Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Ray Bakımı Yapmamak için Tren Seferlerini Kaldırdılar

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Sendikası İzmir Şubesi Başkanı Kemal Akkaş, TCDD'nin İzmir-Denizli hattında çalışan 12 treni seferden kaldırdığını söyledi.

BirGün Gazetesi



aylı taşıma sisteminde köklü bir geçmişe sahip olan Türkiye, 'en ucuz ve en güvenilir' olma özelliğini her geçen gün kaybediyor. Yaşanan tren kazaları, 'demiryolu sisteminde neler oluyor?' sorusunu gündeme taşırken, soruya en iyi cevabın son yıllarda uygulanan politikalarda gizli olduğu dikkatlerden kaçmıyor.

Tren kazaları, Türkiye'nin gündemine, 23 Temmuz 2004 tarihinde Pamukova'da meydana gelen hızlandırılmış tren kazasıyla girmişti. Uzmanların, "Bu tren, bu raylar üzerinde giderse riskli olur" uyarısına rağmen, hükümetin uygulamaya soktuğu hızlı tren, 37 kişiye mezar olmuştu. Ulaştırma Bakanlığının ve hükümetin hiçbir siyasi sorumluluk almadığı bu kazada 81 kişi de yaralanmıştı.

Sorumluluğun tren şefi ve çalışanlara yıkıldığı bu kazanın üzerinden 4 yıl geçtikten sonra bu kez, g kişinin ölümüyle ülkenin gündemine girdi. 27 Ocak 2008 tarihinde Denizli'ye gitmekte olan Pamukkale Ekspresi'nin vagonlarının Kütahya yakınlarında raydan çıkması sonucu 9 kişi hayatını kaybetti, 30 kişi yaralandı. Olayla ilgili olan 3 TCDD görevlisi tutuklandı ancak onlar da daha sonra kefaletle serbest bırakıldı.

2008 yılının Ocak ayının başında 9 kişinin ölümüyle başlayan kazalara her geçen gün yenileri eklenerek devam etti. Aydın'ın İncirliova ilçesinde, Söke-Nazilli seferini yapan yolcu treninin arka vagonu raydan çıkarak, yaklaşık 50 metre sürüklendi. Ölen ya da yaralanan olmayan kazada, görgü tanıkları vagonun sürüklenirken devrilmediğini, yolcuların bu nedenle kazadan yara almadan kurtulduğu belirtildi.

Hemzemin geçitlerde güvenlik yok

Yaşanan kazalar genellikle 'trenin raydan çıkması' sonucu meydana gelirken, bazen de hemzemin geçitte yeterli önlem alınmaması faciaya davetiye çıkartabiliyor. Geçtiğimiz aylarda İskenderun'da meydana gelen kaza bu duruma örnek teşkil ediyor. İskenderun'dan Malatya'ya giden bir yük treni, hemzemin geçitte karşıdan karşıya geçmek isteyen Şehmuz Cücü'nün kullandığı otomobile çarpmıştı. Çarpmanın etkisiyle bir süre raylarda sürüklenen araç, parçalara ayrılmıştı. Ağır yaralanan sürücü Şehmuz Cücü kaldırıldığı Hastane'de yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamamıştı.

Türkiye'de demiryolu işletmeciliğinde her yıl en az 500 km yolun bakım ve onarım çalışmasının yapılması gerekirken, uzun zamandır yapılmayan bu çalışmalar kazalara gerekçe olmaya devam ediyor. Ankara-İstanbul arasını hızlı trenle bağlayacağını, bunun da asrın projesi olduğunu açıklayan AKP iktidarı ve TCDD Yönetimi 10 bin km'lik demiryolu şebekesini kendi kaderine terk etmiş durumda...Yıllardır bu yolların güvenlikli bir trafik için gerekli olan yol yenilemesi bakım ve onarımı yapılamamakta...

