Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Shell ve Philips’ten "Enerji Tasarruflu Ampul" Ortaklığı

Shell ve Philips yaklaşık bir ay boyunca devam eden Enerji Tasarruflu Ampul Kampanyası’nın ayrıntılı sonuçlarını, Swissotel’de düzenlenen basın toplantı aracılığıyla kamuoyuyla paylaştı.

yapi.com.tr
Shell ve Philips’ten "Enerji Tasarruflu Ampul" Ortaklığı

hell ve Philips yaklaşık bir ay boyunca devam eden Enerji Tasarruflu Ampul Kampanyası’nın ayrıntılı sonuçlarını, Swissotel’de düzenlenen basın toplantı aracılığıyla kamuoyuyla paylaştı.

Her yıl yakıt ekonomisi teknolojilerinin geliştirilmesine ayırdığı 500 milyon dolar bütçeyle dünya akaryakıt sektörünün trendlerini belirleyen Shell’in yakıt ekonomisi alanındaki misyonunu vurgulamak üzere Philips işbirliğiyle gerçekleştirdiği kampanya süresince toplam 2 milyon adet enerji tasarruflu ampul hediye edildi. 1 ay süren kampanyada, Shell akaryakıt istasyonlarından yapılan 90 YTL ve üzerindeki akaryakıt alışverişlerinde % 80 Enerji Tasarruflu Philips Ampul hediye edildi.

Türkiye ekonomisine her yıl 24 milyon YTL katkı
Kampanya süresince armağan edilen enerji tasarruflu ampullerin tümünün kullanımı halinde, Türkiye’nin enerji maliyetlerinde 6 yıl boyunca her yıl 24 milyon YTL tasarruf sağlanacak. Ayrıca küresel ısınmanın önemli bir nedeni olan karbondioksit emisyonlarında da toplam 90 bin ton azalma gerçekleşecek. Bu sonuç, 4 milyon ağacın bir yılda temizleyebileceği miktarda karbondioksitin yayılmasının önlenebileceği anlamına geliyor.

Öte yandan bir kişi evinde, normal ampul ile enerji tasarruflu ampulü değiştirerek, her bir ampulün ömrü boyunca elektrik masraflarından 74 YTL tasarruf elde edebilecek.

Shell: “Ürün geliştirme projelerimizin odağını ‘enerji tasarrufu’ oluşturuyor”
Shell & Turcas Petrol A. Ş. Türkiye Perakende Satışlar'dan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Ahmet Erdem, insanlığın küresel enerji sorunuyla karşı karşıya olduğuna ve önümüzdeki 25 yıl içinde bugünkünden yüzde 50 daha fazla enerjiye ihtiyaç duyulacağına dikkat çekti. Günümüzde yaşanan enerji krizini aşabilmek için şirketler ve toplumların birlikte el ele çalışması gerektiğini ifade eden Erdem ” Toplumun tüm paydaşlarının bu konuda bilinçlendirilmesi ve şirketlerin de günlük hayatla iç içe geçebilecek yöntem ve çözümler geliştirmesi gerekiyor. Burada bizim gibi enerji şirketlerine ise büyük görev düşüyor” dedi.

Shell’in bunun için yenilenebilir enerji kaynaklarının geliştirilebilmesi için çaba harcarken diğer taraftan da mevcut olanakların iyileştirilmesinin yollarını aradığını bildiren Erdem “Bu da fosil yakıtlardaki enerji tasarrufunu artırmakla mümkün olabilir. İşte bu yüzden, Shell olarak özellikle son yıllardaki çalışmalarımızın, ürün geliştirme projelerimizin odağında yakıt ekonomisi konusu yatıyor. Yakıt ekonomisinin küresel ekonomiye ve çevreye çok önemli sürdürülebilir katma değerler sağladığı aşikar. Biz de yıllık yarım milyar doları bulan Ar-Ge çalışmalarımızın önemli bir bölümünü yakıt ekonomisi sağlayacak formülasyonlara yatırıyor, yeni ürünler geliştiriyoruz. Enerji verimliği konusunda dünya çapındaki çalışmalarıyla öne çıkan Philips ile yürüttüğümüz kampanyamız da işte bu amacımıza hizmet ediyor” diye konuştu.

