Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Türkiye Bölgenin Bir Numaralı Pazarı

2013 yılında MENA bölgesine yapılan Amerikan sertağaç kerestesi ve ahşap kaplama ihracatı 90,49 milyon dolara ulaştı. Türkiye 9,125 milyon dolarlık Amerikan sertağaç ithalatını gerçekleştirerek, bölgenin en değerli piyasası olduğunu kanıtladı.

yapi.com.tr
Türkiye Bölgenin Bir Numaralı Pazarı

Amerikan sertağaç endüstrisinin lider uluslararası ticari birliği olan Sertağaç İhracat Konseyi’nin (AHEC) yaptığı açıklamaya göre, 2013 yılında Ortadoğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesine yapılan ahşap ve kereste toplam ihracatı 90,49 milyon dolara ulaştı. Amerika Birleşik Devletleri Tarım Bakanlığı (USDA) tarafından yayınlanan en yakın tarihli bilgi verilerinden elde edilen istatistikler, 2012 rakamsal verilerine göre %5’lik artışı ortaya koyuyor. Türkiye, 2013’te 9,215 milyon dolar değerinde Amerikan sertağaç ithal ederek, bölgenin bir numaralı pazarı pozisyonunda olduğunu kanıtladı.

Pakistan ile Türkiye gibi yeni piyasalarda yaygınlaşıyor

Yayınlanan dataya göre, Amerikan sertağaç ithalatı 64,14 milyon dolarlık bir değere ve 90,941 metreküp hacme ulaşarak, 2012’ye göre sırasıyla %3 ve %1’lik artış gösterdi. Ancak 2013’te MENA bölgesine yapılan Amerikan sertağaç ithalatının 2008’e kıyasla hacimce %80 daha fazla olduğu da dikkate alınmalı. Bu fevkalade büyümeye yardımcı olan ana faktörler, Amerikan sertağacının Pakistan ile Türkiye gibi yeni piyasalarda yaygınlaşması ve Suudi Arabistan’da görülen büyüme.

Sayılara daha dikkatle bakıldığında, 2013’te MENA bölgesine yapılan Amerikan sertağaç ahşap kaplama sevkiyatlarının geçen yıla oranla %9 artarak toplamda 26,36 milyon dolara ulaştığı ortaya çıkıyor. Fakat sertağaç kaplamaları bölgeye Avrupa ülkeleri ve Çin’den de gönderiliyor; aynı zamanda, ithal edilen Amerikan sertağaç tomruklarından da -özellikle Türkiye’de- kaplama üretiliyor. Ayrıca MENA bölgesine yapılan Amerikan sertağaç tomruğu ithalatı geçen sene 23,44 milyon dolarlık bir değere ve 44,643 metreküplük bir hacme ulaştı. 

Türkiye, ithalatların bir numaralı varış adresi oldu

Hacim açısından; Pakistan, Türkiye, Suudi Arabistan, BAE ve Mısır’ın Amerikan sertağaç kerestesinin bölgedeki kilit pazarları olduğu ortaya çıkıyor. Türkiye, değer bazında büyüyerek ithalatların bir numaralı varış adresi oldu. İlginç bir şekilde, geçen sene Pakistan’ın ithalatı hacimsel olarak Türkiye’nin ithalatından çok daha fazla olmasına karşın, sırasıyla m3 başına 529 dolar ve 590 dolar ile kerestenin birim değerleri Pakistan için nispeten daha düşük oldu. AHEC’in Afrika, Orta Doğu, Güney Asya ve Okyanusya Direktörü Roderick Wiles “Geçen sene Türkiye’nin Amerikan sertağaç kereste ithalatı, kısmen piyasaya sevk edilen fazla miktardaki akmeşe sayesinde, birim başı m3 başına ortalama 713 dolar olmuştur” dedi.

2013 boyunca MENA bölgesine sevk edilen Amerikan sertağaç kerestesinin tür bakımından %29’unu geçen seneyi takiben yine kızıl meşe (26,294 metreküp) oluşturdu. Ayrıca bölgeye yapılan akmeşe ve laleağacı sevkiyatları geçen sene önemli bir yükselme göstererek sırasıyla %19’luk artış ile 11,846 m3’e ve %25’lik artış ile 9,676 m3’e ulaştı. Bölgenin Amerikan ceviz ağacı ithalatı geçen sene hatırı sayılır bir büyüme gösterdi, ama bu büyümenin sebebi neredeyse sadece Pakistan’a yapılan sevkiyatlardır. 

Bölgede 2., dünyada 6. en büyük pazar

Konu ile ilgili olarak Amerikan Sertağaç İhracat Konseyi (AHEC) Afrika, Orta Doğu, Güney Asya ve Okyanusya Direktörü Roderick Wiles şu açıklamayı yaptı: “Geçen sene Türkiye’ye ihraç edilen Amerikan sertağaç kerestesi miktarında (%3) ve değerinde (%4) azalmalara karşın, ülke, değer bazında ihracatın bir numaralı varış adresi olmuştur. Amerikan ahşap kaplamaları açısından, 2013’te Türkiye en hızlı büyüme oranını (%40) göstermiş ve 8,41 milyon dolarlık kaplama ithalatıyla bölgede 2., dünyada 6. en büyük pazar olmuştur. Ülkenin 60.000 firmalık güçlü mobilya sektörünün önümüzdeki 5 yıl içinde dünya pazarının en büyük 10 üreticisinden biri olma hedefi bulunmaktadır ve bu durum ülkedeki Amerikan sertağaç talebinin devamlılığı için iyiye işarettir.”

AHEC’nin 2014 eğitim ve promosyon stratejisini özetleyen Wiles şunları belirtti: “2014 boyunca AHEC, MENA bölgesindeki stratejisini tekrar ‘kereste zinciri’nin ister hazırlayıcılar (mimarlar ve iç mimarlar), ister son aşama kullanıcılar (mobilya ve doğrama üreticileri) veya ithalatçılar ve distribütörler olsun, tüm unsurlarına yönelik eğitime odaklayacaktır. AHEC, havuz kenarı döşemesi ve cephe kaplaması benzeri bina dışı uygulamalarda kullanılabilecek ısıl işlem görmüş Amerikan sertağacının gittikçe artarak kabullenilmesi gibi olumlu gelişmelerin altını çizerek bölge çapında seminerler düzenlemeyi hedeflemektedir.”

 

 

 

 

http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiye-bolgenin-bir-numarali-pazari_120179.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!