Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Trafik Nasıl Çözümlenir?

Hep eleştiri yapacak değiliz ya, bu kez, yöneticilerin istediği biçimde "yapıcı öneri"de bulunalım. Gözlemlerimiz yaşadığımız Kadıköy'den.

Milliyet Gazetesi/Nail Güreli



stanbul'da tam 103 geçit açıldı, ama trafik hâlâ içinden çıkılmaz durumda. İstanbul'un yöneticileri altından kalkamadı (ki bu çok doğaldır ve dünden belliydi), sorun hükümet düzeyinde ele alındı. "Zirve"ler toplandı, parlak kararlar alındı. Bu kararların en iyisi halktan öneriler istenmesiydi. Valilik'in, Büyükşehir Belediyesi'nin, Emniyet Müdürlüğü'nün internet sitelerine çilekeş İstanbullulardan öneri yağdı.

Çözüme en çok yararı dokunacak önerilerin halktan geldiğini düşünüyoruz. Elbet aralarında uçuk öneriler de vardır; bu çoksesli demokrasinin tabiatına uygundur.
Biz de özel arabayla değil, toplu taşıma araçlarıyla gidip gelen, yaya olarak günlük yaşamın içinde dolaşan bir İstanbullu olarak, yerimiz elverdiğince, bir iki gözlemimizi aktaralım. Hep eleştiri yapacak değiliz ya, bu kez, yöneticilerin istediği biçimde "yapıcı öneri"de bulunalım.
Gözlemlerimiz yaşadığımız Kadıköy'den.

Kadıköy çarşısının ağzında, en kalabalık yolcusu olan upuzun Osmanağa otobüs durağı. Özellikle halk otobüsleri, gelip durak cebinin başında dururlar. Amaçları çarşıdan gelenlerin önünü kesip daha çok yolcu almaktır. Böyle olunca, durağın en azından dört otobüs alacak ön bölümü boş dururken, yol tıkanır. Arkadan gelen minibüslerin ve tramvayın geçeceği cadde kilitlenir. Otobüslerin, minibüslerin ve tramvayın oluşturduğu kuyruk 200-300 metreye ulaşır; trafik felç olur.

Oysa burada hızlı akışı sağlamak için, durağın başına görevli bir hareket memuru konur, o gelen otobüsü durağın boş duran cebine ilerletir. Ayrıca, sahil yolundan ve Ziverbey'den giden otobüsler için durakta iki ayrı şerit oluşturulursa, hem duraktaki yoğunluk ikiye bölünmüş olur hem de otobüslerin trafiği tıkaması önlenir. Otobüsler de korsanlığa gerek kalmadan, alacağı yolcuyu yine rahatça alır.

Bir gözlem daha: Caddelerdeki, örneğin Bağdat Caddesi'ndeki otobüs duraklarının önü sarı çizgilerle işaretlenmiştir. Yolcuların güvenle inip binebilmesi için, bu çizgili alana araba park edilmesi yasaktır. Ama gelin görün ki, buraları arabaların park yeridir.
Trafik arabaları gelip geçer, ama bir Allah'ın polisi, bırakın ceza yazmayı, bunları görüp uyarmaz.
Bunların masa başı zirvelerinden görülemeyeceğini bildiğimiz için, yazalım dedik.
Fırsat bulursak devam ederiz.

http://www.yapi.com.tr/haberler/trafik-nasil-cozumlenir_50360.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!