ürkiye'nin önde gelen ofis mobilyası firması
Nurus, havaalanı terminal ürünleri için 2 milyon
avroluk yatırım yaptı. Nurus, havaalanlarının, 5 yıl içinde
portföylerinden yüzde 15-20 pay almasını hedefliyor.
Nurus Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Güran Gökyay, Levent'teki Satış
Pazarlama ve Yönetim Merkezi'nde düzenlediği basınla sohbet toplantısında, 84
yıldır mobilya üreten ve 4 fabrikada üretim yapan firmanın yurt içi ve yurt dışı
yatırımları ve hedefleri hakkında bilgi verdi.
Türkiye'de bu işin nitelikli ve normlara uygun yapılması ve Türkiye'nin MENA
(Ortadoğu ve Kuzey Afrika) bölgesinde etkili olmasını istediklerini ifade eden
Gökyay, ''Bizim bütün derdimiz bölgesel güç olmak. Markalı ihracata döndürmek,
markanın birliğini, referanslarını oturtmak'' dedi.
Türkiye'nin mobilya sektöründe inanılmaz şansının bulunduğunu, yeni
yapılanmış ve yeni makine parkuruna sahip mobilya sanayinin tasarım noktasını
iyi hale getirmesi halinde Türkiye mobilya sanayinin bayrağı İtalya'dan
alacağını kaydetti.
Nurus'un sektörünün bölgesel lideri olma yolunda ilerlediğini, 30 ülkede
100'ün üzerinde satış noktasını bulunduğunu belirten Gökyay, ''Biz 12-13 yıldır
yaptığımız yatırımlarla Portekiz'den Hindistan'a kadar coğrafyada Nurus'u marka
olarak satar vaziyetteyiz. Son bir yıldır Körfez'de yeniden yapılanmaya
başladık. Lübnan'dan başladık, Ürdün, Irak, Kuveyt, Katar, Umman, Suudi
Arabistan, Dubai, Fas, Mısır ve Nijerya'ya kadar sadece Nurus markasıyla bir
dağıtım kanalına ulaşmayı başardık. Hindistan'da 1.400 metrekarelik showroom
açtık. Hindistan'da 6 bin kişilik bir ofis yapıyoruz. Mısır'da HSBC Genel
Müdürlüğü'nü yaptık'' dedi.
Avrupa'da firmaların krize girmeleri ve yeni ürün olmamasının Nurus için
Avrupa'da yeni dağıtım kanalı ortaya çıkardığını ifade eden Gökyay, Almanya,
Milano ve Kopenhag'daki firmalardan çok ciddi talepler geldiğini, bunun
Avrupa'da ikinci dağıtım imkanı sağladığını söyledi.
Gökyay, ''Krizin içinde yatırımlarımızı durdurmadık. Ürün gamımız 3-4 firmada
ya var ya yok. Krizi büyüyerek aştık. Avro bazında ciroyu 2009 senesinde yüzde
30'un üzerinde artırdık. Geçen yıl yüzde 13 artırdık, bu yıl da yüzde 50'lik
artış hedefimiz var'' dedi.
Havaalanı Terminal Ürünlerinde Nurus 10. Firma
Son 3 yılda inşaat şirketlerinin ciddi şekilde havalimanı ve terminal
işletmeciliğine soyunduğunu kendilerinin de bunun önemli bir iş kolu olduğunu
düşünerek son 3 yılda ciddi yatırımlar yaptıklarını belirten Gökyay, şu
bilgileri verdi:
''Sadece havaalanı projeleri satmak üzere bir bölüm kurduk; e-port, Avrupa'da
tren terminallerini hedeflemiş bir satış kanalı. Bu mobilyada alışık olmadığımız
niş bir pazar. 'Ekmeğin' orada olduğunu düşünüyoruz. Bütün dünyada havaalanı
terminal ürünlerini üreten 9 firma var. Son 3 yılda yaptığımız yatırımlarla 10.
firma haline geldik. Ürün geliştirme, ürünün tanıtılması, sertifikasyonlarının
sağlanması için 2 milyon avroluk yatırım yaptık. Türkiye'de Sabiha Gökçen ve
Antalya Havalimanını yaptık. Türkmenistan'da Türkmenbaşı Havaalanını yaptık.
