Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Plaka Fiyatları Yükselir!

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, İstanbul'daki trafik sorununun çözümü için plaka sayısının dondurulmasını istemesi ulaşımcı akademisyenlerin tepkisini çekti.

Milliyet Gazetesi
Plaka Fiyatları Yükselir!

aşbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, İstanbul'daki trafik sorununun çözümü için plaka sayısının dondurulmasını istemesi ulaşımcı akademisyenlerin tepkisini çekti. Öneriye sert tepki gösteren Prof. Dr. Zerrin Bayraktar, bir yandan arabalar için karayolu tüneli yaparken diğer taraftan plaka sayısını dondurmak istemenin bir çelişki olduğunu söyledi.

Başbakan'ın önerisine, "Böyle bir laf edilmez" şeklinde tepki gösteren Prof. Bayraktar, "Bence yeni bir rant kapısı arıyorlar. Bunun tek anlamı bu" dedi. İstanbul'daki araç numaralarını sınırlamakla hiçbir şey elde edilemeceğini savunan Bayraktar, Başbakan Erdoğan'ın, İstanbul'un trafik sorununu çözmek için toplu taşıma geliştireceğini söylemesi gerektiğini belirtti.

'Rant kapısı yaratır'
Yeraltı karayolu tüneli açıp daha sonra da plaka sayısını sınırlamanın yeni bir rant kapısı yaratacağını öne süren Bayraktar, "Araba alan plaka bulamayacak. Plaka piyasası oluşacak. Plaka fiyatları yükselecek. Birden fazla arabaya sahip olan kişi plakaların bazılarını bu piyasada satacak. Plakaları sınırlamak İstanbul'un trafik sorununa çözüm olamaz" dedi. Başbakan'ın bu öneri ile insanların zenginliğine karşı bir durum sergilediğini belirten Bayraktar, şunları söyledi:

"Ben ulaştırmacı olarak diyorum ki, insanların keşke bir değil 3 tane arabası olsa. Bu trafik sorunu demek değildir. İşe giden insanları toplu taşıma araçlarıyla taşırsınız, diğer insanlar zaten problem yaratmaz. Yaratsa bile trafik sıkışıklığından şikâyetçi olmaz. Kent içi trafiğini bu şekilde çözmeniz gerekir. Buradaki amaç iş-ev, okul-ev yolculuklarının toplu taşımayla yapılması. Bakın bir metro yaptılar 8 kilometrelik, bir şey değil. Ama sorun Yeni Levent'te oturana, kim Taksim'e arabasıyla gidiyor?"

'Tek çare toplu ulaşım'
Bayraktar, İstanbul'un ulaşım sorunu için tek önerisinin toplu taşımacılık olduğunu belirterek İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın yeraltı karayolu tüneli projesine karşı çıktıklarını ve Topbaş'ın kendilerine cevap bile veremediğini söyledi.

Yeraltına tünelin ancak metro için açılmasının doğru olacağını, bu projeye karşı çıktıklarında da kendilerine "İnsanlar araba sahibi olmasınlar mı?" şeklinde cevap verildiğini anlatan Bayraktar, "Bu söylemle plakaları sınırlandırmayı istemek çelişki değil" dedi.

Raylı sistem ve toplu taşımacılık geliştirildiğinde sorunun çözüleceğini savunan Bayraktar, sürekli katlı kavşak yapılmasını da eleştirdi ve toplu taşımaya önem verilmesini istedi. Maslak'ta yapımı devam eden katlı kavşağın oradaki trafik sorununu çözemeyeceğini anlatan Bayraktar, "Maslak'taki katlı kavşağı yapana kadar altındaki metroyu bitir" dedi.

Formüle Baykal'dan tepki: 'Yasak hemşerim' noktasına geldiler

CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, yasakçı değil düzenleyici yaklaşım gerektiğini belirterek, belediyelerdeki yolsuzlukların da Erdoğan'ı "yasak hemşerim" noktasına getirdiğini vurguladı. Baykal, AKP'ye şöyle seslendi: "15 yıldır İstanbul'u siz idare ediyorsunuz. Verilmesi gereken bir hesap yok mu? Bu sorun dünyada toplu taşımayla hallediliyor. 15 yıl önce projeler yapılmış, siz bunu ikiye bile katlayamadınız. Belediyeler büyük rant yaratan imar değişiklikleri yaptı, bu büyüme karşısında altyapı yetersiz kaldı."

