Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Mobilyacılar Krizden Çıkışın İlacını Reklamda Buldu

İstanbul'un Avrupa ve Anadolu yakasındaki mobilya merkezleri Masko ve Modoko, krizden çıkışın ilacını reklamda buldu. Ulusal televizyon kanallarından, havayolu şirketi dergilerine kadar her kanaldan mobilya merkezlerinin tanıtımını yapan mobilyacılar, krizde yüzde 70'leri bulan ciro kaybını telafi etmeye başladı. Reklam sayesinde satışlar ise

Referans Gazetesi
Mobilyacılar Krizden Çıkışın İlacını Reklamda Buldu

İstanbul'un Avrupa ve Anadolu yakasındaki mobilya merkezleri Masko ve Modoko, krizden çıkışın ilacını reklamda buldu. Ulusal televizyon kanallarından, havayolu şirketi dergilerine kadar her kanaldan mobilya merkezlerinin tanıtımını yapan mobilyacılar, krizde yüzde 70'leri bulan ciro kaybını telafi etmeye başladı. Reklam sayesinde satışlar ise yüzde 30 artış gösterdi.

Avrupa yakasında 550 mağazanın bulunduğu açık hava mobilyacılar sitesi Masko, 2009 yılının ilk aylarında ciddi bir daralma ile karşı karşıya kaldı. Masko esnafı, hızla biraraya gelerek projeler oluşturdu. Bu projelerin başında ise reklam ve tanıtım geldi. "Reklamın gücü bizi yanıltmadı" diyen Masko Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, krize rağmen satışlarını yüzde 35 oranında artırmayı başardıklarını söyledi.
    
Bütçenin yarısını birkaç ayda harcadık

Karcı reklam ve tanıtım için 1 milyon TL'lik yıllık reklam bütçesinin yarısını birkaç ayda harcadıklarını belirterek "Harcadığımız her kuruşun çok ciddi geri dönüşü oldu. Satışlarımız KDV indirimi ve mevsimselliğin de yarattığı rüzgar ile yükselişe girdi" diye konuştu. Hasan Karcı şunları söyledi: "Reklam konusunda ilk olarak dergilerle başladık. Havayolu şirketlerinden ev ve dekorasyon dergilerine kadar pek çok alanda reklam verdik. En önemli mecralardan biri de ulusal kanallar oldu. Ulusal kanallarda reklamlarımız bu ayın sonuna kadar devam edecek. Eylül ayı itibariyle bu mecrada tekrar görüneceğiz. Televizyona dönük bir projemiz de dizi sponsorluğu olacak. Vurdusu kırdısı olmayan bir aile dizisine sponsor olmayı düşünüyoruz."

Tanıtım çalışmalarını sürekli hale getirmek üzere aylık mobilya alışveriş dergisi çıkarmaya hazırlandıklarını da belirten Karcı, derginin sonbaharda yayın hayatına başlamasını hedeflediklerini söyledi. Masko'da kriz nedeniyle kepenek indiren ya da iflas eden mağaza bulunmadığını belirten Karcı, "Masko'nun mağaza sayısı 778. 550 adedinde mağaza var diğerleri boş. Ancak boş dükkanların krizle ilgisi yok" diye konuştu.
    
İhracat pazarlarına yönelik özel çalışma var

Kriz nedeniyle ihracatta yüzde 35'lik daralma ile karşı karşıya olan sektör için yurtdışı pazarların da öneminin arttığını söyleyen Karcı, Masko'nun geçen yıla ait 1 milyar 300 bin dolarlık mobilya ihracatının yüzde 15'ine imza attığını dile getirdi. İhracat konusunda da projeler hazırladıklarını anlatan Karcı, mobilya kenti Masko'nun web sitesine İngilizce ve Rusça'nın ekleneceğini söyledi. Bir diğer proje ise esnafın özellikle yurtdışı pazarlardaki fuarlarda Masko markası ile tanıtımını yapmak. Masko markasını sadece tanıtım stratejisi olarak değerlendireceklerinin altını çizen Karcı, "Bunun için teknik alt yapı çalışmalarımız var. Masko bir yapı kooperatifi olduğu için bu konularda hareket şansı biraz zayıf. Bu nedenle Masko markasıyla bir dernek ya da şirket kurulabilir" dedi.

350 mağazanın bulunduğu İstanbul Anadolu yakasındaki Modoko da reklamın büyüsüne kapıldı. Modoko Yönetim Kurulu Başkanı İ. Etem Özçelik, Modoko'nun kriz sürecinde çok küçük bir bütçeyle ancak ama getirisi yüksek reklam kampanyaları ile krizi az hasarla atlatmayı başardığını söyledi. Reklam bütçesinin bin dolarlarla ifade edilecek kadar az olmasına rağmen büyük fedekarlıklar yaptıklarını belirten Ethem Çelik, "Modoko krizde reklam sürecini çok iyi değerlendirdi. Bir kuşa değil birkaç kuşa aynı anda vuruş yapacak reklamları tercih ettik. Çünkü buna bütçe olarak zaten gücümüz yoktu. Kriz öncesinde zaten kampanyalarımız başlamıştı. Krizle birlikte ulusal kanallarda Modoko cıngıllarıyla görünür olduk. Radyo ve internet mecralarını ihmal etmedik. Tüm bunlar sonucunhda satışlarımızı yüzde 35'lere kadar çıkarmayı başardık" diye konuştu.

Bu konuda yeni projelerle yola devam edeceklerini belirten Çelik, özellikle ulusal kanallarda ve yazılı basında reklam vermeye devam edeceklerini söyledi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/mobilyacilar-krizden-cikisin-ilacini-reklamda-buldu_70351.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!