Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen
İLİŞKİLİ HABERLER

Japonlara Kiralanan Arazinin...

Tüp Geçit Kazısında 300 Bin Kamyon Hafriyat Çıkarılacak

Temeli 9 Mayıs 2004 tarihinde atılarak inşaatına başlanan Marmaray projesinin tüp geçit kazı çalışmaları da başladı.

Zaman
1


emeli 9 Mayıs 2004 tarihinde atılarak inşaatına başlanan Marmaray projesinin tüp geçit kazı çalışmaları da başladı.

Japonya’dan getirilen Kan-Yu adlı gemi, önceki gün Üsküdar Kız Kulesi açıklarında demirleyerek denizin altından ilk malzemeleri çıkardı. Geminin yapacağı kazı çalışması iki yıl sürecek. Balıkların göç ve yumurtlama mevsiminde çalışmalara ara verilecek. Batırma tünel için imal edilen Kan-Yu adlı gemi denizin dibinden toplam 1,5 milyon metreküp malzeme çıkaracak. Her defasında 27 metreküp hafriyat çıkarma kapasitesine sahip bulunan Japon gemisi, Boğaz’ın 25-46 metre derinliğindeki deniz tabanında yer yer 20 metreyi bulan kazılar gerçekleştirecek. Kil, kum, çakıl ve deniz kabuklularından oluşan zeminden 300 bin kamyon yükü toprak alınarak Marmara Denizi’nin en derin noktası olan Çınarcık Çukuru mevkiinde tekrar deniz dibine dökülecek.

Tüp tünel kesiminin toplam uzunluğu 13,6 km.’den oluşuyor, delme tünel uzunluğu ise 9,8 km İstanbul Boğazı’nın deniz tabanındaki batırma tünelin uzunluğu ise batırma tünel ile delme tüneller arasındaki bağlantılar dahil olmak üzere, yaklaşık 1,4 kilometreden oluşuyor. Yeraltında toplam üç istasyon bulunacak.

Boğaz Tüp Geçiş Projesi’nde depremle ilgili tedbirler de alındı. Projenin sismik etüt değerlendirmesi ve depremsellik değerlendirmeleri uzmanlarca yapıldı. Tünellerin yerleştirileceği iki noktadaki sıvılaşma riski olan zeminde enjeksiyonla iyileştirme, kazıkla iyileştirme ve satıh düzleme yöntemleriyle gerekli tüm önlemler de alınacak. 20 metrelik toprak kütlesinin alınacağı zeminde yumuşak kütlenin tamamı ortadan kalkacak ve proje 7,5 büyüklüğünde depreme dayanacak hale gelecek.

Marmaray projesinin Boğaz Tüp Geçişi kısmı İstanbul Boğazı’nın iki yakasını, bir denizaltı demiryolu tüp geçişi ile birleştirecek. Boğaz demiryolu tüp tünel geçişi Yedikule’de yeraltına girecek; Yenikapı, Sirkeci istasyonlarını, İstanbul Boğazı’nı ve Üsküdar İstasyonu’nu geçerek, Söğütlüçeşme’de yeryüzüne çıkacak. Avrupa ile Asya kıtaları arasında kesintisiz demiryolu taşımacılığını sağlayarak İstanbul ulaşımını önemli oranda rahatlatacak. Aynı zamanda Marmaray projesinin ikinci bölümü olarak adlandırılan Gebze-Haydarpaşa; Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesi ile bütünleşerek İstanbul’un şehir içi toplu taşımacılığının kalıcı biçimde geliştirilmesi sağlanmış olacak. İyileştirilmiş banliyö sistemi projesi Avrupa’daki Halkalı’dan, Asya’daki Gebze’ye kadar toplam 76 km olup, 37 adet iyileştirilmiş ve 3’ü yeni toplam 40 istasyon bulunacak. Mevcut hat hemzemin kesimde üç hat dahil olmak üzere tamamen yeni elektro-mekanik sistemlerle uyumlu hale getirilecek. Yeni ve iyileştirilmiş kesintisiz banliyö ile toplam yolculuk süresi 104 dakika olarak planlandı. Projenin tamamının 2009 yılında tamamlanması hedefleniyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/tup-gecit-kazisinda-300-bin-kamyon-hafriyat-cikarilacak_32321.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • bence bu çalışma istanbula büyük bi yarar sağlıyacak en azından işe geç kalmıyacağğızz=) YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!