abiha Gökçen Havaalanının, ''özel sektör eliyle'' yap-işlet-devret modeli ile işletilmesine yönelik ihaleye çıkılabilmesi konusunda Yüksek Planlama Kurulu'ndan (YPK) onay çıktı.
Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) tarafından yaklaşık 9 ay önce yapılan başvurunun ardından YPK'dan onay geldi.
İlk başvurunun ardından kuruluştan, projenin fizibilite raporunu getirmesi istenirken, ayrıca kiralama modeli konusunda netlik bulunmadığı gerekçesiyle ihale modelinin netliğe kavuşturulması ve somut şekilde ortaya konması talep edilmişti.
Gelen cevabın ardından, konu YPK gündemine tekrar gelirken, çıkan olumlu kararın ardından Sabiha Gökçen Havalanının özel sektör eliyle işletilebilmesinin önü açılmış oldu.
10 Milyon Yolculuk Yeni Dış Hatlar Binası
Bu arada, Sabiha Gökçen Havaalanına yeni dışhatlar terminal binası yapılmasına yönelik fizibilite çalışması yapılmıştı.
Fizibilite çalışması kapsamında, iyimser ve kötümser olmak üzere iki senaryo ortaya konmuş, her iki senaryo neticesinde ise yıllık 10 milyon yolcu kapasiteli bir dış hatlar terminal binasının yapılmasının uygun olacağı değerlendirilmişti.
İyimser senaryo çerçevesinde 23 yıllık dönem için toplam 1 milyar 46 milyon dolarlık net kar, kötümser senaryoda ise aynı dönem için 650 milyon dolarlık net kar elde edileceği öngörülmüştü.
Kapasite Yıllık 3,5 Milyon Kişi
Sabiha Gökçen'de halen, yıllık 3 milyon yolcu kapasiteli ve 26 bin 500 metrekare kullanım alanına sahip dış hatlar terminali ile yıllık 500 bin yolcu kapasiteli ve 2 bin 700 metrekare kullanım alanına sahip iç hatlar terminali bulunuyor.
Sabiha Gökçen Havaalanı, Ocak 2001'de işletmeye alınırken, Havaalanını işletmek üzere yüzde 96,4'ü SSM'ye ait olan Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri A.Ş (HEAŞ) kurulmuştu.
Öte yandan, özel havayolu şirketlerinin havacılık sektörüne girmesi ile başlayan alan sıkıntısı nedeniyle, bunların uçuşlarının Sabiha Gökçen'e yönlendirilmesi ile birlikte, Havalanındaki yolcu sayısında büyük artış yaşanıyor.
|