Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Tekin Hükümeti Uyardı: "Bolu Tüneli Hızlı Tren Gibi"

'Bolu Tüneli hızlı tren gibi' Yapı-Yol Sen Başkanı Bedri Tekin, Bolu Tüneli'nde henüz denenmeyen elektrik sisteminin kesilmesi durumunda oksijensiz kalma riski olduğunu belirterek "Burası hızlı tren faciasını anımsatıyor" dedi.

Cumhuriyet Gazetesi/Murat Kışlalı



ol, Yapı, Altyapı, Bayındırlık ve Tapu Kadastro Kamu Emekçileri Sendikası (Yapı-Yol Sen) Başkanı Bedri Tekin , dün işletmeye açılan Bolu Tüneli'nde çalışmaların tamamlanması için 2 aylık bir çalışma süresine daha ihtiyaç olduğunu belirterek "Elektrik-elektronik sistemlerde yapım hâlâ sürüyor. Elektrik kesilince havalandırma, aydınlanma çalışacak mı, denenmedi. Havalandırma yarım saat çalışmazsa, 3 kilometrelik mekânda oksijensiz kalırsınız. Havasızlıktan kaza da olur, yangın da çıkar. Burada yapılanlar, hızlandırılmış tren faciasındaki tedbirsizlikleri anımsatıyor" dedi.

Aceleye Getirildi
Tekin, otoyollar ve tünellerin genel olarak kazaların en az olduğu yollar arasında yer aldıklarını ifade ederek "Ancak kaza sonucunda yangın çıkarsa, bu riskli. 1999'daki Mont Blanc yangınında 39, Tauern yangınında 12, 2001'deki Gotthard yangınında ise 11 kişi öldü" açıklamasını yaptı. Tekin, Bolu Tüneli'ndeki tehlikelerle ilgili olarak da şunları söyledi:

"Burası henüz bitmemiş bir inşaattır. Elektrik-elektronik sistemlerde yapım halen sürüyor. Denenmemiştir. Elektrik kesildi, havalandırma-aydınlanma çalışacak mı, deney yapılmamış. Havalandırma çalışmazsa 3 km'lik bir mekân, oksijensiz kalırsınız. Havasızlıktan insanlar kaza yapabilir. Yangın çıkabilir. Elektronik sistem bitmezse, buzlanmaya, sise ilişkin sistemde kontrolde problem olabilir. Yapımcı firma bile noter aracılığıyla 'Yapım tamamlanmadan açmayın, açarsanız olacak kazalardan sorumlu değiliz' diye uyarıda bulundu. İki ay içinde her şey tamamlanabilirdi. Burada yapılanlar, hızlandırılmış tren faciasındaki tedbirsizlikleri anımsatıyor. Anlamsız tabii, aceleye getirmenin ne gereği vardı?"

Maliyetler Uçtu
İtalyan Astaldi firmasının yaptığı Bolu Dağı Geçişi Projesi 895 milyon dolara, bunun içinde yer alan biri 2 bin 788 metre, diğeri 2 bin 954 metrelik tünel kısmı ise 280 milyon dolara mal oldu. Böylece 3'er şeritlik iki tüpün metresinin maliyeti yaklaşık 97 bin 560 dolar olarak gerçekleşti. Bolu Tüneli'nin bu maliyetine karşın, dünyanın en uzun tüneli olan Norveç'te, Oslo-Bergen yolu üzerindeki 24 bin 510 metrelik Laerdalstunellen'in maliyeti 144.3 milyon dolara, metre başına maliyeti ise 5 bin 886 dolara geldi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/tekin-hukumeti-uyardi-bolu-tuneli-hizli-tren-gibi_51138.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!