Tapu Kadastro, 'Güven Verebilmek için' A'dan Z'ye Değişiyor
Adı sık sık yolsuzluklarla anılan Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, vatandaşta "güven yaratabilmek" amacıyla kurumun imajını yenilemeye hazırlanıyor. Bu çerçevede kurumun tabelasından çalışma düzenine kadar her şey elden geçirilecek. İşlemlerde suistimalin önüne geçilebilmek için memurun inisiyatifini azaltmaya yönelik elektronik sistemlere
Adı sık sık yolsuzluklarla anılan Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, vatandaşta "güven yaratabilmek" amacıyla kurumun imajını yenilemeye hazırlanıyor. Bu çerçevede kurumun tabelasından çalışma düzenine kadar her şey elden geçirilecek. İşlemlerde suistimalin önüne geçilebilmek için memurun inisiyatifini azaltmaya yönelik elektronik sistemlere ağırlık verilecek. Fazla görülen işlemler sadeleştirilecek, belge sayısı azaltılacak. Konuya ilişkin açıklama yapan Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Zeki Adlı, ihale gerçekleştirildikten sonra proje için 52 hafta boyunca Ankara'da bir kadastro, iki tapu müdürlüğü ile Genel Müdürlük merkezinde pilot uygulama yapılacağını, ardından çalışmanın 2 yıl içinde ülke geneline yaygınlaştırılacağını bildirdi. "Tapunun soğuk yüzünü, yıpranan yüzünü silip yeni bir yüzle vatandaşın karşısına çıkalım istiyoruz" diyen Adlı, personele, vatandaşla "daha nitelikli, hoşgörülü" ilişki kurabilmesi için de eğitim verildiğini söyledi. Adlı, öngörülen yapıya ilişkin şunları kaydetti: "Vatandaş müdürlüğe geldiği zaman bir defa neyle karşılaşacağını bilecek. İçeri girdiği zaman neyi, nasıl yapacağı ile ilgili bilgisayar düzenekleri kuracağız, panolar asacağız, bilgilendirme formları, broşürler koyacağız. Memuru da buna göre, vatandaşla nasıl iletişim kurması gerektiği konusunda yetiştireceğiz. Tamamen yeni bir görünümle, yeni bir yüzle vatandaşın karşısına çıkmak, vatandaşa çok daha kalite hizmet vermek istiyoruz." 15 Ekim'de ihale çıkılıyor "Tapu'yu A'dan Z'ye yeniliyoruz" diyen Adlı, proje için 15 Ekim'de ihaleye çıkılacağını bildirdi. Adlı, ihaleyi alan firma ile beraber çalışacaklarını ifade ederek, "Gidip müdürlüklerimize bakacaklar, inceleyecekler, müdürlüğü tamamen onların istediği şekle getireceğiz. Onlar imajı çizecek. Müdürlüklerdeki çalışma düzeni, bürokratik şeyler elden geçirilecek, yerleşim düzeni, vatandaş ilişkileri, bilgisayar ile ilgili düzenekler, oturma ile ilgili düzenekler, oturma şekli, mobilyalarımız..." dedi. "Yeni imaj, yolsuzluk iddialarını ortadan kaldırabilecek mi?" sorusu üzerine Adlı, tapu ve kadastro müdürlüklerinde "sahte işlemin" mümkün olmadığını, çünkü hata tespiti halinde "zaman aşımına" tabi tutulmaksızın kusurun memurdan rücu edildiğini anlattı. Adlı, "Memurun böyle bir sorumluluğu varken bilerek sahte, yanlış işlem yapması mümkün değil" diye konuştu. Sıkıntının kaynağına yönelik soru üzerine de Adlı, işlemlerin öne çekilmesi, daha hızlı yapılması veya işlem yapılıp bittikten sonra dahi vatandaşın memura 3-5 kuruş vermek gibi alışkanlığının Türkiye'de kırılamamış olması gibi nedenlerden dolayı olumsuzluklar yaşadıklarını dile getirdi. Zeki Adlı, yeni sistemin, işlem sırasında yaşanan olumsuzluklara nasıl bir
çözüm getireceğine ilişkin soruya da şu karşılığı verdi: "Onunla ilgili biz
şimdiye kadar pek çok şey yaptık. Yığılmaları engellemek için bir çok
müdürlüğümüzde saat 14.00'e kadar işlem taleplerini alıyoruz ve akşama kadar o
günkü başvuruların tamamını bitiriyoruz. Bir de bazı yerlerde 'sıramatik'
uygulaması başlattık. Bizim sistemimize uydurarak, yaygınlaştırmayı planlıyoruz.
Çünkü bizdeki işlemler bankalardaki gibi basit işlemler olmuyor, işlem çeşidi
çok fazla. Vatandaş sırasını alıyor, bekliyor sonra bakıyorsunuz çok basit bir
evrağı eksik, hadi git yeniden gel, yeniden sıraya gir... Bu sıkıntı oluşmaması
için de ön başvuru sistemi kurduk. Bir memur koyduk oraya, vatandaşın önce
evrakları kontrol ediliyor, tamamsa sıra veriliyor."
(AA) |