SHP'den Eedoğan'a: Rize'den gelirken vize aldınız mı?

SHP Genel Başkan Yardımcısı İlhan Göğüş, Başbakan Erdoğan'ın İstanbul'a plaka sınırlaması getirilmesi yönündeki sözlerine "İstanbul'a vize demek faşizmdir" diyerek tepki gösterdi. Göğüş, "Siz Rize'den İstanbul'a gelirken vize mi almıştınız? 3 dönemdir İstanbul'da Erdoğan ve AKP yönetimleri var. İstanbul'un sorunlarını çözmeyi başaramadılar. Bir gün Sayın Topbaş 'para bulamadığım için metro yapamıyorum' diyor. Ertesi gün Sayın Erdoğan 'altyapı yetersiz' diye plaka tahdidi koymaya kalkıyor" dedi.

Deli Dumrul formülü yoğunluğu azalttı

NEVSAL ELEVLİ
İngiltere'nin başkenti Londra'da şehir merkezine paralı giriş uygulaması (congestion charge-sıkışıklık ücreti) geçen yıllarda, Londra'nın 'Kızıl Ken' lakaplı sosyalist Belediye Başkanı Ken Livingston'un trafik kaosunu ortadan kaldırma çabaları çerçevesinde başlatıldı. Uygulama başladığında kent merkezine giren her araçtan 5 sterlin günlük ücret alındı. Belediye Başkanı Ken Livingstone uygulamanın hem kent merkezindeki araç yoğunluğunu azalttığını hem de belediye için iyi bir gelir kapısı haline geldiğini görünce paralı giriş çemberini büyüttü, ücretini 8 sterline çıkardı. Uygulama sayesinde hava kalitesinde de düzelme görüldü.

Tercihli yollar ile bisiklet yolu artırıldı

SABETAY VAROL
Fransa başkentinde dört yıldır yerel yönetimi elinde bulunduran Bertrand Delanoe başkanlığındaki Sosyalist Komünist Yeşil İttifakı, kamu taşımacılığını teşvik amacıyla, kentin neredeyse tüm caddelerine "tercihli yol" ve bisiklet sürücüleri için özel yollar açtı. Bunlara ek olarak yaya kaldırımları da genişletildi. Amaç özel oto sahiplerini olabildiğince trafiğe çıkmaktan caydırmak. Her ne kadar Delanoe, atmosfer ısınmasına yol açan gaz salınımını azaltmayı hedefleyen bu projesinde belli oranda başarılı olduysa da, Parisliler ve kenti transit amaçlı kullanan nakliye araçlarının sürücüleri alışkanlıklarından tam anlamıyla vazgeçmiş değil.

Halk 'evet' dedi, kent merkezi paralı oluyor

İRFAN KURTULMUŞ
İsveç'in başkenti Stockholm'de şehir merkezine giren motorlu taşıtlardan ücret alınması için 3 Ocak 2006 tarihinde bir deneme uygulaması başlatıldı. 31 Temmuz 2006 tarihine kadar devam eden deneme sürecinde her 5 arabadan birinin şehir trafiğinden azaldığı gözlendi. İsveç'te 17 Eylül 2006'da yapılan genel ve yerel seçimler sırasında, yalnızca "Stockholm'de şehir içine girecek motorlu taşıtlardan para alınsın mı?" konulu bir referandum yapıldı. Stockholm halkı "evet" oyu verdi. 2007 içinde Stockholm'de şehir içine paralı giriş işlemi başlatılacak.

Norveçli paralı girişe alıştı, aracı bırakmadı

İRFAN KURTULMUŞ
Norveç'in başkenti Oslo'da ve ülkenin birçok büyük kentinde motorlu araçların şehir içine her girişinde 20 kron (7 YTL) alınıyor. 80'li yılların sonunda yürürlüğe giren bu uygulama başlarda trafiği ciddi ölçüde rahatlattı. Yaklaşık 20 yıldır uygulanan paralı giriş sistemine Oslo halkı o kadar alışmış ki artık otomobilini evde bırakmıyor. Şehrin içine arabasıyla gelerek 20 kronu seve seve veriyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/plaka-fiyatlari-yukselir_50865.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!