Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Ne Zaman Bitecek Bu Metro Hatları?

Başkentte 2001 yılında yapımına başlanan yeni metro hatları 2009’da da yerinde saydı. 9 yıldır biri bitmeden diğerine başlanan hatların bazılarında kaba inşaat bile tamamlanamadı. CHP Ankara Milletvekili Yılmaz Ateş, Ankara ana ulaşım planına göre her yıl eski hatta 5 kilometre yeni raylı sistem hattının eklenmesi gerektiğini belirterek, “16 yılda

Cumhuriyet ANKARA
1 Ne Zaman Bitecek Bu Metro Hatları?

Başkentte 2001 yılında yapımına başlanan yeni metro hatları 2009’da da yerinde saydı. 9 yıldır biri bitmeden diğerine başlanan hatların bazılarında kaba inşaat bile tamamlanamadı. CHP Ankara Milletvekili Yılmaz Ateş, Ankara ana ulaşım planına göre her yıl eski hatta 5 kilometre yeni raylı sistem hattının eklenmesi gerektiğini belirterek, “16 yılda 90 kilometre yapılmalıydı. Bırakın 90 kilometreyi 9 metre bile devreye girmedi” dedi.

AKP’li Melih Gökçek yönetimindeki Anakent Belediyesi’nin 9 yıl önce başladığı metro çalışmaları 2009 yılında da yerinde saydı. Kentin her geçen gün artan trafik yoğunluğuna karşın bir türlü tamamlanamayan raylı sistem hatlarının proje üzerindeki tarihlere göre 2006, 2007 ve 2008 yıllarında hizmete girmesi gerekirken, çalışmalar aksadı. Gökçek döneminde Murat Karayalçın’ın Ankaray ve metro projelerinin tamamlanmasının dışında kentte yeni bir hat hizmete açılamadı.

Başkentte 1996 ve 1997 yıllarında Kızılay-Batıkent arasında sefer yapan metro ile Dikimevi-AŞTİ arasında sefer yapan Ankaray’ın hizmete açılmasının ardından yaklaşık 13 yıldır, kent genelindeki raylı sistem bir kilometre bile artmadı. Başkentliler yaklaşık 13 yıldır yalnızca toplam uzunluğu 23 kilometre olan raylı sistemle yetinmek zorunda kalırken, Avrupa başkentlerinde raylı sistemin uzunlukları 100 kilometrenin üzerine çıkıyor. Başkent genelinde yapımına devam eden 4 hat yıllardır yerinde sayıyor. Hatların henüz kaba inşaatları tamamlanamazken, elektronik altyapı ve istasyon çalışmalarının da yapılması gerekiyor. 2001 yılında yapımına başlanın Batıkent-Törekent-Sincan hattı tam 9 yıldır kaba inşaatı bitmeyen bir görüntü sergiliyor. Hat genelindeki inşaatların uzaması nedeniyle açılan tüneller ve istasyon çalışmalarında yıpranmalar meydana gelirken, hattın 28 Aralık 2007 tarihinde hizmete girmesi geriyordu.

Yıllar önce açılmaları gerekiyordu

Yapımına 8 Mart 2005 yılında başlanan Kızılay-Çayyolu hattının da yaklaşık 2 yıl önce 18 Mart 2008’de devreye girmesi gerekirken, bu hat kapsamında yapılan çalışmalar da neredeyse durma noktasına geldi. Yapımına 2005 yılında başlanan Tandoğan-Keçiören hattı da çalışmaların uzaması ve gerekli yatırımın yapılmaması nedeniyle 5 yıldır tamamlanamadı. Hattın 2 yıl önce 31 Aralık 2007 tarihinde hizmete girmesi gerekirken, bugün hattın kaba çalışmasının yarısı bile bitirilemedi. AŞTİ-Çayyolu hattı da yıllardır çalışmaları süren raylı sistem projelerinin başında geliyor. Hattın yapımına 2002 yılında başlandı. 8 yıldır süren çalışmalar kapsamında 9.3 kilometre uzunluğundaki hat da henüz tamamlanamadı. Çalışmaları süren AŞTİ-Çayyolu hattınının yaklaşık 4 yıl önce 2006 yılında hizmet vermeye başlaması gerekiyordu. Çalışması süren metro hatlarında 2009 yılında da gözle görülür bir ilerleme sağlanamazken, hatların geleceği konusunda da pek çok belirsizlik bulunuyor. Ulaştırma Bakanlığı’nın desteğini isteyen ve destek verilmesi durumunda hatların 2011 yılında açılabileceği yönünde açıklamalar yapan EGO Genel Müdürlüğü, aradığı desteği hükümetten bulamayınca hatların ne zaman açılacağına ilişkin yeni bir tarih de vermedi. Geçen yıl TBMM Başkanlığı’na bu konuda sunulan bir yasa düzenlemesi hükümetin istemiyle son anda geri çekilmişti.

Sözler tutulmadı

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Ankara Milletvekili Yılmaz Ateş, tam 16 yıldır AKP zihniyetinin Ankara’yı esir aldığını belirtti. 16 yıllık süre içerisinde Ankara’nın ana ulaşım planına göre her yıl 5 kilometre uzunluğunda raylı sistem yapılması gerektiğini belirten Ateş, “Yani 90 kilometre raylı sistem yapılması gerekiyordu. Ama bırakın 90 kilometreyi 9 metre bile raylı sistem devreye sokulmadı” diye konuştu. Metro çalışmaları konusunda Ankaralıların hem Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, hem de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından aldatıldığını ifade eden Ateş, şunları dile getirdi:

“Her iki seçim öncesinde de Sayın Başbakan Ankaralılara ‘Bu dönem bitiriyoruz’ sözünü vermiştir. 7 yıldır AKP tek başına iktidar olmasına rağmen daha tek metrelik metro yapmadı. Sözünü tutmadı. Bu nedenle Ankaralıların hem Başbakan Erdoğan’a hem de Gökçek’e sorması lazım. Bu aldatmaya son verilmesi gerekiyor.”

Ulaşımın Ankara’nın en belirgin sorunlardan birisi olduğunu ifade eden Ateş, şunları kaydetti:

“Metrolarda tünel açımı asıl çalışmanın yüzde 25 ile yüzde 30’unu oluşturur Tüneller tamamlansa dahi metronun yüzde 70 ile yüzde 75’lik kısmın ne bir projesi var, ne ihalesi var, ne de ayrılmış tek kuruş kaynağı var. Melih Gökçek, tünelleri dahi bankalardan çok yüksek faizlerle aldığı kredilerle, belediyeyi borçlandırarak yapmıştır. Bu nedenle 16 yılda 16 metre raylı sistem yapmayan birinin şimdi hangi tarihte yeni metro hatlarını yapacağı konusunda fikir yürütmek çok zor.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/ne-zaman-bitecek-bu-metro-hatlari_75462.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Melih Gökçek'in metrodan daha önemli işleri var. Plan program yapıyor. Kendisini fazla rahatsız etmeyin. En büyük amacı Guinness rekorlar kitabında afrikalıların bile kıramayacağı bir rekora imza atmak .Ltf sessiz olun ve izlemeye devam edin.(metroyu da artık unutun) YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!