Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Rüzgârdan Korunmak İçin Kanyon'a Naylon Branda

İstanbul'un açık havada alışveriş imkanı sağlayan en lüks komplekslerinden Kanyon, kış aylarında soğuk rüzgârların estiği caddeleriyle gündemde. Bu nedenle müşterilerinden de tepki alan çarşı yönetimi, sorunu oldukça ucuz maliyetli olan naylon branda ile çözdü.

Zaman Gazetesi
Rüzgârdan Korunmak İçin Kanyon'a Naylon Branda

stanbul'un açık havada alışveriş imkanı sağlayan en lüks komplekslerinden Kanyon, kış aylarında soğuk rüzgârların estiği caddeleriyle gündemde. Bu nedenle müşterilerinden de tepki alan çarşı yönetimi, sorunu oldukça ucuz maliyetli olan naylon branda ile çözdü.

Kanyon yöneticileri, "Kapalı alışveriş merkezi konsepti"nden farklı tasarımla inşa edilen çarşıya gelen müşterilerin zaman içinde bu duruma alışacaklarını savunuyor.

169 mağaza ve 170 konutun bulunduğu komplekste Türkiye'nin ve dünyanın en ünlü markalarının şubeleri bulunuyor. Levent metrosuna yakınlığı ile ulaşım açısından da rahat olan Kanyon, klasik kapalı alışveriş merkezlerinden farklı olarak dışa açık sokaklardan oluşuyor. Ancak, lüks çarşının açık hava konseptine müşteriler alışamadı.

Kanyon Pazarlama Müdürü Binnaz Dinçer, ziyaretçilerin havalar açıkken alışveriş merkezini beğendiğini ve tercih sebebi olduğunu ifade etti. Dinçer, Kanyon'a gelen tepkileri, Türkiye'de bu anlayışla hayata geçirilen ilk proje olmasına bağladı. Çarşıda ziyaretçilerin açık hava koşullarından en az etkilenmesi için alınan tedbirleri ise şöyle anlattı:

"Aralık ayı içinde bazı noktasal çözümler uygulamaya geçirildi. Bu çözümler Kanyon'un üzerinin kapatılması şeklinde genel konsepte aykırı radikal mimari çözümler değil. Konut bahçesinden ofis kulesine doğru gerilen tente, Kanyon'un içinde oluşan hava akımını perdelemek üzere oluşturuldu. Diğer taraftan, en alt katta oluşan akımı kesmek üzere Apple ile Douglas mağazaları arasındaki hatta bir dizi cam panel yerleştirildi. Bu çözümlerle eşzamanlı olarak, ısıtıcılar da tam kapasitesili olarak devreye alındı. Ayrıca, çarşı içindeki yürüyen merdivenlerin çevrelerindeki ek ısıtıcılar da çalıştırıldı. Yine B1, G ve K1 katlarında ve Ecza Sokak yönünden çarşı içine doğru PVC perdelerle ısı düzeyinin artırılması hedeflendi."

Bu tedbirler için cüzi bir yatırımın yapıldığını söyleyen Dinçer, naylonların kışın takılıp yazın sökülecek şekilde hazırlandığını ifade etti.

Alışveriş merkezinin pazarlama müdürünün verdiği bilgiye göre, hafta içi ortalama 22 bin, hafta sonu da 30 bin kişi çarşıyı ziyaret ediyor. Ekim ayından bu yana ziyaretçi sayısında artış var. Kanyon'da 37 bin 500 metrekare kiralanabilir çarşı alanı üzerinde toplam 160 mağaza bulunmakta. Kiralanmamış dükkan yok. Bunlardan 25'i kafe, bar ve restoran, yaklaşık 20'si hizmet, geri kalanı perakende mağazaları. Kanyon'da ayrıca 9 salonlu bir sinema ve önümüzdeki haftalarda açılacak olan 4 bin metrekarelik bir spor merkezi bulunuyor. New York'ta ikiz kulelerin nasıl yıkıldığına yönelik incelemelere danışmanlık yapan Jerde Partnership ve Tabanlıoğlu Mimarlık'ın tasarladığı çarşının yapımını Tene İnşaat üstlendi. Eczacıbaşı ve İş GYO tarafından Levent'te inşa edilen Kanyon Alışveriş Merkezi'nin açılışını ise 30 Mayıs 2006'da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan yapmıştı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ruzgardan-korunmak-icin-kanyona-naylon-branda_52171.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!