Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

NCKY, Otoyolda Kaya ve Taş Düşmelerine Karşı Önlemini Tekno Çevre ile Alıyor

Türkiye'de de artık otoyol kenarlarındaki kaya ve taş düşmelerine karşı tel grid sistemini kullanıyor. NCKY Adi Ortaklığı, Ankara-Pozantı, Kemerhisar-Eminlik kesimindeki otoyol projesinde tel grid sistemi tercih etti. Proje müdürü Serhat Yalçın, Pozantı otoyol projesini anlattı.

yapi.com.tr
NCKY, Otoyolda Kaya ve Taş Düşmelerine Karşı Önlemini Tekno Çevre ile Alıyor

Türkiye'de de artık otoyol kenarlarındaki kaya ve taş düşmelerine karşı tel grid sistemini kullanıyor. NCKY Adi Ortaklığı, Ankara-Pozantı, Kemerhisar-Eminlik kesimindeki otoyol projesinde tel grid sistemi tercih etti. Proje müdürü Serhat Yalçın, Pozantı otoyol projesini anlattı.

NCKY’nin kuruluşundan bize kısaca bahsedebilir misiniz?

Pozantı-Ankara oto yolu, 1998 yılında 10 kısımda ihaleye çıktı. 8. kısmının ihalesi kazanıldıktan sonra Yüksel, Nurol, Cengiz, Kiska inşaat firmalarının otoyol projeleri için bir araya geldiği NCKY Adi Ortaklığı kuruldu. 2000 yılının haziran ayında  projeye başlandı, şu anda  kısmı teslim olarak idareye teslim edildi. Karayolları Genel Müdürlüğü yolu trafiğe açtı. Bu yılın sonunda geçici kabulü verilecek. Bir yıl bakım döneminden sonra kesin kabul yapılacak.

Ankara-Pozantı, Kemerhisar-Eminlik kesimindeki projenin gidişatından bahsedebilir misiniz?

Bu proje, Adana'dan Pozantı'ya kadar gelen otoyol ağını Toroslar üzerinden Ankara'ya bağlayacak toplam 365 kilometrelik otoyol inşaatının 23.55 kilometrelik kesimini ve yapılacak bu otoyolu E90 Devlet Yolu'na bağlayacak 31.38 kilometrelik Ereğli bağlantı yolu inşaatı işini kapsıyor. Otoyolun ve bağlantı yolunun tamamı 2x3 şeritli. Taahhüdün kapsamında, 1 adet 522 metre uzunluğunda viyadük, 11 adet büyük sanat yapısı, 146 adet küçük sanat yapısı, 18 milyon metreküp toprak işi, 2 milyon 500 bin ton plentmiks alt temel, temel ve  bir milyon 70 bin ton bitümlü sıcak karışım işi yer alıyor. Yaklaşık 2 kilometre uzunluğunda 70 metre yüksekliğinde büyük bir yarma var; önemli iki üç barajın gövdesi kadar bir yapıda.



Açılmış olan yarmalardan kaya düşmelerine karşı ne gibi teknik önlemler almak gerekiyor?

Önlem olarak ilk başta yapılacak şey, yarma şevlerinin daha yatık yapılması. Bunun dışında uygun olan yerlerde püskürtme betonla şev yüzeyleri kaplanabilir, çelik grid uygulanabilir, şev dibinde yer varsa  etek duvarı tercih edilebilir.

Siz daha çok hangi sistemleri tercih ediyorsunuz?

İşin süratli ve düşük maliyetli olması açısından, uygulanabilen yerlerde çelik grid  tercih ediyoruz. Püskürtme daha zorlu ve maliyetli bir iş; hem de temiz bir çalışma yaratamıyorsunuz, asfalt ve şeve zarar verebiliyor. Çelik grid, daha temiz ve az maliyetli.

Bu sistemler aynı zamanda çevreci ürünler olarak biliniyor; siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Tercih noktasında diğer bir kıstas da bu. Püskürtme betonuyla kıyaslandığında çelik grid çevre dostu, tellerin arasında bitki yetişiyor, görüntü gözü rahatsız etmiyor.

Uygulama konusunda firma seçimini nasıl yapıyorsunuz?

Öncelikle firmanın finansal yapısının düzgün olması, yaptırılacak olan işteki tecrübesi etüt ediliyor. Bizim yaptıracağımız işe uygun referanslarının olması, kullanacağı malzemenin ve işin kalitesi çok önemli. Ayrıca kazalara karşı önlemlerini alacak, bu konuda titiz firma ve kişileri tercih ediyoruz. Kendi ekiplerimizde iş güvenliği konusunda  sürekli önlemler alıyor.

ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/ncky-otoyolda-kaya-ve-tas-dusmelerine-karsi-onlemini-tekno-cevre-ile-aliyor_83101.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!