Bir zamanlar çatı deyince kiremit, kiremit deyince de turuncu gelirdi
akıllara. Şimdilerde kan kırmızının yanında, "Hayır asla olmaz, çatıda koyun mu
besleyeceksiniz?" denilen yeşil şıngıllar gözüküyor çatılarda. Çok değil, bir
süre sonra bırakın yeşili-alı gönül hangi rengi isterse çatılar o renkle
olabilecek çünkü Onduline'de mordan maviye renkli seramik çatılar için
çalışmalar tamamlanmak üzere. Hayal ediyorum da rengarenk çatıların bulunduğu
bir şehir gökyüzünden ne kadar güzel gözükürdü.
Hani bazı markalar vardır; Selpak, Kot ve Ciff gibi kendi kategorilerindeki
diğer ürünlere de isimlerini veren ve jenerik isim olarak kabul edilen. Onduline
de çatı kaplamaları için jenerik isim olmuş. Marka yöneticileri, tüketicilerin
farklı bir marka olsa bile hatalı ürünü getirip Onduline dediklerini söylüyor.
Ayrıca çatı kaplamak yerine "Ondulünlemek" de Türkçemize yeni bir fiil olarak
girmiş. Aslında bu durum pek de tesadüf değil çünkü Onduline kendi sektörünün
ilklerini gerçekleştirirken ülkemizdeki geleneksel kiremit kaplamasının
dışındaki tek alternatif ürün olarak yıllarca tek başına var olmuş.
Ustalık başka, ticaret başka
Çatı kaplama ustaları selülo-mineral esaslı bir maddenin çatı ve cephe
kaplama levhalarının teknik açıdan ne anlama geldiğini sanırım çok iyi bilirler.
Biz işin o yanını ustalara bırakıp Onduline'ın ülkemizde oluşturduğu ekonomiye
göz atalım.
Çatı kaplamada Onduline Group kendi alanında dünya lideri. Şirketin
Türkiye'ye ilk gelişi 1974. Daha o yıllarda bir Fransız aile, makineleri getirir
ve bir Türk ailesiyle ortak üretim yapmaya başlar. 1994 krizinde Türk ortak
hisselerini satmak ister. Fransız ortak tüm risklere rağmen markayı satın alır
ve Onduline Avrasya 1994'te yüzde 100 yabancı sermayeli bir şirket olarak
kurulur. Satın almayı gerçekleştiren taraf çalışanlarına iş güvencesi verir ve
işten de çıkarmaz. Bugün hâlâ işçi dönüşümünün hemen hiç olmadığı sadece
emeklilerin şirketten ayrıldığını da söylemek gerek.
Mutlak müşteri memnuniyeti tek hedef
"Avrasya" şirketin yüzünü Türkiye'nin doğusuna da döneceği anlamına
geldiğinden yeni pazarlara açılmanın bir ifadesi de olmuş. Bugün 25 ülkeye
ihracat yapan Onduline ürün yelpazesini çatıdan temele geliştirmiş ve çatı
kaplama, çatı ve temel yalıtım malzemeleri ve çatı sistemlerini de içerecek
şekilde çeşitlendirmiş. Kuruluşundan bu yana 50 milyon metrekareyi aşkın çatı
alanı kaplayan şirketin İzmit'te 108.000 metrekarelik bir fabrikası var.
Fabrikada; Onduline HR, Rufoline.S, Isoline, Bituline ve Onduvilla gibi
markaların altında 300 çeşit üretim yapıyorlar. Onduline Avrasya'nın İstanbul
merkez olmak üzere, Ankara ve İzmir'de bölge müdürlükleri; Adana, Antalya,
Trabzon, Kayseri ve Erzurum illerinde de bölge temsilcilikleri bulunuyor. 224
kişiye iş imkânı sağlayan şirket, koşulsuz müşteri memnuniyeti gibi bir de
vizyona sahip.
Peki, ya bu koşulsuz müşteri memnuniyeti nasıl sağlanacak? Şirket bunu da
tarif etmiş; mevcut ürünlerin kalitesi muhafaza edilecek, daha yaygın kullanımı
sağlanacak yani bir anlamda ürün-kalite ve dağıtım dengesi sıkı bir biçimde
gözetilecek.
|