Shell & Turcas Petrol A. Ş. Türkiye Pazarlama Müdürü Pınar Mavituna ise Shell’in 2007 yılı içerisinde, yakıt ekonomisi formüllü dizel ve kurşunsuz segmentlerdeki iki yeni ürününü müşterileriyle buluşturduğunu ifade ederek Philips işbirliğiyle gerçekleştirilen Tasarruflu Ampul Kampanyası’nın da Shell’in yakıt ekonomisi alanındaki misyonuyla örtüştüğünü ve bu kampanya ile ülke ekonomisine sağlanan katkıdan dolayı gurur duyduklarını dile getirdi.

Philips: “Enerji verimliliği, ülkemizin en önemli gündem maddesi”

Kendi sektörlerinde lider iki kurumun böyle bir işbirliği yapmasının önemini vurgulayan Türk Philips Aydınlatma Yürütme Kurulu Başkanı Özkan Şengil ise kampanyanın, Avrupa’da da ilk kez gerçekleştirildiğini ve örnek teşkil ettiğini ifade etti. Philips’in hayat kalitesinden ödün vermeden enerji tüketimini azaltma çözümlerinin basit ve uygulanabilir olduğunu göstermek için dünya çapında “Simple Switch” ismiyle bilinçlendirme kampanyası başlattığını hatırlatan Şengil, “Bu kampanya ile iki milyardan fazla insanı, enerjiyi verimli kullanabilecekleri bir hayat için harekete geçirmeye çağırdık” dedi. Özkan Şengil, Philips’in gerçekleştirdiği EcoVision programı kapsamında Philips ürün ve hizmetlerinde enerji tasarrufunun %25 oranında artırılacağını ve önümüzdeki 5 yıl içinde çevreci yeniliklere yapılan yatırımın iki kat artırılarak 1 milyar Euro’ya çıkarılmasının hedeflendiğini söyledi.

Philips Tüketici Kanalı Ülke Pazarlama ve Satış Müdürü Burçin Ressamoğlu ise kampanyanın hedefine ulaştığını ve gerek Shell gerekse Philips adına gurur verici sonuçlar doğurduğunu belirtti. Enerji ihtiyacı ve zamların ardından enerji verimliliğinin ülkemizin en önemli gündem maddelerinden biri haline geldiğini ifade eden Ressamoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Bireyler olarak evlerimizde elektrik tasarruf tedbirleri almamız kaçınılmazdır. Biz de bu bilinçle kampanyamızı gerçekleştirdik ve hem ülkemize hem de sayısız haneye ekonomik olarak katkı sağladık. Philips olarak işbirliği için Shell & Turcas Petrol A. Ş. yetkililerine burada tekrar teşekkür ediyor ve halkımızı enerji tasarruflu ampul konusunda bilinçlendirmeyi ve kullanımını yaygınlaştırmayı amaçlayan bu projelerdeki işbirliğimizin devamlılığını temenni ediyoruz.‘

Ressamoğlu toplantıda, Philips’in 2007 yılında başlattığı ve küresel ısınma ile mücadelede alınabilecek bireysel önlemlerin anlatıldığı Hedef Küresel Aydınlanma kampanyası ile ilgili de bilgi verdi. Hedef Küresel Aydınlanma kampanyası ile şu ana kadar 4 milyon kişinin bilgilendirildiğini söyleyen Burçin Ressamoğlu, “Kampanya kapsamında Tema Vakfı işbirliğiyle 7.000 adet ağaç diktik ve Philips Ormanı oluşturduk. Ayrıca, kampanyanın ikinci aşamasında ilköğretim öğrencilerine yönelik olarak enerji verimliliği ve küresel ısınma konulu bir afiş yarışması düzenledik ve 81 ilde 2000 okuldaki 600.000’den fazla ilkokul öğrencisine ulaştık” şeklinde konuştu.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Elektrik İşleri Etüt İdaresi adına toplantıya katılan Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Çağlar yaptığı konuşmada, Türkiye’ye ciddi anlamda büyük kazançlar getirmiş bir sosyal sorumluluk projesi olarak nitelendirdiği kampanya ile enerjinin verimli kullanımı ve toplumun bu konuda bilgilendirilmesinin önemine dikkat çekti.

Shell & Turcas Petrol A. Ş. ve Philips yetkilileri enerji verimliliği konusundaki işbirliklerinin devam edeceğini de belirttiler.

ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/shell-ve-philipsten-enerji-tasarruflu-ampul-ortakligi_58799.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!