AKP hükümetinin 'demiryolları' konusundaki tavrı her geçen gün daha da netlik kazanırken, şu durumda yaşanan ölümlere yenilerinin ekleneceğini bilmek için 'kâhin' olmak gerekmiyor. Öyle ki, yaklaşık 150 yıllık olan tren rayları bakımsızlık yüzünden tehlike sinyalleri vermeye devam ediyor. Yaşanan kazalara ilişkin birçok kez uyarıda bulunmasına rağmen AKP hükümeti tarafından dikkate alınmayan Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), yenileme ve onarım çalışmaları yapılmaması halinde daha önümüzdeki günlerde daha büyük kazaların kaçınılmaz olduğunu belirtiyor.

AKP ile birlikte kazalarda artış var

Türkiye'nin raylı taşıma sistemi ve aksaklıkları konusunda bilgi veren, BTS Alsancak Garı İşyeri Temsilcisi Bülent Çuhadar, son dönemlerde demiryollarında yaşanan ölümlü kazalarda yaşanan artışa dikkat çekerek, "Bu kazalar özellikle 2002 yılında AKP'nin iktidara gelmesiyle arttı. İşbilmez kişilerin demiryollarında çeşitli kademelere atanmasıyla da kazalar kaçınılmaz oldu. Yanan kazaların AKP dönemine denk gelmesinin 'tesadüfle açıklanır bir yanı yoktur" dedi. AKP hükümetinin, 'demiryollarını yeniliyoruz' şeklindeki açıklamalarını eleştiren Çuhadar, "Bu hükümetin demiryolları konusunda söylediği tek bir doğru vardır; o da hiç olmadığı kadar demiryollarına para aktarıldığıdır. Ancak, aktarılan para nasıl kullanılıyor? Tartışma konusu olan da budur. Yani, para aktarılıyor ama bu para 'hızlı tren ve badana-boya' işlerine harcanıyor. Hiçbir ray sisteminde yenileme ve bakım yapılmıyor" diye konuştu.

Personel yarıya indirildi

2002-2008 yılları arasında demiryollarında çalışan personelin yarı yarıya düşürüldüğünü vurgulayan Çuhadar, mevcut kadronun gereğinden fazla iş yüküne maruz bıraklıdığını ifade etti. Demiryolu tarihinin 'kanlı bir tarih' olduğuna dikkat çekti.

Suçlanan makinist: Sistem aklanıyor

30 yıldır makinistlik yaptıktan sonra Aydın'da meydana gelen tren kazasından sonra 'görevinden el çektirilen' Mevlüt Eski, AKP'nin demiryolları konusundaki politikasını eleştirerek, "Ben yıllardır bu işi yapıyorum ve bugün kadar hiçbir kaza yaşamadım. Son yıllarda yolların son derece tehlikeli olduğunu görüyorduk. Biz bu işi 'kelle koltukta' yapıyoruz" dedi.

* * *
İzmir-Denizli treni seferden kaldırıldı

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Sendikası İzmir Şubesi Başkanı Kemal Akkaş, TCDD'nin İzmir-Denizli hattında çalışan 12 treni seferden kaldırdığını söyledi. Akkaş, TCDD yönetiminin, demiryolu hatlarını kaderine terk ettiğini, hatların bakım ve onarımının yapılmadığını öne sürdü. BTS Şube Başkanı Akkaş şöyle konuştu: "TCDD yönetimin görevi trenleri seferden kaldırmak değil, bakım ve onarımını zamanında yaparak güvenli ulaşımı sağlamaktır. Bu uygulama bile bizim yıllardır söylediğimiz yanlış uygulamaların bir teyididir. Bugüne kadar, çalışanların, bilim insanlarının uyarılarına kulak tıkayarak onlarca vatandaşımızın ve demiryolu çalışanının hayatını kaybetmesine, yüzlercesinin sakat kalmasına neden olan TCDD yönetimini kamuoyunu yanıltmaya son vermeye, kaynakları siyasi şov adına kullanmayıp seyrüsefer güvenliğine harcamaya, atama ve yükselmelerde ehliyetsiz ve iş bilmez yandaşlık uygulamalarından, TCDD nin talan ve tasfiyesinden vazgeçmeye çağırıyoruz" diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ray-bakimi-yapmamak-icin-tren-seferlerini-kaldirdilar_59535.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!