Abudabi'de teklif verdik. Şu anda Suudi Arabistan'da 25 bölgesel havaalanı
projesi var. Mısır'da havaalanı projeleri devam ediyor. Bakü devam ediyor. Bu
sene ve önümüzdeki sene içinde bitecek havaalanları var. Üsküp var. Biz buraya
girmeye çalışıyoruz. Sektörde TAV, Limak ve Çelebi gibi Türk firmalarının olması
bizim şansımızı artırıyor. Bu Türkiye markasının bilinmesiyle ilgili.
Havaalanlarının 5 yıl içinde bizim portföyümüzden aşağı yukarı yüzde 15-20 pay
almasını hedefliyoruz.''
Libya'daki gelişmeleri de değerlendiren Gökyay, bu ülkeye ekim ayında 12
milyon avroluk 55 uçak dolusu mobilya indirdiklerini ve yaptıkları işlerin
parasını aldıklarını, ancak ellerinde 65 milyon avroluk mobilya teklifinin
bulunduğunu ve bunun şu anda kaldığını söyledi. Gökyay, ayrıca Libya'da devletin
kendilerinden bir mobilya fabrikası kurmalarını istediğini, bunun
fizibilitelerinin yapıldığını, ancak gelişmeler nedeniyle durduklarını
söyledi.
''Bu yıl 70-80 milyon dolar ciro hedefliyoruz''
Türkiye'de merdiven altı çok fazla mobilyacı bulunduğunu, bu nedenle
kendilerinin toplam sektör içinde ne kadar paya sahip olduklarına ilişkin net
bilgi veremediklerine işaret eden Gökyay, ''A-Plus ofis yapısında biz pazardan
yüzde 60-65 pay alırız. Geçen yılki ciromuz yaklaşık 50 milyon dolar
civarındaydı. Bu yıl toplamda 75-80 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Geçen yılki
cironun yüzde 45'lik kısmını ihracattan elde ettik'' dedi.
Gökyay, Türkiye'de firmaların uzmanlaşmaya başladıklarını, kendilerinin de
ofis mobilyası ustası olduklarını dile getirerek, 12-13 yıldan beri tasarım
dilinde bireyi merkeze alan, çalışanın mutluluğu ve verimliliğini hedefleyen
ürünler geliştirdiklerini söyledi.
Nurus'un algı olarak pahalı ofislerin mobilyası gibi görüldüğünü, ancak bunun
doğru olmadığını ifade eden Gökyay, sadece üst pazara değil, üstten bir miktar
aşağıya da mal ürettiklerini kaydetti.
Gökyay, ''Bu algıyı yıkmak istiyoruz. Nurus'un kaliteli ürünlerini
küçük ve orta ölçekli ofislere de dağıtım kanalıyla sunmak istiyoruz. Tüketiciye
kendi ofisini hızla yerleştirme imkanı veriyoruz. Kişiselleştirebilecek küçük
ürünler çıkardık. Hem Türk, hem de genç yabancı tasarımcılarla çalışmalarımız
var. 20'nin üzerinde uluslararası tasarım ödülünü barındıran tek sanayi kuruluşu
Nurus. Ev mobilyası markası olmak fikrimiz hiçbir zaman yok. Yatak odası
mobilyası hiçbir zaman Nurus'dan çıkmayacak. Tek kişilik küçük bir ofis 900
liraya Nurus'tan alınabilir. 3 günde ürün alabiliyorsunuz. 35 bin bitmiş ürün
reçetesi var. Bu yıl 12 yeni ürün geliştirdik'' diye konuştu.
|