Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Projeler ‘Plan’da Kalıyor

Anakent Belediyesi, Ankara için yaşamsal önemi olan Dikmen Vadisi 4. ve 5. Etap, Başkent Doğalgaz AŞ’nin özelleştirilmesi, Işıklı-Gerede Sistemi Projeleri ile Keçiören, Çayyolu ve Sincan metrolarını 2009 yılında da yaşama geçiremedi. Anakent Belediye Meclisi CHP Grup Başkanvekili Yaşar Çatak 2009’un, belediye politikalarının iflas ettiği ve

Cumhuriyet Ankara
Projeler ‘Plan’da Kalıyor

br />
Şeffaflık uygulamada olur

“Şeffaflıkta Türkiye de bir numara olmak” gibi bir stratejik amaca yer verilmiş. Şeffaflık söylemekle, yazmakla değil, uygulama ile gösterilir. Yasada olmasına karşın komisyon çalışmalarına muhtarların, ilgili oda ve STÖ temsilcilerinin katılması sağlanmıyor. Tutanaklar Meclis üyelerine verilmiyor, encümen kararlarını internetten yayınlanması önerimize kulak tıkanıyor. Bu durumda şeffaflık sözde kalıyor.

Sosyal patlama tehlikesi var

“Kentte sosyal patlamayı önlemek için her türlü sosyal yardım projelerini hayata geçirmek” de belediyenin bir başka stratejik amacı olarak raporda yerini alıyor. Bu anlatım bir gerçeğin de itirafıdır. Demek ki Ankara bir “sosyal patlama” tehlikesi ile karşı karşıya. Yardımlarla bu tehlike önlenmeye çalışılmaktadır. Bir başka sonucu da TÜİK verilerinden görüyoruz ki Ankara işsizliğin ve suçluluğun (hükümlünün) en az olduğu il değildir.

Söz var eylem yok

Yıllardır söylenen ancak yaşama geçirilmeyen projeler raporda hedef ve amaç olarak yer alıyor. Bunlar, kullanıldıktan sonra arıtılmış olan suyun yeşil alan sulama suyu olarak kullanılması için Tatlar Arıtma Tesisi’nden kente su hatlarının bağlantısını temin etmek, çevredeki kirliliğe neden olan Ankara Çayı’nı ıslah etmek, sokak hayvanları için barınak yapmak ve otogalerilerinin kent dışına taşınmasıdır.

Otobüs filosu çok yaşlandı

Elektrik Gaz ve Otobüs İdaresi EGO’nun şimdi sadece “O” su kaldı. Raporda “Ekonomik ömrünü tamamlamış 10 ve üzeri yaştaki otobüslerin toplu taşımdan çıkartılması çalışmalarının bir plan ve program çerçevesinde yürütüldüğü” anlatılıyor. Ancak rapor incelendiğinde; otobüs filosunun yarıya yakını yani 962 adeti 10 yılı aşan modelde. Neredeyse 700 otobüsün yaşı 15’in üzerinde. 200 kadar otobüs ise 20 yıldan fazla süredir filoda. Bu araçlarında hızla doğalgazlı, klimalı otobüslerle yenilenmesi, Ankara için hızlı, ekonomik ve konforlu toplu taşımın sağlanması gerekiyor. Toplu taşımdaki yılbaşı zammı Ankara halkı ve özellikle öğrenciler için dayanılmaz olmuştur. Bu zamlar makul bir düzeye çekilmeli, öğrencilerin okullarından aldıkları resmi kimlik paso yerine geçmeli ve ayrıca öğrencilerden paso ücreti alınması uygulamasından vazgeçilmeli.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/projeler-planda-kaliyor_79269.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!