Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Okul Yolunda İnşaat Çilesi

Yeni ders yılının ilk zilinin çalmasına 10 gün kala başkentin önemli güzergâhlarında süren yol inşaatları, yurttaşları ''kara kara'' düşündürüyor. Ankara'da halen trafik akışının yoğun olduğu 1 kavşak, 2 ana arter ve 4 metro hattında çeşitli çalışmalar yapılıyor.

Cumhuriyet ANKARA
Okul Yolunda İnşaat Çilesi

eni ders yılının ilk zilinin çalmasına 10 gün kala başkentin önemli güzergâhlarında süren yol inşaatları, yurttaşları ''kara kara'' düşündürüyor. Ankara'da halen trafik akışının yoğun olduğu 1 kavşak, 2 ana arter ve 4 metro hattında çeşitli çalışmalar yapılıyor.

Anakent Belediyesi'ne bağlı ekiplerce yürütülen yol çalışmaları, okulların açılması öncesinde öğrencilerin ve velilerin ulaşım sıkıntısı yaşamasını gündeme getirdi. Siyasiler, uzmanlar ve başkentliler tarafından eleştirilen katlı kavşaklar, aynı yolda defalarca yapılan genişletme çalışmaları ve yıllardır halen bitirilemeyen metro inşaatları, özellikle sonbaharın başladığı eylül ayında aşırı yağmurların da kendini göstermesiyle başkentliler için ''işkenceye'' dönüşecek. Başkentte halen devam yol inşaatları ve son durumları şöyle:

Esenboğa Yolu: Anakent Belediyesi'nden yapılan son açıklamada, yoldaki genişletme çalışmalarının bitirildiği ve tamamen trafiğe açıldığı bildirildi. Ancak, bağlantı yolları ve peyzaj çalışmaları henüz tamamlanmadı. Yeni aydınlatma direkleri de dikilmedi.

Eskişehir Yolu:Sivil toplum örgütlerinin ve yurttaşların tepkisine karşın 4. kez genişletme çalışmalarına sahne olan güzergâhtaki inşaatlar halen sürüyor. Araç trafiğinin oldukça yoğun olduğu yol, hem toplu taşım araçları hem de özel vasıtalar tarafından kullanılan başkentin en işlek hatlarından biri.

Kuğulu Kavşağı: Anakent Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülen altgeçit inşaatı devam ediyor. Pek çok tartışmayı beraberinde getiren ve 3 ayrı kanattan yargıya taşınan altgeçitin yapımının önündeki yasal engeller, Ankara Nöbetçi İdare Mahkemesi'nin verdiği kararlar sonrası kalktı. Altgeçitin bitirilmesi ve yolun tam olarak kullanıma açılmasının yaklaşık 2 ay süreceği öğrenildi.

Metro İnşaatları: Yapımına 2001 yılında başlanan Batıkent-Sincan, 2002'de başlanan Aşti-Çayyolu, 2003'te başlanan Kızılay-Söğütözü ve Ulus- Keçiören ile geçen yıl başlanan Kızılay-Çayyolu hatlarında 3. etap metro inşaatları sürüyor. Anakent tarafından, inşaatların ne zaman tamamlanacağına ilişkin bir tarih bildirilmedi.

'Okullara geç kalınabilir'
Tüm Öğrenci Velileri Dayanışma Derneği (Öv-Der) Genel Başkanı Enver Önder, ''Çocuklarımız yarınlarımızın sahibi, bizlerin geleceği. Onları koruyup kollamamız, yaşanan mekânları onlara göre düzenlememiz gerekirken her şey ranta göre ayarlanıyor'' yorumunu yaptı. Çeşitli güzergâhlarda devam eden yol inşaatlarının veliler ve öğrenciler için ulaşım sıkıntısını, okula geç kalmayı, hatta kazaları da beraberinde getireceğini söyleyen Önder, ''Çocuklarımız zaten okullarda birçok sorunla yüz yüzeyken, bir de daha okula gitmeden yollarda birçok sıkıntıyla karşılaşacak, güç durumda kalacak'' dedi. Önder, kent yöneticilerini ve Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerini, biraz daha ''insaflı ve ölçülü'' düşünmeye çağırdı.

TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Savaş Zafer Şahin ise okullara ulaşımda yaşanan ve yaşanabilecek sıkıntıları şöyle dile getirdi:

Özel okullar kent dışında, yerleşkeler halinde eğitim vermeyi tercih ediyor. Bu da beraberinde belli bir toplum kesiminin buralara yönelmesini getiriyor. Aileler ya burada yaşıyor, ya da sürekli okulların bulunduğu yere gidip geliyor. Her iki şekilde de kent dışı olarak tanımlanan yerlere gidiş gelişi sağlayan güzergâhlarda araç yoğunluğu söz konusu oluyor.

Kamu okulları açısından da yine bazı okullara yoğunlaşılması söz konusu. Bu okullar daha merkezi noktalarda. Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğrencilerin eve yakın okullarda okumasını önermesine karşın, veliler çocuklarını istediği okula yazdırıyor. Dolayısıyla bu okullara gidiş-geliş için kullanılan araçlar da yoğunluğa neden oluyor. Uzun servis kuyrukları oluşuyor.

İki tarihten sonra trafik yoğunluğu artıyor: Biri üniversite sınav sonuçlarının açıklanması, diğeri de okulların açılmasının ardından... Servisler, kentiçi trafiğindeki yoğunluğu artırıyor. Buna bir de dersanelere giden öğrencileri eklediğimizde, belediyenin tüm bu süreçleri dikkate alarak çalışma yürütmesinin gerekliliği ortaya çıkıyor.

Anakent Belediyesi'nin ulaşım yatırımları okullara gidiş-gelişleri dikkate alarak yapılandırılmıyor. Servis araçlarının kullandığı ana akslarda her yaz, yol çalışmaları yapılıyor. Halen devam eden çalışmalar, okullar açılana kadar yetişmezse çok ciddi sıkıntılar ortaya çıkacak. ''Bitti'' denen yollarda, sadece asfaltlama yapıldığını görüyoruz. Birçok altyapı eksikliği var. Tüm bunlar, eylül ve ekim aylarında öğrenciler ve veliler açısından ciddi sorun çıkaracak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/okul-yolunda-insaat-cilesi_48206.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!