevre kirliliğinin önüne geçer ve ekonomiye de büyük katkısı olur.” diye konuştu.



http://www.yapi.com.tr/haberler/metro-calismalari-sirasinda-izmir-buyuksehirin-ciglide-isi-zor_16607.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!